wast zichzelf niet

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
jacky1966
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:30
Locatie: flevoland

wast zichzelf niet

Bericht door jacky1966 »

mijn kat quiny van 12 heeft een leverprobleem, hij krijgt sinds kort om de drie weken een prik waardoor hij minder spuugt en gelukkig heb ik nu met de dierenarts kunnen bespreken dat ze hier thuiskomt voor die prik, want hij beplast zich helemaal. hij eet heel slecht door zijn leverprobleem, qua eten heb ik alles geprobeerd en het enige wat ik er nu af en toe in krijg is rauwe kipfilet en soms gebakken. hij is ook erg sloom en wisselt af met zijn mandje en de kouwe grond. de laatste tijd valt ons op dat hij zich niet meer wast en zijn mandje helemaal zwart is. ik heb geen kat die ik kan dwingen om te eten en ook niet om te wassen, wie heeft er ervaring met een kat die zich niet wast, of met 1 van zijn andere problemen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat ziet er eerlijk gezegd niet zo goed uit voor je kat als hij niet meer zelf eet, zich niet wast en sloom op de grond ligt. Zo te lezen heeft hij niet erg veel lol meer in zijn leven en is het tijd om hem te laten gaan.

Je moet uiteraard deze stap helemaal zelf nemen en je merkt vanzelf wanneer het tijd is, maar als ik jou was zou ik eens rustig over inslapen gaan nadenken. Ik weet dat dit de moeilijkste beslissing is die er is en dat je alles wilt doen om je kat in leven te houden, maar soms is dit nog het enige wat je voor je kat kunt betekenen. Bespreek het ook eens rustig met je dierenarts en kijk wat die er van zegt. Sorry dat ik niet met een wat positiever antwoord kom.

groeten,
Sandra
jacky1966
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:30
Locatie: flevoland

Bericht door jacky1966 »

hai sandra

bedankt voor je snelle reactie, en ik weet wat je bedoelt en de beslissing is inderdaad heel moeilijk. we hebben hem al zolang bij ons en hij is altijd weer blij als we thuis zijn en ik heb ook niet het idee dat hij pijn heeft anders had ik die beslissing meteen genomen zonder aarzelen, als je snapt wat ik bedoel. maar hij is gewoon de laatste twee jaar minder aktief als normaal en de laatste maanden is het anders, nog luier. maar zodra ik opsta komt hij weer gezellig achter me aan, en de ene keer eet hij zijn bordje met kipfilet op en nu vind hij ineens de brokjes weer lekker die hij normaal nooit at. je hoopt altijd dat dit een periode is waar hij doorheen moet. dat wassen vind ik zo raar, hij is zwart met witte sokjes en die zijn nu heel stoffig, en zijn mandje zwart ipv wit. alsof we hem al jaren hebben en hij nog nooit gewassen is.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik kan je helaas geen oplossing bieden, maar ik denk dat je zelf goed aanvoelt wat het beste is voor jouw kat. Jij kent Quiny als geen ander.
Ik ben er van overtuigd dat wat je ook beslist dit het goede zal zijn voor Quiny
Wat je ook besluit, veel sterkte toegewenst.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
jacky1966
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:30
Locatie: flevoland

Bericht door jacky1966 »

hai lianne

bedankt voor je reactie.
ik ben benieuwd of er iemand is die ook eens een kat heeft gehad die zich niet wast.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik zie soms katten in het asiel die zich niet op hun gemak voelen en door de stress stoppen met zich te verzorgen totdat ze onder de klitten en viltplekken zitten, maar daar is bij jouw kat gelukkig geen sprake van.

Misschien kost het hem te veel energie om zich te wassen en spaart hij zijn energie op deze manier. Kijk gewoon goed naar je kat en geniet met volle teugen van hem tot de tijd gekomen is om afscheid te nemen. Ik hoop van harte dat dat nog heel lang zal duren, maar je weet zelf het beste wat goed voor hem is.

groeten,
Sandra
Gesloten