help heeft mijn kat kanker??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
elisa21

help heeft mijn kat kanker??

Bericht door elisa21 »

beste mensen gisteravond was ik met gizmo aan het knuffelen en ik voel ineens een bal in zijn hals naast zijn slokdarm net onder zijn kaak die dag daarvoor heeft gizmo ongeveer een uur op mijn schoot gelegen en ik heb het niet gevoeld dus volgens mij zat het er nog niet aan hem zelf merk ik niks hij eet hij drinkt gewoon goed is erg aanhalerig zoals altijd en speelt gewoon merk echt niks aan hem maar het is leuk dat het nu kerst is en dat ik pas morgen met hem naar een dierenarts kan ik dacht en denk eigenlijk het ergste die bal is zo groot als een suikerklontje ong.maar aan de andere kant is het ook maar dan kleiner
mijn vriend denk dat zijn klieren gewoon opgezet zijn maar je kan die bal echt bewegen!!weet iemand misschien wat dit is of moet ik echt wachten tot morgen????????

bedankt groetjes elisa fijne feestdagen vooralsnog
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Jeetje, wat naar die onzekerheid zo met de feestdagen, net nu alles dicht is!

Het kunnen best opgezette klieren zijn of toch iets ernstigers, maar als je er meer over wilt weten kun je het beste een spoedeisende dierenarts bellen. Zij zitten er speciaal voor en beantwoorden al je vragen uitgebreid en vriendelijk (ten minste dat was mijn ervaring om 5 uur 's-nachts).

Ik denk wel dat het tot morgen kan wachten om langs te gaan bij je eigen dierenarts, omdat de kat verder niet ziek oogt (en als het wel zeer ernstig is dan maakt 1 dag ook niet meer uit, want dan moeten ze een heel behandeltraject opstarten), maar de spoedeisende dierenarts kan beter beslissen of je langs moet komen. Heel veel sterkte en laat je ons weten hoe het verder gaat?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Elisa, dat je die bal goed kan bewegen is op zich wel positief. Het kan ook een onsteking zijn.
Ben je al bij de dierenarts geweest en laat je ons weten wat je kat mankeert?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
elisa21

Bericht door elisa21 »

ik ben gelijk de dag na kerst naar de da geweest en vertrouwde het ook niet helemaal maar gizmo was niet nuchter dus moesten wij de volgende dag gizmo brengen voor een biopsi?
toen wij dus de volgende dag bij de da kwamen was de bal al aardig geslonken dus mocht ik gizmo gelijk weer mee naar huis nemen en moest het ff afwachten en ja hoor weg is de bal hihi gelukkig een ontsteking verdriet voor niets gelukkig!!!
:lol:
groetjes elisa en gizmo
Gesloten