Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ook met Whiskas worden katten oud hoor! En ook met de brokken van de Aldi en de Lidl. Het is maar net waar je voor kiest en wat je motivatie daar voor is toch? Ieder zn eigen keus :grin:
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

ja klopt ik had er al eerder vragen over gesteld maar niet vaker gewisseld van voer.

en inderdaad ieder zijn eigen keus, maar daarom is het vaak wel handig om ervaringen en meningen van andere te horen.

in iedergeval bedankt allemaal ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Precies, ieder zn keus, en niet proberen iemand af te dwingen van die keus af te gaan omdat het je niet bevalt, alsof wij onze katten een of ander onrecht aandoen omdat we geen duur merkvoer geven.
Zo komt het mij namelijk wel over.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Shaz schreef: ik heb ook een tijdje Iams gegeven maar ik ben overgestapt toen ik de vreselijke verhalen hoorde over de dierproeven die ze bij Iams deden.
Daar aten ze inderdaad ook meer van dan nu van RC.
gek, bij mij is het omgekeerd. Pitou en Bille eten meer van Rc en hun ontlasting stinkt een hele boel heftiger van rc dan van iams. Voor hun vachtje maakt het geen verschil, ze zijn op allebei erg zacht en mooi glanzend. Ik blijf dus op iams
(de dierproeven waren trouwens een hoax hoor ;-) )
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik heb net mijn kleine meid opgehaalt bij de dierenarts( maandag was ze daar gebracht wegens braken en diarree.)Nu heeft ze dieetvoer gekregen van royal canin wat nog een maand moet eten nu. Hoe geef ik haar apart eten als ik er volgende week overdag een heel gedeelte er niet meer ben vanwege school?? En s'nachts? Mijn 2 andere kittens zijn van 28 maart 2006 en Indah is nu precies 2 maanden oud. Moet ik haar maar apart in een kamer laten als ik er niet ben?? Ze mag absoluut geen eten hebben van royal canin kitten, omdat ze dan bang zijn dat ze gelijk weer aan de diarree gaat. Wie heeft er advies /tips??
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Je kan twee dingen doen; of je kleintje inderdaad appart zetten als je weg bent, zodat ze niet aan het eten van de anderen kan.
of je geeft ze alldrie dat dieetvoer van royal canin.
Hoe heet dat dieetvoer ? Is dat sensibillity van roal canin ?
Ik heb ook een tijd één van m'n poezels dat dieetvoer moettengeven, was ook niet te doen om ze appart te houden enzo., ik heb dan gewoon al m'n katten op dat dieet gezet, daarna, toen die éne het niet meer nodig had, ben ik langzaam terug ovrgeschakeld op hun originele voer.


Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

ja sensibility van royal canin inderdaad. We kijken wel eventje, ik had 2 en halve kilo zak van de dierenarts gekregen. Weet niet of ik er een maand mee kan doen met alle drie. Kun je die ook bij de dierenwinkel kopen?

En s'nachts mag ze wel bij ons slapen in haar eentje en overdag kijk ik wel even of ze apart gaat of niet, we hebben sinds kort wel een aparte kamer waar ze in kan. En als mijn rooster een beetje goed is van school, hoeft ze dus ook niet hele lange dagen alleen te zijn.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

neen, die kan je niet in de winkel kopen, enkel bij de da.
Het zijn zakken van 10 kg geloof ik, wel niet zo goedkoop.
Het is voor katten met een gevoelige spijsvertering, vandaar dat ik het ook aan m'n andere 4 poezels mocht geven op dat moment, kon voor hen absoluut geen kwaad.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik had net nieuw voer van 4kg voor de andere 2 gekocht, dus ik zet haar wel apart van de andere, er blijft genoeg tijd over om te spelen met elkaar.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
tjika
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2004 13:05

Bericht door tjika »

Is er hier iemand die de katten Hills oral care voert? Hoe groot zijn die brokjes?

Ik geef mijn poes rc oral sensitive maar ze hebben de brokjes volgens mij kleiner gemaakt en nu kauwt ze er bijna niet meer op. Ik heb haar ook een poosje Hills t/d van de DA gevoert en die waren een mooie maat, maar de DA zit me nu iets te ver weg om elke maand een zak voer te halen en een hele grote zak wordt muf.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

De Hills orale care brokken zijn behoorlijk groot. Er valt wel echt wat aan te kauwen.

Vraagje mijnerzijds aan iedereen..
Kennen jullie het merk Jarco? Het schijnt helemaal zonder kleur, geur en smaakstoffen te zijn en vergelijkbaar met RC . Het is wel echt een stuk goedkoper.
Een echtpaar met Main Coons is dit gaan verkopen vanwege de goede resultaten bij hun eigen dieren. Ik ga straks een zak proberen, kijken hoe ze het vinden.
Mocht er hier al iets over staan, op welke pagina? Het is zoveel :shock: ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Bella, laat je weten hoe het bevalt?
Ik vind RC op dit moment, ondanks alle berekeningen, nog te duur voor mn budget, dus een kwalitatief goed voer dat wel te betalen is, klinkt goed!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik haal zo een grote zak op en ik hou jullie zeker op de hoogte! Ik vind het prettig naast de lagere prijs dat er geen troep doorheen zit.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

De vorige hond van mijn schoonouders kreeg ook Jarco, en het is ze altijd erg goed bevallen. (De hond ook overigens)
Voor zover ik weet is het niet in winkels te verkrijgen, maar moet je het bij Jarco zelf bestellen. Zij laten het dan geloof ik of thuis afleveren, of bij een dierenwinkel in de buurt.
En inderdaad, het is geloof ik geheel zonder smaak of geurstoffen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb een zak gehaald en ze eten niet......Ze vreten en grommen zelfs! Succes. Je kan het daar bestellen en zelfs dan is het niet duur. Marion, doen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie