Het tweede dat ik wil zeggen is dat wanneer het puur gaat om 'ik zoek redenen', jullie er verstandig aan doen om geen pleeggezinnetje te blijven voor kittens. Voor je het weet zit je huis vol - ik ben er ook nooit aan begonnen, hoe verschrikkelijk lief de ukkies toch telkens weer zijn en hoe zielig, wat nu als ik ze niet pleeg en het gaat niet goed... wat als dit, wat als dat... en voor IK het weet zit IK met een huis vol katten waar ik geen afdoende financiele middelen voor heb. Bij twijfel, daar is 'ie weer, niet doen

Ten derde: je vragen over 'wil ik wel een derde kat'... ik zie nergens enig steekhoudend argument. Het belangrijkste wat je je zou moeten afvragen is niet of je een extra bak moet aanschaffen, maar of je de extra kosten kunt dragen. Kun je het je veroorloven drie katten niet alleen te voeren, maar ook van medicatie te voorzien wanneer ze, laat het niet gebeuren maar stel nou dat, alledrie tegelijk ziek worden? Of de een na de ander?
Dat je hart voor de dieren hebt goes without saying, maar alle liefde van de wereld betaald geen maandenlange sondevoeding of dure operaties.
Voorbeeld: wij willen dolgraag een hond in huis. Echt dol-dolgraag. We bereiden de katten al ruim vijf jaar voor op een viervoeter, maar zolang het financiëel niet haalbaar is, en dat is de situatie, komt die hond er niet. Punt. En geen enkel zielig verhaal ter wereld verandert dat, want ik kan geen derde huisdier betalen.
Misschien komt dit allemaal een beetje hard over, daarvoor mijn welgemeende excuses. Maar ik vind het meer dan waard om over na te denken vóór enig besluit

Succes! Groetjes, Fram