Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Helaas is mijn reactie een beetje laat, maar misschien hebben anderen er iets aan.
Als je kat behoefte heeft aan eten na een operatie, dan kun je dat wel voorzichtig proberen hoor. De kans op overgeven is alleen groter.
Amy stond al op de toonbank van de dierenarts te eten toen ik haar kwam ophalen na de sterilisatie. Ik deed het mandje open om haar te knuffelen, maar zij had alleen maar oog voor de brokjes! En overgeven heeft ze niet gedaan.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Fijn dat alles goed gegaan is.... :grin:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Om 6.00 smorgens werden we wakker gemiauwt en hebben we ze zacht voer gegeven en ook brokjes (dat was echt zo op!!), Een beetje zacht voer heb ik bewaart zodat Nhor s'morgens haar pillen erbij kon eten. Dat is het vrouwtje. Verder hebben ze vanochtend al gespeelt met elkaar, maar stoeien met elkaar is niet echt goed voor de wond of wel?

MVG
Angela

ps de dierenarts zei dat we gister nog geen eten mochten geven, vandaar dat we dat nog niet gedaan hadden, maar ooit wordt de kleine Indah ook gestereliseerd , dus dan weet ik dat alvast
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Fijn dat alles goed gegaan is!
Stoeien kan op zich geen kwaad hoor, ik vond het ook doodeng maar alles is altijd goed gegaan.
Je had Buffy en Jessie moeten zien op dezelfde avond nog, beesten bij het leven :shock:

Ik heb met alle katten later in de middag gewoon kleine beetjes voer gegeven, ze gaven het zelf aan en het was ook geen probleem verder ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

gelukkig want als ze niet mogen spelen en stoeien vinden ze ook niet leuk.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

sffs mag ik de poezen gaan ophalen. Woefie is gesterilliseerd. Ben benieuwd hoe het met die twee gaat.

Musti moest eigenlijk alleen gevaccineerd worden en eens nagekeken want hij geeft nogal veel over de laatste week.

Van de dierenarts mochten ze alletwee blijven vandaag (mocht ze voor het werk brengen) en hij ging ze bij elkaar zetten. Lief hè.

Toch wel spannend, want het is en blijft toch een operatie.

EDIT:
Ben mijn twee schatjes daarjuist gaan halen. Ze stellen het alle twee wel goed. Musti (die enkel gevaccineerd moest worden) is wel heel erg hevig. Heeft heel de dag in een hokje moeten zitten om Woefie wat gezelschap te houden (da ging hem ook onderzoeken omdat hij afgelopen week nogal veel braakte. Maar er is niets gevonden. da zei hem tot morgenavond geen eten te geven om zijn maagje en darmpjes tot rust te laten komen.

Woefie is heel erg loom. Heeft een ingevallen buikje, maar de wond ziet er heel erg mooi uit. Ze likt er wel veel aan maar ik heb ze nog niet zien trekken of zo. Zelfs Musti mag niet echt in de buurt komen. Maar ze is wel geïnteresseerd in wat er om haar heen gebeurd. Dus alles komt wel goed.

EDIT 8 sept.:
even een update: Woefie is al weer een beetje de oude. Ze is nog wat stilletjes en heel erg rustig, maar eten doet ze goed, ze komt ook als ik haar roep, springt voorzichtig op de zetel, zelfs een beetje rollebollen met Musti af en toe.

Haar flanken zijn nog steeds ingevallen. Heb daarjuist even naar de da gebeld om te vragen hoe lang dat nog duurt en waarom dat zo is. Was een beetje ongerust want de kat bij iemand op mijn werk had dat helemaal niet. Hij zei dat dat kwam omdat de spieren nog niet helemaal hun spannig terug hebben. En uiteindelijk is er ook wel heel wat weg natuurlijk. Komt na een aantal dagen goed. Gelukkig, want zo ziet ze er precies erg ondervoed uit.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ff een update, jullie moeten mij een ongeloofelijke zaag vinden, maar soit.

Woefie is ondertussen volledig de oude. Ze speelt weer vrolijk en loopt ook weer volledig normaal. Musti heeft zijn speelkameraadje dus weer terug.
De flanken zijn ook weer ongeveer normaal. Haar pelsje begint alweer terug te groeien.
Geen ontstekingen of wat dan ook, het likken valt ontzetten goed mee. De wond geneest heel erg mooi. Een beetje dikker, maar da's volgens mij volledig normaal; een vers litteken kan er altijd wel wat bovenop liggen en dat zal ook wel weer bijtrekken.

Kortom, alles loopt supergoed.
Gebruikersavatar
davidb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:45
Locatie: België

Bericht door davidb »

ik zou het niet laten doen. Kater kan agressief worden.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

davidb schreef:ik zou het niet laten doen. Kater kan agressief worden.
Leg uit? Ik zie nogal veel onliners van je die totaal niet ingaan op wat er voor je geschreven wordt. Ik heb vijf katers die gecastreerd zijn en die zijn er alleen maar rustiger en liever op geworden dus ik ben toch heel benieuwd hoe je aan deze mening komt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Davidb,

weer zo'n reactie die nergens op slaat.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
davidb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:45
Locatie: België

Bericht door davidb »

maar nee ik had op chemische castratie. en geloof me ik heb er ervaring mee. Sorry als ik wat verwarring heb gebracht.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

davidb schreef:maar nee ik had op chemische castratie. en geloof me ik heb er ervaring mee. Sorry als ik wat verwarring heb gebracht.
Misschien kan je eens dieper ingaan op wat je zelf schrijft? Onderbouw in elk geval iets meer, dat is voor iedereen wat duidelijker. Vertel over je eigen ervaring, etc. etc.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

vandaag de dierenarts gebelt om eens te vragen wanneer ik die 2 kleintjes van mij kan laten helpen.
Mozart begint ondertussen te sproeien en ik ben het nu al zat ze zijn nu 5 maanden oud en volgens de dierenarts zijn ze nog wel wat jong (vooral onze Rana) maar wanneer de kater sproeit willen ze hem wel helpen omdat ze anders dat gedrag kunnen blijven houden en daar zit ik niet echt op te wachten.
Rana gaat vrijdag mee en dan kijken ze daar of zij ook geholpen kan worden of dat ze daar nog even mee wachten (wat mij betreft hoeft dit niet per direct als mozart geholpen is is de kans op een nestje ook wel heeeeeeeel klein want ze komen nog niet buiten dan wacht ik liever nog een maand of 3)
om 2 uur hebben we de afspraak en als het doorgaat blijft mozart achter en kunnen we hem savonds weer ophalen...ben benieuwd... vind het stiekem wel een beetje spannend :???:
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

heel erg spannend. maar voor een katertje is het meestal niet zo'n grote ingreep. (als dat je al kan geruststellen, want het blijft toch een operatie onder narcose).

Ik duim zeker en vast.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, het is altijd wel spannend :???: ;-) . Het is toch jouw diertje waar iets mee gedaan wordt. Die spanning kennen we hier allemaal wel hoor, daar hoef je je niet voor te schamen ;-). Voor een kater is de ingreep redelijk klein, ik zou persoonlijk wel even wachten met Rana. Die ingreep is wat intensiever en 5 mnd. is wel redelijk jong. Aan de andere kant.... als jouw dierenarts het oké vindt, zal hij echt weten wat hij doet en daar moet je ook wel op vertrouwen. Voordeel van allebei tegelijk is dat ze elkaar meteen daarna waarschijnlijk veel sneller weer zullen accepteren ;-).
Onze meiden gingen met drietjes tegelijk, de jongste was toen 6 maanden, en we hebben daarna helemaal geen problemen gehad met acceptatie. Onze vierde ging alleen en dat was best een hele poos een drama toen ze eenmaal weer thuis was :???: . Succes en sterkte in elk geval!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie