# Tips gevraagd tegen risico voor besmetting

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

# Tips gevraagd tegen risico voor besmetting

Bericht door ArPaS elftal »

ik krijg er vanavond een kat bij uit een zwaar verwaarloosde en vervuilde situatie.....

De kat houd ik de eerste tijd strikt apart, in een (grote!) bench op een aparte kamer, ? gaat eerst naar de DA voor een check up en parasieten behandeling.....

Wie heeft tips om de risico's voor mn eigen groep tot NiHIL terug te brengen??

Kan in de kamer waar de kat komt wel mijn handen wasen en me evt zelfs omkleden....

Ik heb echt een hele "bijzondere"en bange groep dus wil risico's zoveel mogelijk uitsluiten! Snaptest op leukemie en Aids wordt gedaan naar ik begrepen heb!!
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nou, ik denk dat je de kans niet tot nihil kunt terugbrengen zolang je het dier in huis neemt hoor. Maar inderdaad handen wassen en omkleden. Meer zou ik ook niet weten :geenidee:

Zeker leukose en aids laten testen, maar dat ging blijkbaar al gebeuren en dan gewoon afwachten zeker? :geenidee;
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Eerst wil ik even zeggen dat ik het geweldig vind dat je deze arme kat een nieuwe kans geeft! Ik denk dat je alles al doet om de risico's zo klein mogelijk te houden: aparte kamer, grote bench, onderzoek en behandeling door je dierenarts, handen wassen en omkleden. Meer kun je naar mijn mening eigenlijk niet doen.....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

nee, ik had ook niet het idee dat ik veel meer kan doen op het moment maarja....

de kat is nu eerst vanuit dat "huis" :shock: naar een DA in die buurt voor onderzoek enzo, vanavond komt ?? hier...


Voorlopig hou ik ?? strikt apart dus en was mn handen steeds en evt omkleden en dan hopelijk maandagmiddag/avond naar onze eigen DA voor een extra check up....


Ik vindt het doodeng maarja.... er moest voor 14 volwassen katten en 4 kittens een (tijdelijk) huisje gezocht komen... sja..... :cry: :cry: :cry:
wat doe je dan?? ;-) :???: :?:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Petje af dat je dit doet!!
Misschien is het handig om desinfecterende handgel of zeep aan te schaffen. Ik hoop in ieder geval dat er niets aan de hand is met deze kat. Veel succes ermee!!!
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

Uiteindelijk bleek het voor mij niet nodig om een kat op te vangen hier (tijdelijk), voor mij ergens wel een gerusstelling met onze toch wel moeilijke groep (bangerds).....


Totaal genomen is de 'opbrengst" over Donderdag, Vrijdag en Maandag 30 katten....

1 kitten is ingeslapen en 1 kater is nog nbij een DA in Groningen.....

alle anderen zijn al ergens permanent of tijdelijk onderdak!!!! :grin:


Wel komt er hier nog een katertje bij..... 1 van de kittens die vrijdag gered is (nu misschien een ruime week oud) mag hier komen wonen :grin:


Ik heb hem nog niet 'live" gezien, dat komt nog, maar wel op een filmpje :lol: :lol:


Zijn naam wordt Toby (Tobias) :grin:


Mevrouw had donderdag nacht een aantal katten in reismandjes, soms met 2 katten bij elkaar, in een vuilcontainer voor haar huis verstopt.... ze vonden dus vrijdagochtend wel een nestje maar geen moederpoes....

Deze zat dus tot 17:00 vrijdagmiddag in een reismandje samen met een andere kat in die container.... :cry: :cry: :cry:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gesloten