Het is een heel lief beestje, maar absoluut niet voor reden vatbaar.
Als net zolang als we hem hebben, nu zo'n 2 jaar, mag hij niet op het aanrecht komen.
Een hele tijd grote problemen mee gehad, maar uiteindelijk ging het super en wist hij echt dat hij het niet mocht. Een "nee Moor!" was genoeg, dan liep hij door.
Maar nu. Ik ben al een aantal weken uit de running, slaap veel en lig veel op de bank. Moor is echt mijn beestje en luisterde tot voor kort echt naar mij. Voor twee weken terug ging mam, Moor zijn vervangende baasje

Ze hebben een andere manier van met de beesten om gaan dan wij hier hebben, maar proberen zich zo goed mogelijk aan te passen.
Moortje sprong wel vaker op het aanrecht die week maar ze haalden hem er negen van de tien keer af als ik niet kon.. maar met veel gelach omdat hij zo eigenwijs is.
Moor voelde dit denk ik aan en sinds die week is het weer hopeloos. Hij blijft maar op het aanrecht springen. Alles heb ik opnieuw geprobeert. niks werkt. echt niks. het is zelfs zo erg nu dat ik hem onder de kraan gehouden heb, achterna gezeten heb met een krant.. ik weet het gewoon niet meer. hij zit nu al de heleavond op de gang, elke keeer als hij binnen is gaat hij de fout in...
Iemand de gouden tip? Dit is voor Moor, maar ook voor mij niet leuk meer!