Kat sterk vermagerd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
col

Kat sterk vermagerd

Bericht door col »

[Titel aangepast door Admin]

Hallo,

Onze kat (Eros genaamd) is in middels 12 jaar. Nooit ziek geweest!!
Sinds paar dagen zie ik hem afvallen, en dus sterk vermageren.
Hij heeft onwijse honger, en is minder actief als tevoren.
In ontlasting kan ik niks raars vinden. Maar zie wel dat hij iets mankeert.

K ga wel met hem naar dierenarts, maar wie heeft er eing idee wat dit zpu kunnen zijn??

B.V.D, groetjes Col
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Uit je omschrijving denk ik onmiddellijk aan schildklierproblemen, maar ik ben geen dierenarts, dus het is zeer verstandig daar even langs te gaan voor nader advies en behandeling.

Mocht het zijn schildklier zijn dan zijn er een aantal mogelijkheden:
1. een kuur medicijnen en dan gedeeltelijke verwijdering één van van zijn schildklieren. Als dit goed aanslaat wordt de kat meestal meer helemaal beter en ook weer dikker;
2. levenslange medicijnen blijven geven (als opereren niet meer mogelijk is). Het probleem is dan niet verholpen, maar de kat kan wel goed door blijven leven, hij blijft wel vaak wat dunner.

Uiteraard zijn er nog tal van andere oorzaken van vermageren bij oudere katten, zoals nierklachten, suikerziekte enz. enz. Dus ik benadruk nogmaals dat dit geen dyagnose is, maar een mogelijkheid! De dierenarts geeft uitsluitsel.

Hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Is hij ontwormd? Als hij last van wormen heeft, kan hij ook veel eten en toch erg afvallen.
Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me sowieso verstandig!
Gesloten