# Derde katje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Ester1109
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2006 09:32

# Derde katje?

Bericht door Ester1109 »

Hallo,

Ik woon op een appartement van 35 m2. Op dit moment hebben we 2 katjes( 5 maanden) Ze hebben het prima naar hun zin met een gigantische krabpaal. Ze hebben de woonkamer, hal, badkamer en slaapkamer tot hun beschikking. Aangezien we zo verzot zijn op katjes, willen we er graag nog een derde katje bij. Is dit te doen in deze ruimte? Ze kunnen niet naar buiten, maar hebben speeltoestellen genoeg

Bedankt
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Ik heb met drie katten op 55 m2 gewoond, waarbij ze effectief iets van 40m2 ter beschikking hadden. Een van mijn katten vond dat net iets te weinig en was regelmatig ondeugend (lees: hij ging luidsprekers omgooien, op/in het audiomeubel klimmen, en nog meer van dat soort hele stoute dingen). Sinds een maand of vier woon ik veel groter en is het stoute gedrag verdwenen. Kortom: het kan, maar meer ruimte is aan te raden.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk vind ik het erg weinig ruimte voor drie katten, want deze katten worden groot en van volwassen katten is het bekend dat ze vaak een wat grotere leefruimte per kat nodig hebben, zeker als ze niet naar buiten kunnen.

Bij weinig eigen leefruimte kunnen ze gefrustreerd raken en gaan ze misschien vervelend gedrag vertonen, zoals dingen slopen, in huis plassen, zich kaal likken of met elkaar vechten. Dit hoeft natuurlijk niet, maar het kan wel gebeuren.

groetjes,
Sandra
Ester1109
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2006 09:32

Bericht door Ester1109 »

Het is natuurlijk niet zo dat we in zo'n kleine ruimte blijven wonen. Het is de bedoeling dat we binnen 1 a 2 jaar gaan verhuizen naar een huis ipv appartement, waar ze dus volop de ruimte hebben
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk dat je toch echt voor je zelf af moet wegen of het zou kunnen.

Je jonge bengels zijn nu 5 maand. Ze zitten volop in de speelfase, dus knallen bij vlagen als stuiterballen door het huis.
Ze groeien nog even door, en blijven stuiterballen.

Denk je dat je voor jezelf op deze ruimte nog zo'n stuiterbal in huis kan halen? Of zou het te druk/te veel worden.

Ik heb zelf een woonkamer van 3 bij 4 gehad, en had 2 halletjes waar de katten mochten komen, maar mijn ervaring is dat, vooral als ze niet naar buiten mogen en ze hun energie dus niet helemaal kwijt kunnen, het kan gaan leiden tot plassen in huis, stress, ruzie onderling, kaal likken.
Ik heb toen de keuze gemaakt mijn katten toch maar wel naar buiten te laten, wat gelijk verbetering van de situatie opleverder en inmiddels zijn we verhuisd en hebben we een woonkamer van 4 bij 10, en kunnen ze naar eigen keuze naar binnen of naar buiten en gaat alles prima.
Als je de mogelijkheid hebt dat je extra kamers hebt waar ze ook in kunnen, zou ik die, mocht je perse direct een derde kat willen, ook openlaten voor de katten.

En wacht anders tot je inderdaad een grotere woonruimte hebt.
ben benieuwd wat je gaat beslissen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Persoonlijk zal ik het niet doen. Wij hebben nu 1 kat op in totaal 35 m2. Dap is 6 maand, en barst van de energie. En ik merk dat dit eigenlijk voor hem al te klein is. En hij mag in alle kamers komen.

We gaan volgende week gelukkig verhuizen, en dan krijgt hij 60m2, een speelmaatje en buiten tot zijn beschikking.

Maar zelf zou ik geen 3 katten op zo'n kleine ruimte houden, ook omdat ze strax onderling hun eigen gebied gaan creeeren. Nu ze klein zijn zijn ze daar nog niet echt mee bezig.

Hier in ons app.complex zijn nog 2 mensen die ook 2 katten hebben, maar die vinden het ook eigenlijk te weinig ruimte.

Maar de keuze is natuurlijk aan jou.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik vind het persoonlijk ook aan de krappe kant hoor. Ik zou ook wel een derde willen, maar ik vind het nu ook te klein.
Waarom wacht je niet totdat je verhuist bent?
Gesloten