Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik heb een paar keer het deurtje opengehouden en dan gingen ze er vanzelf wel door. Als ze er dan eenmaal inzaten gewoon dichtgedaan en dan snapten ze ineens hoe dat systeem werkte.
Voor de rest heb ik er gelukkig geen last mee gehad, hoewel ze nog nooit een bak met kap of deurtje hadden gehad.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Mijn twee katten hebben allebei een eigen kattenbak, omdat ik bang was dat mijn oudste kat onzindelijk zou worden als de kleine die ik erbij kreeg ook op haar bak zou gaan. Dat had ik eens van anderen gehoord bij wie dit ook was gebeurd.

In het begin ging het helemaal goed, de kleine ging op haar nieuwe bak en de oudste nog steeds op haar eigen. Alleen sinds een week gaat de kleinste ook op de bak van de oudste. En ik ben er overdag niet bij om haar te leren dat ze een eigen heeft. Waar ze overigens eerst wel gewoon op ging...

Snap er niks van waarom ineens die verandering. Zoals ik in mijn topic al schreef: het zal wel lekkerder poepen, zo'n 'oude bak'....
Mauw
natasha
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2006 16:11
Locatie: Nijmegen

Litter pearls

Bericht door natasha »

Hallo,

Om nog even op die 'litter pearls' terug te komen, ik had ze voorheen ook gebruikt voor mijn katten en het was geweldig spul, geen geurtjes, geen rommel naast de bak en het ging veel langer mee dan gewone kattenbakgrit.
Nu ben ik verhuisd en kan ik ze nergens meer vinden, ik weet dat er ook andere benamingen voor bestaan met hetzelfde principe.
Weet iemand misschien of er toevallig ook een link is op internet waar je deze pearls kunt bestellen?

Alvast bedankt,

Groetjes, Natasha :smile:
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Ik heb ze bij de Praxis gekocht, neem aan dat die ook wel in Nijmegen is te vinden. En anders http://www.animalcaretrading.com/LPSHOP/
of litter pearls googlen
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

ik heb gewoon een normale bak gekocht, dezelfde als we nu hebben. Voldoet prima.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
natasha
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2006 16:11
Locatie: Nijmegen

Bericht door natasha »

Hey Evelijn,

Bedankt voor je tip, ik ga zeker deze site bekijken, ik wist trouwens niet eens dat je ze ook bij de praxis kon krijgen???

Maar anyway, bedankt!

Groetjes, Natasha
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Het deurtje heb ik maar laten wezen, of hij gaat m aanvallen omdat ie zichzelf erin ziet, of hij wil helemaal niet op de bak.

Dan maar niet, qua geur hebben we nergens last van, behalve als hij net zo'n zakje whiskas heeft gegeten, dan is het niet te harden.

Als je op ander grit overgaat, moet je dan trouwens net als bij ander voer, beetje bij beetje doen?

En is de overgang van groffe korrels naar kleintjes te groot voor een kitten van 17 weken?

Wij gebruiken litter pearls, maar het hele huis ligt er onder, en als ik op blote voeten loop, haal ik mijn voeten er mee open, zo scherp. En omdat ze ook nog doorzichtig zijn, zie je ze ook niet.!
Dappie rules!
giesze
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:50

spelen in kattenbak

Bericht door giesze »

Wij hebben een kitten van ongeveer 4 maand. Nu maakt hij er een spelletje van om het zand uit de kattenbak te halen met zijn pootjes.De kattenbak wordt dagelijks schoongemaakt. Wij hebben al geprobeerd om het luikje terug te plaatsen maar dat vindt hij natuurlijk nog veel leuker om mee te spelen. Iemand tips om hem dat af te leren?
Gebruikersavatar
nathalie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2006 12:27
Locatie: Belgie

Bericht door nathalie »

Hey!

Mijn vorige kat deed net hetzelfde. In het begin was hij te klein om in de bak te kruipen met het luikje eraan... dus wij er dan maar afgehaald. Eens hij groter was begon hij alle kattebakvulling eruit te graven. En raad eens... we hebben het luikje er terug aangehangen en toen begon meneer netjes NAAST de bak te gaan. Probeer eens een stukje doorzichtige, lichte stof voor de ingang te hangen ipv dat plastiek luikje. Zo durfde de onze er wel in en na een tijdje hebben we dan gewoon het luik erin gehangen. Veel succes!
Gebruikersavatar
davidb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:45
Locatie: België

Bericht door davidb »

Hoe properder Hoe beter
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

davidb,
Jouw antwoorden in verschillende toppics, brengen niets bij tot het topic in kwestie.
Ik weet niet wat de bedoeling is van je reacties, maar ik zou zeggen : vertel iets zinnigs, iets wat bijdraagt tot het topic, anders is het het verspilling van ruimte, en voor niemand intressant.

Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
marga
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2006 06:17
Locatie: Groningen

Bericht door marga »

Ik lees van alles over kattenbakken en verschonen.Maar ik zit met een ander probleem. Onze gecastreerde kater heeft een bakdie aan de bovenkant open is. Een dichte bak ging hij NIET op.
Maar nu is het zo dat bij de meeste bakken de onderbak laag is en de bovenkant hoog.
Nu plastsproeit onze kater recht achteruit, met het gevolg dat hij altijd tussen de bakken doorpiest.
Een bak met een hoge onderkant en lage bovenkant zou dus ideaal zijn.
Dus de constructie eigenlijk net andersom dan bij de bestaande bakken.
Ik heb overal gekeken, maar nergens zo'n bak gevonden.
Kan iemand mij vertellen of deze bak bestaat en waar deze te koop is?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik weet precies wat je bedoelt, want ik ken een kater die dat ook doet: een keiharde straal recht achteruit. Die zit op een dichte bak, maar dat gaat bij jou dus niet.

Er bestaan echter ook hele hoge (onder)bakken en als je daar de kap vanaf haalt heb je misschien geluk. Ik zal eens navragen waar je die kunt kopen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk niet dat zulke bakken te krijgen zijn. De onderbakken zijn bij sommige bakken wel "iets"hoger maar niet zo hoog dat de sproeistraal daar tegen aan zou komen.
Die zou er dan alsnog over gaan ben ik bang..

Wat wel een oplossing zou kunnen zijn is om gewoon deze bak aan te houden en er een stuk doorzichtig plastic of een stukje plexiglas achter in de bak te bevestigen. Zit alleen even te bedenken hoe, maar als je creabea bent moet dit te doen zijn...

Of een stuk doorzichtig stevig plastic tegen je muur aan maken en een zeil onder de bak leggen. waar dat stuk plastic op aansluit zodat het niet op de vloer loopt.
Dan gaat je muur/behang er niet aan in ieder geval.
Je moet dan wel elke dag dat zeil en die plaat schoonmaken, maar beter dat dan je muur aan gort en stinkerij.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Hij gaat ook niet op een dichte bak als je het deurtje eruit laat?
Ik denk dat ik anders inderdaad een plaat tegen de achterkant van de bak aan zou maken.
Veel succes ermee!
groetjes Sharon
Plaats reactie