Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floor
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2006 14:41
Locatie: hardinxveld

Bericht door floor »

ik heb sinds kort silicakorrels
je kan ze via internet bestellen
je doet er met 1 kat een maand mee
ruikt niet
stuift niet
geweldig!!!!!!
ben er helemaal gek mee
is een stuk hygienischer want er zitten korrels in die de bacteriene neutraliseren!
als je wilt weten waar je ze kan bestellen hoor ik het wel!
je bent wat je uitstraalt
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ben wel benieuwd hoe die korrels heten ja!
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Ik denk dat Floor en wij dezelfde kattebakvulling gebruiken. Ik weet dat er minstens 2 fabrikanten zijn die die vulling maakt.
Dat van ons is dus van Bento Kronen en heet: Silica.
En wij zijn er ook zeer tevreden mee....en niet te vergeten...Onze katten...die waarderen die vulling ook!!
Ik heb pas geleden ook ergens gezien dat ze via internet besteld konden worden, het was een zaak uit Uden meen ik.
Misschien dat Floor het weet? Of een andere leverancier?

groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
floor
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2006 14:41
Locatie: hardinxveld

Bericht door floor »

ik heb het gekocht bij http://www.dedierenvriend.nl
daar kan je ze per 6 bestellen en zijn ze goedkoper!
je hebt er verschillende merken van inderdaad die je allemaal daaro kan bestellen
je bent wat je uitstraalt
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Die site sla ik op bij mijn favo's.

Thanx.
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

silica is hetzelfde als litterpearls, er staat al wel wat informatie in dit topic over!

ikzelf heb sinds kort problemen met sumi en haar bak. ze gaat tegenwoordig om pipi te doen in de lavabo van de keuken... kaka doet ze nog mooi in de bak maar plassen wil ze dus enkel nog doen in de pombak. ik vraag me af hoe ik haar best terug op de bak laat plassen! ze is wel best kieskeurig over haar bak, als hij niet proper genoeg is naar haar goesting wil ze wel eens ernaast gaan maar ik zorg dat hij altijd proper. zou dit een uiting kunnen zijn van een medisch probleem of heeft iemand van jullie ook zo'n ervaring al meegemaakt?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Misschien plasje opvangen en bij de da voor de controle brengen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Wie heeft er ervaring met cats best ökoplus houtkorrels voor in de kattenbak?
Eerder gebruikte ik woody cat, dit vanwege het eko merk, alleen dat waren grotere houte staven en onze Lolita die hier kwam die ging uit protest naast de bak haar behoeftes doen :???: Na overstap op een klontvormend grit deed ze het weer op de bak.
Nu las ik ergens dat de houtkorrels van cats best ökoplus klontvormend zijn. Wie heeft er goede resultaten mee?
Ik zou het graag proberen, dit kan zo in de groene container en is beter voor het millieu :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Marie-Jo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 12:30
Locatie: België / Londerzeel

Bericht door Marie-Jo »

Hmm ik had nog nooit van zo'n rol kakbakje gehoord.

Nu is mimi een erg nette poes die per dag 5 mini pralines en max 2 plasjes achterlaat maar binnenkort komt er nog een binnenkatje bij en ik dacht dat ik 2 bakken zou moeten gaan halen.
Fritz gaat gelukkig netjes buiten want die laat al meer "Toblerones" achter als hij er toch op gaat. En hoewel hij geholpen is, ruikt zijn urine toch een stuk scherper.

Maar ik ga zo'n rolding kopen en dan kunnen ze er beide op als het echt zoveel beter is :)
Bedankt voor de tips
A cat is the visible soul of a home
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Even een update, sinds Sumi's problemen met het naar de bak gaan... Ze wou altijd in de lavabo gaan voor haar plasje, maar daar heb ik nu telkens een snijplank overliggen zodat ze er niet meer kan gaan. Maar ze gaf niet op en ging bovenop de kap van de kattenbak!! Dat was zeker niet leuk, want de geur was enorm en opkuis natuurlijk ook. Ik merkte dat als ik het deurtje van de bak opendeed dat het enorm muf rook in de bak, er hing echt een chemische geur en ben sindsdien niet meer tevreden van de silica korrels. Ik moest veel meer verversen en deed er maar een halve maand meer mee en de geur vond ik ook allesbehalve!
Volgende stap: de kap terug van de bak. Maar de geur van de silicakorrels vond ik nog altijd helemaal niet fris, en zeker niet met de kap van de bak.
Sindsdien ben ik overgeschakeld op een ander merk, "Sivokat". Het zijn van die minikorreltjes die klonters vormen. Nu schep ik mooi elke dag drolletjes en klonters urine en heb ik absoluut geen last van geurhinder (zelfs een fris geurtje). Het is alsof ik elke dag de bak ververst heb! Ik heb mijn merk gevonden, en denk niet dat ik nog ga veranderen!
Sivokat heb ik wel alleen nog maar gevonden bij Tom&Co en kost 4.19€ voor 10l.
Gebruikersavatar
Kiyari
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2007 13:58
Locatie: Gent (België)

Bericht door Kiyari »

Gini,

welk merk silicakorrels gebruikte je? Ik kan me inbeelden dat er verschillen in kwaliteit zijn tussen de verschillende merken.. Zou het misschien daaraan kunnen liggen?

Ben in ieder geval blij dat je iets hebt gevonden dat wel werkt natuurlijk. Ik vind het een strijd om een kattenbakvulling te vinden die zowel baasje als poes graag hebben.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik gebruikte de korrels die je in Tom&Co en in Makro en nog een groot aantal andere dierenwinkels kan vinden. Niet de officiele litterpearls dus maar ze kosten toch nog genoeg. Het was het enige merk dat ik kon vinden die je niet online moet bestellen maar gewoon in de winkel kan gaan halen... Ik was er wel tevreden van in het begin toen Sumi nog kleine plasjes maakte die ik er meteen erna kon uithalen. Maar ben nu dus enorm tevreden van Sivokat!
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Urinegeur door het hele huis!

Bericht door kaatjuh »

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb 2 katten sinds kort (de 2de is pas vorige week bijgekomen) maar ik heb last van een urinelucht in mijn huis! Ik verschoon de bak iedere dag en ik lucht de ruimte ook iedere dag (de raam staat altijd op een kier open). De bak staat in de keuken en ze mogen dus als ik ben werken in de keuken, gang, trap en slaapkamer komen maar als ik dan binnenkom komt die lucht me al tegenmoet. Toen ik nog maar 1 kat had, had ik hier geen last van ( soms stonk het een beetje maar trok ook gauw weg). Ik heb korrels van de lydl, omdat deze goedkoop zijn en omdat ze best goed zijn, ze vormen ook klonten enzo en er zit een geurtje aan maar dat vind ik zelf wel tegenvallen. Ik heb daarna 1x biokat natuurlijke geur geprobeerd maar doe ik nooit meer (het stonk zo erg, alleen die korrels al). Ik heb nu biokat gekocht met geur (die is wel te doen) maar wat is nu het beste om te zorgen dat je huis niet naar die geur stinkt? Hoe pakken jullie dit probleem aan?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hai,

ik denk dat het toch echt aan je kattenbak vulling ligt hoor.
Ik heb ook de lidl en aldi varianten geprobeerd in het begin en vond dat ook erg stinken.

Met de biocat vind ik het heel erg mee vallen (ik heb classic), deze is trouwens ook niet duur. 10 euro normaal en 7,50 euro in de aanbieding. Ik doe bijna 2 maanden met 1 zak, verdeeld over 2 bakken, voor 2 katten.

Behalve luchten, goed grint en regelmatig scheppen kan je hier vrij weinig aan doen denk ik.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Ik gebruik de Cat's Best Ökoplus kattenbakvulling!

Wereldspul, echt waar. Het klontert de plasjes en poepjes, je schept het er zo uit. En je ruikt he-le-maal NIETS!
Het stuift ietsje als je zak vulling bijna leeg is, maar verder niet. Ik vind het echt wereldspul!
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Plaats reactie