Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Wij hebben eigenlijk al besloten om met Rana te wachten. Voor ons gevoel is het nog echt onze "kleine meid" wel gaat ze mee naar de dierenarts om gewoon eens goed gecontroleert te worden.
Dierenartsen ga ik liever uit de weg, ik wil niet zeggen dat ik "traumatische" ervaringen er van hebt maar dat scheelt niet barre veel.
En als je bijna 12 jaar hebt moeten wachten op je eigen poezenbeestjes ben je daar wel heel erg zuinig op :) (tenminste ik wel). En ik weet dat het vooral voor Mozart een vrij simpele ingreep is ( ik heb op de site het fotoverhaal erbij gelezen)
toch blijft het een beetje kriebelen
Komt vast goed, ik laat hier weten hoe het verlopen is
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

we hebben net mozart opgehaald
hij is ook gechipt en geent en dan gecastreert
alles is goed verlopen en hij ligt nu heel suf tussen een dekentje te slapen
Rana ligt tegfen hem aan
alles goed gegaan!!
rana is over 2 maanden aan de beurt
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Bianca153
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2006 11:17

Raar hard stukje bij oude operatie wond na sterelisatie

Bericht door Bianca153 »

Hallo
Onze poes is op 18 augustus gestereliseerd. Nu is de wond helemaal dicht en de haren weer lang. Alleen zit er nog een klein stukje hard vel of iets dergelijks wat niet weg wilt gaan. Zou iemand weten wat dit is?
alvast bedankt Bianca
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Bianca,

Het zal waarschijnlijk littekenweefsel zijn, maar als je het niet vertrouwd, kun je het beste even naar je dierenarts gaan!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoi Bianca,

niets om je zorgen over te maken. Mijn poes heeft dit ook en zij is 7 september geholpen.

Maar als er pels over gegroeid is zie je dit niet meer.
Gebruikersavatar
Kittekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2006 12:52
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

Bericht door Kittekat »

Wij hebben momenteel een poesje van 5 weken en zaterdag een katertje van 10 weken tegen dan. Wanneer word een kater best gecastreerd, ik weet een poes wanneer ze 6 maand is. Kan ik misschien Sarah en Foust samen laten opereren in één keer? Of verstandiger te wachten? Ze zijn 1 maand verschillend van ouderdom.

Groetjes Anneke
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

onze dierenarts zei dat het t beste was voor een kater rond 1 jaar te laten helpen en een poesje rond de 8 maanden.
maar omdat Mozart al aan het sproeien was wilde ze hem al wel helpen. was allemaal nog wel erg klein maar kon wel.

Ze zijn nu bij mij 5 maand oud
Rana word over 2 a 3 maandjes geholpen
omdat die ingreep toch wat pittiger was en t is nog maar een heel iel poesje
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

elke da zegt dus iets anders: die van ons zei dat een poes al met 6 maanden gesteriliseerd kon worden en een kater beter tussen de 8-10 maanden ivm verhoogd risico op blaasgruis.

De poes is dus een paar weken geleden geholpen en de kater moet dus nog aan de beurt komen.
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Klopt, eigenlijk best raar of niet dat alle dierenartsen iets anders zeggen ?

makkelijkste manier is uiteindelijk toch om even je dierenarts te bellen om het na te vragen lijkt mij zo
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dappie wordt maandag geholpen, dan is ie op 4 dagen na een half jaar oud.

Hij wordt zo jong geholpen omdat hij een vrij grote navelbreuk heeft. Die wordt dus ook verholpen, en hij wordt gechipt.

Heeft er iemand tips/advies hoe ik Dappie het best kan verzorgen na die tijd? Het is voor hem helemaal een beste ingreep, aangezien zijn navelbreuk ook wordt gedaan.

Zie er wel tegenop! Hij moet om half 9 's ochtends er zijn, ik kon hem rond 14u ophalen. Nou moeten mijn vriend en ik de hele dag werken, weten jullie of het mogelijk is dat Dap daar wat langer blijft, dat we m 's avonds kunnen ophalen? De rest van de week ben ik gewoon vrij gelukkig!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Of je hem wat later op kan halen, kun je het beste even aan je dierenarts vragen. De dierenarts waar mijn katten zijn geholpen, was zowiezo tot 8 uur open, dus daar kon dat.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is inderdaad best spannend en het inderdaad een goed idee om hem niet alleen te laten. Daarna je kunt hem het beste gewoon goed in de gaten houden en hem zelf zijn tempo laten bepalen. Vooral goed opletten of hij zijn hechtingen van de herstelde navelbreuk niet opentrekt.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Guusje is net een jaar en wordt maandag gesteriliseerd. Ik wilde er nog even mee wachten omdat ze nog best klein was, maar ze wordt niet groter dus nu een afspraak gemaakt. Vind het zelf wel een beetje eng. Gelukkig ben ik de hele week vrij om bij haar te zijn! Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap wordt morgen om 8.35u verwacht bij de DA, wordt dan gecastreerd en z'n navelbreuk wordt gehecht.

Hij mag sinds vanavond 18.00u niet meer eten, en dat bevalt m niets!

Hoop dat het allemaal meevalt, we mogen m morgen na 18u ophalen ivm werk, hoop zo dat ie dan weer een beetje bij is gekomen!

We zullen zien!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik weet niet goed of het bij dit topic past... maar

Kun je merken wanneer een katertje gaat beginnen te sproeien?

Musti is nu bijna 7 maanden. Hij begint echt een grote flinke kater te worden. Sinds de laatste 2 weken (ongeveer) is hij nogal dominant geworden naar Woefie (gesteriliseerde poes van dezelfde leeftijd). Zij daagt hem ook wel uit, maar hij bijt precies meer door dan in het begin. Hun robbertjes lijken ook niet meer op het spelen van enkele maanden geleden. Nu zijn we alle twee wel niet veel thuis geweest de laatste weken, maar zou het kunnen dat meneer een echte heer aan het worden is ipv het ventje van nu en zich daarom dominanter gedraagt?
Plaats reactie