hechting in huid eruit
hechting in huid eruit
Ik heb Puk vanmiddag met een wond in zijn achterpoot naar de spoedkliniek gebracht. Het was zoals altijd bij een wond: antibiotica en pijnstiller gehad. Maar ook een hechting dit keer, een nietje. Nu, een paar uur later, is die er weer uit! Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb net gebeld, en volgens de spoedkliniek moet ik terugkomen voor een nieuwe hechting. Maar ik doe het liever niet (geld en stressy kat in de auto).
Wat zouden jullie doen??
De wond is een winkelhaak van zo'n 1,5 bij 1,5 cm, best groot dus, het bloed nog een beetje maar ziet er verder schoon uit. En, belangrijker, Puk is er erg goed onder.
Wat zouden jullie doen??
De wond is een winkelhaak van zo'n 1,5 bij 1,5 cm, best groot dus, het bloed nog een beetje maar ziet er verder schoon uit. En, belangrijker, Puk is er erg goed onder.
Als je een wonde moet hechten moet je dat binnen de zes uur doen, anders zitten er teveel micro organismen in de wond en krijg je een grote kans op infecties. Als ze alles dichtnaaien kan het 'vuil' er niet meer uit.
Je moet dus eigenlijk nooit lang twijfelen.
Het verbaast mij ook dat ze een nietje gebruiken??? Ik dacht dat ze bij dieren alleen oplosbare draadjes gebruikten???
Groetjes Kathy en Kimba
Je moet dus eigenlijk nooit lang twijfelen.
Het verbaast mij ook dat ze een nietje gebruiken??? Ik dacht dat ze bij dieren alleen oplosbare draadjes gebruikten???
Groetjes Kathy en Kimba
Ja ik ben 'braaf' geweest en er heen gegaan. Puk is gehecht, 3 mooie hechtingen. Geen nietje meer want die krijgt ie kennelijk los. Hij was een stuk rustiger de 2e keer in de auto, gelukkig. Misschien was ie er meer aan gewend...
Nu flink wat antibiotica erin proberen te krijgen, want het ontstekingsgevaar is wel groot.
O ja, ik hoefde niet alle kosten te betalen de 2e keer, dat scheelde weer.
Puk is er erg stoer onder, hij eet goed en is fit. Ik heb m vannacht toch maar binnen gehouden, dat wel.
Over dat hechten binnen 6 uur: de wond is niet geheel dichtgenaaid, zodat het vocht eruit kan lopen. en die draadjes, die zijn niet oplosbaar, ik piel ze er over een dag of 10 zelf uit.
Nu flink wat antibiotica erin proberen te krijgen, want het ontstekingsgevaar is wel groot.
O ja, ik hoefde niet alle kosten te betalen de 2e keer, dat scheelde weer.
Puk is er erg stoer onder, hij eet goed en is fit. Ik heb m vannacht toch maar binnen gehouden, dat wel.
Over dat hechten binnen 6 uur: de wond is niet geheel dichtgenaaid, zodat het vocht eruit kan lopen. en die draadjes, die zijn niet oplosbaar, ik piel ze er over een dag of 10 zelf uit.
Blij dat je terug gegaan bent!

Ik denk dat Puk een beetje suffig oid was van de antibiotica. Wel netjes van je da dat je niet alles opnieuw hoefde te betalen. Maareh, als ze eerst 1 nietje zetten en uiteindelijk 3 draadjes, dan was dat ene nietje ook wel een beetje te weinig denk ik.naomie120 schreef:Hij was een stuk rustiger de 2e keer in de auto, gelukkig. Misschien was ie er meer aan gewend...
Tja ik weet het niet. Inmiddels heeft Puk al 2 van de draadjes er op onduidelijke wijze uit weten te halen, dus hij is er wel erg "goed" in.claudia schreef: Wel netjes van je da dat je niet alles opnieuw hoefde te betalen. Maareh, als ze eerst 1 nietje zetten en uiteindelijk 3 draadjes, dan was dat ene nietje ook wel een beetje te weinig denk ik.

Hij is er echt kiplekker onder trouwens, ik mag er gewoon aankomen en hij is met dat mooie weer echt uren op stap geweest. Tot mijn grote ongerustheid.....

Ja Sandra, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, met name over die bescherming, want inmiddels heeft Puk de laatste hechting er ook uit en is de wond weer open. Vanmiddag weer naar de dierenarts toe... Mensen, leer van mijn (steeds duurdere) verhaal, voorkom dit!!!
Ik hoop dat ie een rompertje of een verband kan krijgen, want zo'n kap dat wordt een drama ben ik bang. Maar eigenlijk hoop ik dat dat allemaal niet hoeft, want de wond is wel iets kleiner geworden inmiddels...
En Puk is nog altijd de blije zelf! Het lijkt wel of ie geen pijn heeft, wat zijn katten toch bikkels!
Ik hoop dat ie een rompertje of een verband kan krijgen, want zo'n kap dat wordt een drama ben ik bang. Maar eigenlijk hoop ik dat dat allemaal niet hoeft, want de wond is wel iets kleiner geworden inmiddels...
En Puk is nog altijd de blije zelf! Het lijkt wel of ie geen pijn heeft, wat zijn katten toch bikkels!

Zo'n rompertje moet je zelf even halen. Zijn gewoon die babypakjes, kosten 1,50 euro ofzo bij de zeeman.
Ligt er een beetje aan hoe groot Puk is welke maat je moet hebben.
DA zal je alleen zo'n kap mee geven.
Maar wat balen dat meneer ook de laatste hechting er uit heeft weten te krijgen zeg!! Hij blijft wel lekker bezig zo
Ligt er een beetje aan hoe groot Puk is welke maat je moet hebben.
DA zal je alleen zo'n kap mee geven.
Maar wat balen dat meneer ook de laatste hechting er uit heeft weten te krijgen zeg!! Hij blijft wel lekker bezig zo

Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Puk is nu bij de dierenarts. Zijn wond wordt helemaal schoongemaakt en het wordt weer gehecht. En hij zal wel een kapje opmoeten nu. Ik haal m zo op, hij zal wel lekker duf zijn van de narcose, och arme.
Ik vond m nu wel erg zielig, hij was eerst heel erg boos omdat ie weer in de reismand moest (zo boos had ik m nog nooit gezien) en daarna erg onder de indruk van alles. En toen moest ie ook nog achterblijven bij de dierenarts....
Zou zo'n rompertje echt helpen? De wond zit op zijn achterpoot, maar dan bovenaan, op zijn dijbeen zeg maar. Of moet ik dan een rompertje kopen met een broekje eraan. Pff ik heb hier geen verstand van geloof ik. Ik zal het de dierenarts zo ook nog eens vragen en eens bij de Zeeman ofzo gaan kijken.
Ik vond m nu wel erg zielig, hij was eerst heel erg boos omdat ie weer in de reismand moest (zo boos had ik m nog nooit gezien) en daarna erg onder de indruk van alles. En toen moest ie ook nog achterblijven bij de dierenarts....

Zou zo'n rompertje echt helpen? De wond zit op zijn achterpoot, maar dan bovenaan, op zijn dijbeen zeg maar. Of moet ik dan een rompertje kopen met een broekje eraan. Pff ik heb hier geen verstand van geloof ik. Ik zal het de dierenarts zo ook nog eens vragen en eens bij de Zeeman ofzo gaan kijken.
De dierenarts adviseerde om geen rompertje te nemen, omdat ie dat dan ook wel weer zal kapotbijten. En ik denk dat ze daar gelijk in heeft...
Puk is extreem zielig op het moment. Gisteravond was ie nog stoned van de narcose, nu is ie alleen heel zielig door die kap. Hij is helemaal weggekropen en wil niet eten. Het breekt mijn hart maar ik probeer m nu met rust te laten.
Heb even de kap eraf gehaald en toen had ie gelijk het plakkertje dat op zijn wond zit er vakkundig afgelikt.
Puk is extreem zielig op het moment. Gisteravond was ie nog stoned van de narcose, nu is ie alleen heel zielig door die kap. Hij is helemaal weggekropen en wil niet eten. Het breekt mijn hart maar ik probeer m nu met rust te laten.