Stress na verblijf pension??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Stress na verblijf pension??

Bericht door Bjørn »

Hallo,

Omdat wij 3 weken op vakantie zijn geweest, hebben we Sjors en Luna naar een kattenpension gedaan.

Nu hebben we ze afegelopen zaterdag opgehaald en weer mee naar huis genomen.

Luna is weer blij om thuis te zijn en is eigenlijk gewoon de oude. Alleen Sjors is lusteloos, ligt alleen maar te slapen en wil niet echt spelen (even tegen een propje paier aan slaan en dan weer liggen). Hij schrikt ook van een beweging/geluid van achter, terwijl hij hiervoor er geen last van had.

Omdat er in de buurt van R'dam geen pension meer vrij was, hebben we ze naar Biezenmortel gebracht. Dat is wel anderhalf uur in de vervoersbox in de auto. Dat vinden ze allebei niet leuk, maar het is noodzakelijk.
Sjors is tijdens het verblijf daar ook 'aangevallen' door een andere kat en heeft drie schrammen op zijn neus.

Zou Sjors nu last hebben van stress (autoreis, gevochten etc.). Zo ja wat kunnen we er aan doen om hem weer op zijn gemak te laten zijn? Veel knuffelen en voor de rest met rust laten?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Poezebal
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk dat je hem het beste gewoon lekker zn eigen gang kan laten gaan.
Wat ik overigens niet snap is hoe hij gevochten heeft met andere katten. Ik weet van honden dat ze buiten in een ren wel eens samen mogen, maar katten niet toch?

Het zal de nodige indruk hebben gemaakt, weg van thuis in een vreemde omgeving zonder de baasjes. Dat is niet niets.

Mag ik vragen waarom jullie voor pension hebben gekozen en niet voor een oppas thuis bijvoorbeeld?

Ikzelf ben van mening dat dit voor de dieren zoiezo beter is.
Dat er iemand gewoon elke dag heengaat voor de aandacht en het eten en drinken geven. Ze zijn dan ook wel even van slag, maar stukken minder dan wanneer je je kat in een vreemde omgeving onderbrengt.

Er zijn ook katten die het niets uitmaakt zoals jullie Luna schijnbaar, en dat is gewoon lekker makkelijk :lol:

Ik zou hem gewoon lekker zn gang laten gaan, lekker knuffelen als hij dat wil.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Poezebal
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Kan zijn dat hij lusteloos is door de stress van alles, en door het weer, maar houdt het wel even in de gaten, als het zo blijft even naar de DA toe gaan.

Ik neem aan dat je ze eergisteren weer opgehaald hebt? Dan zou ik nog even tot woensdag wachten, zie je dan geen verbetering even mee heen, voor het geval je kat daar iets opgelopen zou kunnen hebben.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Muis
Jaguar
Jaguar

Bericht door Muis »

Ik zou het ook eventjes aankijken. Mits hij voldoende eet en drinkt.
Veel katten zijn wel eventjes van slag na een vakantie in het pension.

Maar hoe kan hij nou aangevallen zijn? Ik dacht dat de katten in een pension allemaal apart zaten?
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

Nee, hoor ze zaten met 16 katten in een verblijf. Wel aparte hokjes (ik neem aan voor 's nachts)

Als ik nu de sites van de pensions verder afkijk, dan zie ik dat ze ze de eerste dag in hun hokje laten en als ze gewend zijn, dan mogen ze er pas uit.

Dit pension was de enige die nog een plekje had zo laat. De meeste zitten al een half jaar voor de zomer volgeboekt.

Dus volgend jaar of een oppas (ik heb alleen liever geen vreemden in huis) of een ander pension.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bjorn, heb je niemand in de buurt wonen die op je katten zouden willen passen?
Misschien een paar vrienden die eventueel af kunnen wisselen? Of uit logeren brengen bij je ouders ofzo?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

Helaas, de meeste vrienden van mij en Monique wonen in Brabant, daar komen we ook vandaan. Een echte vriendenkring is hier in R'dam nooit opgebouwd.

Onze onderbuurman heeft 3 maanden terug 5 dagen op de katten gepast (heeft zelf ook een kat gehad), maar bij thuiskomst vonden we behoorlijk veel poepjes van Sjors op de vloer (nu doet hij dit een keer per dag, dus niet echt vreemd)
Dus aan hem wilden we het eigenlijk ook niet meer vragen.

Mochten er hier op het forum mensen zijn die in Rotterdam woonachtig zijn en volgende zomervakantie voor onze katten wil zorgen, graag!! :grin: ;-)
Gesloten