Tube pasta tegen haarballen
Tube pasta tegen haarballen
Ik zat eigenlijk met een vraag. Ik heb hier en daar opgevangen dat er tubes bestaan met een soort pasta wat helpt de haarballen beter naar buiten te laten komen.
Kent iemand dit of weet je misschien hoe dit heet en zo, dan zou ik het graag horen omdat Spooky de laatste paar dagen kokhalst bij het wassen. Eén tot drie keer (alleen bij het wassen). Normaal geeft ie wellus over na dat kokhalzen, maar de afgelopen tijd niet dus ik dacht dat haar misschien een haarbal dwarszat.
Maar als iemand me dit kan vertellen, alvast heel erg bedankt!
Kent iemand dit of weet je misschien hoe dit heet en zo, dan zou ik het graag horen omdat Spooky de laatste paar dagen kokhalst bij het wassen. Eén tot drie keer (alleen bij het wassen). Normaal geeft ie wellus over na dat kokhalzen, maar de afgelopen tijd niet dus ik dacht dat haar misschien een haarbal dwarszat.
Maar als iemand me dit kan vertellen, alvast heel erg bedankt!
- BlackPanther999
- Huiskat
- Contacteer:
Ik heb ook een tijdje haarballenpasta gebruikt, het merk was gimpet, de meeste dierenwinkels kunnen het wel bestellen als ze niet gelijk in de winkel hebben liggen, het kost iets van 7 of 8 euro voor een tube.
Je kan trouwens ook een paar druppeltjes zonnebloemolie over de brokjes doen (3x per week ofzo ), het heeft hetzelfde effect.
Ook is het goed om bijvoorbeeld voer te geven waar het hairball system inzit zoals RC en ik geloof dat het ook in Iams en Hills is ingebouwd. Als het erin zit staat het op de zak.
Bij mij krijgen ze RC Fit en af en toe een anti haarbalsnoepje en ik vind nooit haarballen en ik zie of hoor ze ook nooit kokhalzen. Misschien helpt het ook om de katten regelmatig te helpen van de haren af te komen door te borstelen, wij doen dat wel tenminste, zowel bij onze kortharen als onze halflangharige Jamie.
Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en succes.
gr Blackpanther999
Je kan trouwens ook een paar druppeltjes zonnebloemolie over de brokjes doen (3x per week ofzo ), het heeft hetzelfde effect.
Ook is het goed om bijvoorbeeld voer te geven waar het hairball system inzit zoals RC en ik geloof dat het ook in Iams en Hills is ingebouwd. Als het erin zit staat het op de zak.
Bij mij krijgen ze RC Fit en af en toe een anti haarbalsnoepje en ik vind nooit haarballen en ik zie of hoor ze ook nooit kokhalzen. Misschien helpt het ook om de katten regelmatig te helpen van de haren af te komen door te borstelen, wij doen dat wel tenminste, zowel bij onze kortharen als onze halflangharige Jamie.
Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en succes.
gr Blackpanther999
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
- Brenda And The Cats
- Huiskat
Zo'n tube heb ik hier ook liggen maar ze moeten het niet.Paul schreef:Ik heb hier een tube (overgenomen van mijn zus) van Beaphar - DuoMalt (pasta).
Net even laten likken van mijn vinger. Hij vond het lekker.
Moet mij alleen nog overtuigen of het werkt ...

Russengroetjes Jolanda
Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Ik geef ze hier RC Indoor en daar zit ook wat in tegen haarballen. Ik moet zeggen dat ik ze nu heel lang niet meer heb gezien maar er werden hier toch wel af en toe haarballen uitgespuugd.freija schreef:iams anti-hairball doet ook erg goed werk. geen geknoei met tubes, het zit gewoon in de brokjes verwerkt
Russengroetjes Jolanda
Ik vind dat ook niet echt goed helpen hoor. Ze krijgen hier Indoor van RC en daar zit ook spul in voor haarballen maar ze geven er hier soms wel een op.davidb schreef:Je kan beter voeding kopen. Er bestaan tegenwoordig verschillende merken die voeding opo de markt brengen die de haar(ballen) langs de stoelgang laten verwijderen
Russengroetjes Jolanda
Dit klopt niet helemaal hoor. Die voeding gebruik ik ook, maar toch geven mijn katten af en toe nog haarballen over.davidb schreef:Je kan beter voeding kopen. Er bestaan tegenwoordig verschillende merken die voeding opo de markt brengen die de haar(ballen) langs de stoelgang laten verwijderen
Deze voeding HELPT haarballen voorkomen, de voeding voorkomt dit niet. Het wordt er alleen wat minder op.
- Kattenbella
- Tijger