Hoi,
ik heb drie katten (Isis - 3,5; Nubi - 3; Dio - 2), waarvan Nubi de hele tijd buiten de bak plast.
Toen ze net kwam had ik samen met mijn ex vijf katten en ze had altijd ruzie met een van de katten die nu met mijn ex mee is. Ze plaste toen regelmatig (in denk uit stress) op de bank (gelukkig hadden we toen een leren bank met een kleed er overheen, die kon makkelijk gewassen worden)
Nu 3 jaar later plast ze nog steeds regelmatig op de bank, op haar (of mijn

) kussentjes, op de krabpaal, op de deurmat of in de wasmand. Vooral als ze ergens van schrikt (stofzuigen of druk verkeer buiten) maar ook gewoon zomaar.
Als de kattenbak brandschoon is wil ze hem nog wel eens gebruiken om in te slapen, maar plassen en poepen doet ze zelden in de bak.
We hebben haar nu in de gang gezet omdat er net een nieuwe bank (relatief nieuw, hij is van de kringloop

) staat, maar afgelopen vakantie heeft ze wel in de woonkamer gelopen. (plastic op de bank, en daar weer een kleed overheen zodat ze toch lekker liggen) Op dat kleed plast ze niet, maar het plastic trekt ze wel van de bank, om vervolgens vrolijk op de bank te plassen.
in de gang zit ze dan alleen met d'r eigen krabpaal, kattenbak, voer en drinken. Daar plast ze heel af en toe op d'r kussentje, en wat vaker in de wasmand.
We hebben al bach remedies geprobeerd, maar dit wilde niet echt helpen.
Nu we van plan zijn om binnenkort een echt nieuwe bank te kopen en we nubi toch wel graag uit de gang willen halen omdat ze daar vereenzaamt zijn we dus op zoek naar een oplossing...
is er iemand die ons er mee kan helpen?
alvast bedankt!