Ik heb zelf de gewone muisjes gehad, die werden hier dus in t geheel zowat doorgeslikt, en vind ik dus NIET veilig, want als ik het niet had gezien was Caddy erin gestikt..
Ik heb nu grote harde piepmuizen, samen met Kattenbella gekocht, en die doen het hier heel goed...
Wel ruim ik ze voor de zekerheid op s'avonds op, en krijgen ze ze alleen als ik thuisben..
Waar ik ook niet zon fan van ben zijn de doorzichtige of ondoorzichtige balletjes waar miniballetjes inzitten, ik heb hier eens een gehad, waar ze een tik tegen gaven en de bal brak, ze zullen die kleinen maar doorslikken :?
Ik heb van Emma Boom, voor Xonya een bal meegekregen, net zoiets als bovenstaande, en daar ben ik wel tevreden over, deze breken niet zoals die anderen en ze spelen er volop mee..
Ook de pingpongballetjes zijn hier favo, en golfballen maken een leuk geluid..
Ik vind de nieuwe speeltjes in de winkels minder, zoals de glittermuizen, en de pluisballetjes, dit zijn naar mijn idee dingen die niet zo goed zijn...
Misschien is t een idee, dat iedereen hier schrijft welke speeltjes hij/zij wel veilig vind, en welke hij/zij afraadt, en met foto zou natuurlijk helemaal mooi zijn..
Zo kunnen we elkaar laten zien welke speeltjes minder of niet veilig zijn, en welke juist goed zijn...
Ben benieuwd,.
Foto's van mijn speeltjes:
Leren voetballetje (hier heb ik als uk nog meegespeeld

Dit speeltje gebruiken ze ook echt als voetbal en word bij tijden echt door de kamer gemept, en ik vind het een goede stevige bal, en dus wel veilig.
Tennisbal, en elastobal (zat elastisch koord aan, maar is stukgebeten)
De tennisbal is hard, en ze kunnen er dus geen stukken afbijten en rollebollen er lekker mee.
De elastobal was eerst voorzien van een koord, die ze gelijk stukbeten en t belletje dat eraan zat heb ik er direct al afgehaald ivm met eventueel inslikken ervan :?
De elastobal is een lichte bal, en ook aardig veilig, alhoewel ik ze toch liever een tennisbal of leren bal geef, maar die zwiepen niet zo leuk en licht aan een touw, en deze bal vonden ze erg interessant

Hondenspeelegel:
Deze egel heb k gekocht omdat ik m erg leuk vind, en de katten vonden hem maar vreemd.
Hij is gemaakt van aardig dik plastic/rubber, en is niet meer echt interessant, en krijgt zo nu en dan een tik..
Wel veilig voor een kat, een hond heeft m als ie wil zo stuk...
Verschillende balletjes, vlnr, Bal met muisje erin, een allerleikleuren PingPongballetje (erg favo hier

De bal met muis, had ik eerst bij de ratjes in de kooi, en nu bij de katten, ik vind dit soort ballen minder veilig, omdat bij sommigen dus de rand kapot gaat, en zon muisje eet Caddy dus op als ie de kans krijgt :?
De pingpong is hier helemaal favo, en ik vind het een leuke en veilige speelbal voor katten...
De tinkelballen, doen het hier goed, alhoewel het belletje erin van mij niet hoeft, maar dat maakt het zo interessant...
K heb ze nog niet erin zien bijten ed, maar hoop ook dat ze t niet zullen doen...
Emma's speeltje, deze heb ik meegekregen toen Xonya hier kwam wonen.
Deze ballen zijn even wat steviger dan de andere doorzichtige ballen, dus naar mijn idee veiliger...
Toch vind ik ballen met kleinere deeltjes erin altijd wel eng, stel dat ze..
maar deze heeft al meerdere meppen gehad, en tot nu toe blijken deze sterker dan die anderen die zo in 2 liggen..