Bloedneus???

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bloedneus???

Bericht door Muis »

Het is misschien een stomme vraag hoor, maar kunnen katten een bloedneus krijgen zoals wij?
Ik vond gisterenochtend in de hal namelijk een aantal druppels bloed. Na controle van de katten vond ik niets, geen korstjes, geen sneetjes, geen schrammetjes of wondjes.
Ik vraag me nog steeds af waar dat bloed op de vloer en op de deur vandaan komt! Ik vond het ook echt alleen in een hoekje van de hal!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Als de kat een bloedneus had gehad (ik weet ook niet of dat kan) dan zou er aan zijn neusje toch ook iets te zien moeten zijn geweest.
Verliest een kat bloed als ze krols is net als een hond?
Waarschijnlijk blijft het een raadsel voor je
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Een kat verliest geen bloed als ze krols is, en daarnaast zijn ze gesteriliseerd.
En ik denk dat wanneer ze zoiets als een bloedneus hebben gehad, ze hun neusje wel schoonlikken....
Gelukkig zijn ze beide "Alive and Kicking" ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als het echt verspreide bloedspetters zijn dan kan het met een heftige niesbui meegekomen zijn, maar dan moet je ook tekenen van "verkoudheid" bij een van je katten zien. Ook komen er wel eens bloedspetters mee met de urine en ontlasting, maar ook daar moet je dan iets van terug zien op de vloer.

Vooralsnog lijkt het mij echter een mysterie wat het kan zijn geweest, ook al heb ik zelf al twee keer eerder van dergelijke onverklaarbare bloedspetters in een hok teruggevonden.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ach gossie, wat naar dat je dan niet aan ze kan vragen wat er gebeurd is he? :-(

Is er geen verkouden, dat er bij een harde nies wat bloedspetters meegekomen zijn? Ik heb eigenlijk geen idee of katten net zo'n 'spontane' bloedneus als mensen kunnen krijgen.

Check trouwens voor de zekerheid de kattenbakken ook even. Misschien heeft een van de katjes last van zijn/haar blaas?
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

sam schreef:Ach gossie, wat naar dat je dan niet aan ze kan vragen wat er gebeurd is he? :-(
Ik heb het wel geprobeerd, maar ze keken alleen maar onschuldig om zich heen :lol:

In de kattenbak vond ik alleen maar drollen en klompjes urine, niets vreemd dus. Echt verkouden zijn ze niet, af en toe een nies maar dat kan ook door stof komen :oops:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Kane is aldoor zo aan het niezen, en dat zijn soms ook klonters bloed. Ik heb het niet van mezelf, maar iemand vertelde me dat het ook een gesprongen adertje zou kunnen zijn van de druk van het niezen. Klonk mij wel logisch in de oren, eigenlijk.
Hou het maar wel even in de gaten ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

daantje schreef:Kane is aldoor zo aan het niezen, en dat zijn soms ook klonters bloed. Ik heb het niet van mezelf, maar iemand vertelde me dat het ook een gesprongen adertje zou kunnen zijn van de druk van het niezen. Klonk mij wel logisch in de oren, eigenlijk.
Hou het maar wel even in de gaten ;-) .
Ja dat gebeurd bij mensen ook zo he, een bloedneus is toch meestal een gesprongen adertje??
Ik houd het in ieder geval in de gaten! Bedankt voor het meedenken allemaal!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik vind hier ook wel eens wat bloeddruppeltjes. Is inderdaad een ramp om erachter te komen uit welke uitgang het komt en bij wie..
Meestal is het echter een pootje of zo dat een wondje heeft. Laatst vonden we er ook een bebloed nageltje bij.
kyra_tequilia
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 14:25

Re: Bloedneus???

Bericht door kyra_tequilia »

mijn kat heeft het net gehad, zit helemaal onder de bloedspetters ik zat te zoeken of het een oorzaak had maar het kan van alles zijn.
mijn kat is 6 jaar en is al een tijdje ziek.
het kan door een tumor komen haar ziekte of iets heel kleins.
ze begon gewoon te niessen en ik zag niks verkeerd tot dat er in eens bloed bij kwam ik schrok echt zow erg.
ze ligt nu rustig op mijn schoot maar de oorzaak weet ik niet.
mijn ouders zijn er niet en ben best wel in paniek heb al 6 peuken op in het half uurtje wie kan mij snel helpen :cry:
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Bloedneus???

Bericht door Uumie »

He Kyra,

Allereerst, even rustig in en uit ademen. Wanneer komen je ouders thuis? Vraag hen dan om met jou en je kat naar de dierenarts te gaan. Waarschijnlijk is er weinig aan de hand, als je kat veel niest kan het slijmvlies in zijn/haar neus een beetje geirriteerd zijn en gaan bloeden. Maar om het zeker te weten kun je het beste naar de dierenarts gaan, je weet immers nooit zeker of het niet iets ernstigers is, en in zo'n geval kan de dierenarts je helpen. Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb gesteld!

Verder, Muis, katten kunnen wel bloedneuzen hebben, wat ik hierboven al zei... net als wij mensen, soms als we heel verkouden zijn is onze neus kapot en komt er bloed uit. Maar wat mij waarschijnlijker lijkt is dat het een wondje is geweest wat je gewoon niet kunt zien. Als er geen ontlasting bij het bloed te zien was, zou ik me voorlopig niet al te veel zorgen maken.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie