Enorm luie kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bonita
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2007 16:03

Enorm luie kat

Bericht door Bonita »

Hoi,

Onze kater van 2 jaar is de laatste paar weken enorm lui.
Het enigste wat hij doet is slapen, eten en af en toe naar buiten om zn behoefte te doen.

We hebben een bezoek aan de DA gebracht, dit was ook omdat hij heel erg mager was en heeft hem een aantal "op-pep" spuiten gegeven. Dit heeft niks geholpen.
Onze andere kater van 3 jaar is echter hyperactief.

Kan dit in gewoon in de aard van het beestje zitten, of zou het een andere oorzaak hebben? Hij eet & drinkt verder goed.

X
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Misschien ligt het aan het weer.
Toen het van de zomer in de tuin zo'n 40 graden was lag Fristi de hele dag in de tuin terwijl het binnen veel koeler was.
De laatste weken is Fristi ook heel veel binnen. 'sochtends na het eten wil ze even naar buiten maar is dan meestal binnen en kwartier weer terug.
Ook is ze nu veel aanhankelijker :grin: dan van de zomer.
Eten doet ze ook minder.
Zelfs onze veelvraat Pepsi eet de laatste paar weken minder.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Enorm luie kat

Bericht door Sandra W »

Bonita schreef:Hoi,

Onze kater van 2 jaar is de laatste paar weken enorm lui.
Het enigste wat hij doet is slapen, eten en af en toe naar buiten om zn behoefte te doen.

We hebben een bezoek aan de DA gebracht, dit was ook omdat hij heel erg mager was en heeft hem een aantal "op-pep" spuiten gegeven. Dit heeft niks geholpen.
Onze andere kater van 3 jaar is echter hyperactief.

Kan dit in gewoon in de aard van het beestje zitten, of zou het een andere oorzaak hebben? Hij eet & drinkt verder goed.

X
Nee, ik denk eigenlijk niet dat het aan zijn aard ligt en ik vind hem ook veel te jong om nu al lui te zijn (tenzij hij bijvoorbeeld moddervet is). Ook hoort hij niet zonder reden mager te zijn. Ik denk dat het daarom een goed idee is dat de dierenarts wat onderzoekjes bij je kater doet, want hij kan bijvoorbeeld iets aan zijn schildklier of aan zijn nieren hebben of totaal iets anders. Laat je ons weten hoe het verder gaat?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Bonita
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2007 16:03

Bericht door Bonita »

Tsja, hij is eigenlijk juist dus helemaal niet moddervet. We vonden hem dus ook te mager dus zijn we naar de dierenarts gegaan en die gaf hem een aantal spuitjes. (wat ik dus vertelde) Sindsdien is hij dus nog niet echt aangekomen. Maar het valt wel op dat hij zo ontzettend lui, terwijl de oudste kat juist enorm actief is.

Nu ik je verhaal zo hoor, Sandra, zal ik eens contact opnemen met de dierenarts. Ik hoop niet dat het zo erg zal zijn. Maar laat jullie in ieder geval weten hoe het gaat.

(Als de jongste de koelkastdeur open hoort gaan, of hij hoort iets rommelen in de keuken, sprint hij er heel snel naartoe.. & altijd maar schooien om eten) Ik vind het allemaal heel apart.

In ieder geval bedankt alvast. Zal eens overleggen.

x
Alles is compleet met die kleine voetjes van je katten door de kamer!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Goed dat je terug gaat naar de dierenarts, want het lijkt me ook niet echt normaal. Ik zou echt op een onderzoek aandringen, en anders maar eventueel een second opinion van een andere dierenarts.

Veel succes ermee!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Bonita schreef:Tsja, hij is eigenlijk juist dus helemaal niet moddervet. We vonden hem dus ook te mager dus zijn we naar de dierenarts gegaan en die gaf hem een aantal spuitjes. (wat ik dus vertelde)
Precies, zoals ik al zei: als hij moddervet zou zijn zou ik het nog begrijpen, maar juist omdat hij mager wordt, denk ik dat er een probleem kan zijn. Sterkte in ieder geval.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Jeetje :shock: Ik zou ook maar eens een andere DA consulteren. Het heeft toch geen zin om katten oppepspuiten te zitten geven zonder een oorzaak te kennen? Dat geven ze normaal toch aan ernstig zieke katten?
Volgens mij heeft dit echt wel een oorzaak en als het nog maar een paar weken is ligt dat niet aan de aard van het beestje hè, zeker met het vermageren erbij :???:

Zag ie er voor de rest dan goed uit volgens de DA?
Gebruikersavatar
Bonita
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2007 16:03

Bericht door Bonita »

Hij was wel wat aan de magere kant vond de DA, en daarom ook die spuitjes. Hij heeft een soort doping gehad, vitamine spuit & een spuit voor oormijt en vlooien.

Ik heb onlangs met de dierenarts gesproken en we zijn langs geweest. Hij zei dat dit gewoon aan de aard van het beestje lag en dat er verder niks aan de hand was. Hij had wel een beetje oormijt & dat kon misschien ook de oorzaak zijn van het mager zijn. We hebben spul meegekregen om het beter te behandelen en nu is het nog maar afwachten.

In ieder geval bedankt voor de tips! We wachten rustig af.

x
Alles is compleet met die kleine voetjes van je katten door de kamer!
Gesloten