Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie poezen niet uit elkaars bakje eten?
Musti is een echte slokkop en eet uit alle bakjes die hij tegen komt. Woefie daarentegen eet juist heel erg weinig. Ze is gezond en speels, maar heeft gewoon niet zoveel nodig (hoewel dat met Musti erbij wel verandert waarschijnlijk). Zij eet dan ook in hele kleine porties en ik ben al heel erg blij als ze eens 50 g per dag gegeten heeft. Da's echt een zeldzaamheid.
Maar die Musti hier heeft precies altijd honger. Wij gaan alletwee fulltime werken dus is er tussen 8 en 17u30 niemand thuis om die twee in de gaten te houden.
Ik was al van plan om ze gewoon 's morgens, 's avonds als ik thuis kom en dan nog eens voor we gaan slapen eten te geven. Maar hoe kan ik hen wijsmaken dat ze gans hun bakje leeg moeten eten? Vooral Woefie dan? Zij heeft precies echt dat bakje dat daar altijd staat nodig. Zelfs een kwartje van een blikje zachtvoer Hill's eet die in 20 keer op (da's overdreven, het zal een stuk of 5 keer zijn, maar dan nog). Ik kan toch niet om de zoveel uur naar huis rijden om die twee mormels eten te geven? Ze zouden op het werk nogal lachen.
Woefie nog een aantal keren apart voeren is ook niet echt handig, want meneer pikt gewoon haar bordje in. Vanmorgen ook: ik dacht, "ik geef Woefie eerst, dan heeft die het hare toch al binnen (of toch voor een klein deel)." Maar dan is meneer er weer als de kippen bij om haar bakje in te pikken.
Weten jullie hier iets op te verzinnen?