Heb je het nu over een hond?? Bij katten werkt het volgens mij zo niet hoor..Die schrikken of die schrikken niet..En ik denk niet dat het "belonen" op dit gedrag effect heeft op katten..Of te beïnvloeden is.claudia schreef:Het kan ook helpen om niets te doen. Gewoon, zoals altijd. Niet zelf reageren op het vuurwerk, want dan reageert je kat ook.
Onze Bo schrok laatst ook en je hebt direkt de neiging om te zeggen: "Och ventje toch, je hoeft niet zo te schrikken!" en hem aan te halen, maar voordat ik dat kon doen bedacht ik me. Als je dat wel doet, dan maak je ze ook bang.
Als 'gewoon' doen niet helpt, bij onze dierenspeciaalzaak zag ik die pilletjes ook hoor!
Gewoon de kat de ruimte (BINNEN HOUDEN) geven in het hele huis, gordijnen dicht in sommige vertekken en de radio of tv aan is ook niet altijd geschikt omdat op elke zender zowat het geknal uitgezonden wordt

Pilletjes ben ik helemaal geen voorstander van...Geef ze wat later eten dan gewoonlijk en zoals al eerder voorgesteld is. afleiden, koop desnoods een nieuw speeltje (laserlampje) .
Als je niet thuis bent zorg er dan ook voor dat ze niet beperkt zijn tot een ruimte, zet eventueel een cd op die zich steeds herhaald.
Indien mogelijk gordijnen sluiten, desnoods een noodgordijn creëren met dekbed/dekens of wat je maar kan bedenken. En hier en daar wat verlichting aanlaten...
Stekker uit de telefoon (als je die nog hebt)