Ontwormen
Hallo allemaal,
het is zo ver, Luna (of Siep, maar ik verdenk Luna) heeft wormen. Nog nooit gehad, dus ik weet ook niet wat voor soort worm het is en wat dan het beste middel is. Het ziet er uit als hele dunne wittige/doorzichtige opgekrulde sliertjes. Ik dacht eerst dat het sliertjes van een plant waren (zoals aan een passiebloemenplant), maar de sliertjes bewogen enigszins, dus nee.....
Welke worm is het en wat voor middel moet ik hiertegen gebruiken?
Alvast bedankt!
Rian
O ja, nog extra info: de wormen lagen op de vloerbedekking in de kamer, naast wat doorzichtig, niet sterk ruikende vloeistof, ik denk spuug of iets dergelijks.
het is zo ver, Luna (of Siep, maar ik verdenk Luna) heeft wormen. Nog nooit gehad, dus ik weet ook niet wat voor soort worm het is en wat dan het beste middel is. Het ziet er uit als hele dunne wittige/doorzichtige opgekrulde sliertjes. Ik dacht eerst dat het sliertjes van een plant waren (zoals aan een passiebloemenplant), maar de sliertjes bewogen enigszins, dus nee.....
Welke worm is het en wat voor middel moet ik hiertegen gebruiken?
Alvast bedankt!
Rian
O ja, nog extra info: de wormen lagen op de vloerbedekking in de kamer, naast wat doorzichtig, niet sterk ruikende vloeistof, ik denk spuug of iets dergelijks.
Mauw
Je kunt voor ontwormpasta kiezen, maar ik heb zelf goede ervaringen met de pipetjes van Stronghold. Die zijn tegen vlooien, oormijt en wormen, alleen niet tegen lintworm. Als je deze witte lintwormpjes in de ontlasting tegenkomt heb je ander spul nodig. Ik denk dat je dierenarts je wel kan vertellen met welke worm je hier te maken hebt.
Wel vreemd trouwens dat je ze in speeksel tegen komt. Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze wormpjes kunnen overgeven. Misschien toch even slim je dierenarts te bellen.
groetjes,
Sandra
Wel vreemd trouwens dat je ze in speeksel tegen komt. Ik heb nog niet eerder gehoord dat ze wormpjes kunnen overgeven. Misschien toch even slim je dierenarts te bellen.
groetjes,
Sandra
Zo ver ik weet komt het alleen in ontlasting voor, maar misschien was dat doorzichtige spul bij jou wat slijm ofzo uit de anus, maar dat is een gokje van mijn kant.
O ja, even voor de volledigheid: maden komen heel soms wel uit de bek, maar dan is het echt serieus. Dat komt namelijk door een rottende ontsteking, maar dan is je kat ook doodziek. Dit gebeurt gelukkig bijna nooit, maar gewoon even ter info.
Het is in jouw geval zeer waarschijnlijk gewoon iets onschuldigs, zoals wormen.
groetjes,
Sandra
O ja, even voor de volledigheid: maden komen heel soms wel uit de bek, maar dan is het echt serieus. Dat komt namelijk door een rottende ontsteking, maar dan is je kat ook doodziek. Dit gebeurt gelukkig bijna nooit, maar gewoon even ter info.
Het is in jouw geval zeer waarschijnlijk gewoon iets onschuldigs, zoals wormen.
groetjes,
Sandra
Ben bij de dierenarts geweest, ik heb twee pipetjes Profender Spot on gekregen, voor elke kat 1. Daarmee moet het over gaan.
Ze vertelde dat elke kat in meer of mindere mate spoelwormen heeft, dus ik maak me nu niet zo veel zorgen meer, maar ga ipv 2 x per jaar nu 4x per jaar ontwormen. Dat was beter, zei ze.
Zijn julie ook weer op de hoogte!
Rian
Ze vertelde dat elke kat in meer of mindere mate spoelwormen heeft, dus ik maak me nu niet zo veel zorgen meer, maar ga ipv 2 x per jaar nu 4x per jaar ontwormen. Dat was beter, zei ze.
Zijn julie ook weer op de hoogte!

Rian
Mauw
- veronikske
- Panter
hé rian,
Zie je berichtje nu pas. Goed dat de da je heeft kunnen helpen, hij zal nu snel van z'n wormen afzijn.
Wormen, elke vorm van wormen, dus niet enkel spoelworm, kan zowel via de ontlasting als via braken naar buiten komen hoor.
In eerste instantie komen ze via de ontlasting mee, maar als je het niet opmerkt, en je kat krijgt geen middel hiertegen, gaan de wormen zich zo sterk vermeerderen, dat ze eigelijk volledig "vol" wormen komen te zitten, en dan komen ze eigelijk zowel langs boven als langs onder eruit.
Groetjes Vero.
Zie je berichtje nu pas. Goed dat de da je heeft kunnen helpen, hij zal nu snel van z'n wormen afzijn.
Wormen, elke vorm van wormen, dus niet enkel spoelworm, kan zowel via de ontlasting als via braken naar buiten komen hoor.
In eerste instantie komen ze via de ontlasting mee, maar als je het niet opmerkt, en je kat krijgt geen middel hiertegen, gaan de wormen zich zo sterk vermeerderen, dat ze eigelijk volledig "vol" wormen komen te zitten, en dan komen ze eigelijk zowel langs boven als langs onder eruit.
Groetjes Vero.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Even nog een vraag over de Profender (pipetje in de nek voor ontwormen), luna rende net weg voordat ik de hele inhoud in haar nek kon uitdrukken en daardoor kwam er een hele veeg op haar rug terecht. Ze likt er nog niet aan, maar stel dat ze het straks gaat wassen, kan dat kwaad? Ik ben bang als ik het eraf was, dat ze dan niet genoeg ontwormspul heeft gekregen.
Rian
Rian
Mauw