Wie kent deze verschijnselen?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
ilona24
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 18:26

Wie kent deze verschijnselen?

Bericht door ilona24 »

Hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Ilona woon in Almelo en heb 4 katten, Tijgertje van 7, Minou van 3, Chica en Chelsea beiden bijna 1.
Ik zit nu al bijna een jaar te knoeien met mijn oudste poes.
Sinds ze gesteriliseerd is heeft ze last van een zware piepende ademhaling ben al een paar keer met haar bij de DA geweest maar deze geeft antibiotica wat niet helpt :???:
En zegt dat ze de niesziekte heeft :-|
Maar goed het is allemaal na een bezoekje aan de DA voor een sterilisatie, inenting en een chip gekomen.
Toen ze daarna thuis kwam merkte ik dat ze een erg vreemde ingevallen buik had..dacht komt door de sterilisatie :???:
Nadat ze ook nog eens heel sloom werd ben ik weer terug gegaan en bleek dat ze koorts had en een fikse infectie :-(
Een antibiotica kuur gekregen en naar een paar dagen was ze weer helemaal de oude.
Alleen viel me naar een tijdje op dat ze piepte met ademen.
Maar goed de DA zegt dus dat ze een chroniche niesziekte heeft heel vreemd want ze heeft geen tranende oogjes vieze neus...
Ben toen naar een andere DA gegaan en nadat ik haar alles had uitgelegd kwam ze op de zelfde conclusie als de andere DA..
Heb geen idee meer wat ik moet doen ze begint nu alleen maar erger te piepen maar heb het idee dat de DA maar wat zegt :???:
Kent iemand deze symptomen misschien?

Groetjes Ilona
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Piepende ademhaling kán met luchtwegen/longen te maken hebben. Misschien ook met hartklachten?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Chronische niesziekte kan de luchtwegen aantasten, dus dan kan je dierenarts gelijk hebben. Het is altijd moeilijk van een afstand te zeggen, want het kunnen natuurlijk ook de bronchiën zijn of astma (maar ik weet niet zeker of ze dat kunnen krijgen).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Katten kunnen ook astma en bronchietes(als ik het zo goed schrijf) krijgen
Mischien dat een ander ab kuurtje wel helpt je hebt verschillende vormen van niesziekte,alles wat met de luchtwegen te maken heeft valt onder niesziekte,en niet alles reageert op de zelfde ab kuur
Gesloten