kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
chica

kittens

Bericht door chica »

hoi hoi
ik heb een vraagje onze buren hebben sinds 3weken kittens en mijn kater is de vader maar nu hebben hun sinds 2 dagen 's nachts bezoek van een andere kat die binnen komt en dan half geslacht(plukken haar liggen over de hele overloop en trap) word door de moederpoes omdat die de kittens beschermt.
heeft iemand enig idee of die kat iets van plan is met de kittens we hebben het vermoede dat het een kater is.
p.s alle kittens hebben een goed onderkomen gekregen voordat iemand begint te zeiken over waarom nest nemen want dit was bewuste kueze van ons en onze buren omdat ik een katje wil en me ouders ook er nog 1 bij willen(hebben er al 4) en hun zelf ook en de dochter van buurman ook
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Wij zeiken nooit! ;-)

Ik denk dat de moeder gewoon haar natuurlijk beschermingsdrang heeft.
En waarom komt er een vreemde kat binnen? dan ging mijn kat waarschijnlijk sowieso over de zeik..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
chika

Bericht door chika »

nou heb wel eens gehoord dat een kater de kittens doodbijt zodat hij op moederpoes kan(om nieuwe te maken) is dat niet zo dan.
en waarom die kater binnenkomt geen idee hij is 100%niet de vader dus hij heeft er niets mee te maken dacht ik zo
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Ik bedoel meer vanuit de mensen.. Kan de deur niet op slot? Ik vind dat de moeder hoe dan ook recht heeft op rust!!
Wat die kater ook van plan is. Kijk asjeblieft uit!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
chika

Bericht door chika »

hij schijnt binnen te komen via raam van slaapkamer en als ze die dicht houd krijgt haar zoontje van 5maanden het giga benauwt met dit weer
kittens liggen op andere slaapkamer.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

chika schreef:hij schijnt binnen te komen via raam van slaapkamer en als ze die dicht houd krijgt haar zoontje van 5maanden het giga benauwt met dit weer
kittens liggen op andere slaapkamer.
ramen van de andere slaapkamer dichthouden, samen met de deur!!

En laat ze een hor voor het raam van het zoontje plaatsen. Het lijkt mij geen prettig idee als er vreemde katten binnen komen, midden in de nacht, in de kamer van een kind....
chika

Bericht door chika »

die deur houden ze ook dicht vanaf nu geloof ik en heb ook hor geadvieseert en we gaan ook uitzoeken waar die kat vandaan komt zodat die eigenaren hem misschien in de gaten kunnen houden
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

chika schreef:die deur houden ze ook dicht vanaf nu geloof ik en heb ook hor geadvieseert en we gaan ook uitzoeken waar die kat vandaan komt zodat die eigenaren hem misschien in de gaten kunnen houden
nog iemand die nadenkt ;-)
Maar ik denk dat het weinig zin heeft om de eigenaren te zoeken. Als de kat gewend is om 's nachts naar buiten te gaan, zal het hen waarschijnlijk ook niet lukken om hem binnen te houden. Misschien zou het wel een hele hoop helpen als hij gecastreerd wordt. Ik vind namelijk dat je als katteneigenaar verantwoordelijkheid moet nemen over je dier, en ze dus niet ongecastreerd/ongesteriliseerd naar buiten moet laten gaan...

Succes in ieder geval!
chika

Bericht door chika »

nou mijn kater word ook geholpen hij heeft het nu 2x geprobeert denken we zowiezo 1x en dat is voldoende eigenlijk al te veel maar ja hij is nog niet eens 9maanden dus we hadden nog geen idee en de meeste DA doen het pas vanaf 9maanden
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

eigenlijk zou er zo onderhand wel eens een sensibiliseringsactie bij da's mogen komen ook. Op negen maand zijn 80% van de katers al ongeveer drie maand geslachtsrijp ofzo. De kater van mijn grootmoeder is gecastreerd op 5 maand, toen had hij al duidelijke balletjes en had ie al een keer of drie geprobeert z'n zusje te dekken :roll:

Van zodra je bij een kater balletjes ziet kan ie gecastreerd worden, je hoeft geen schrik te hebben dat dat zijn groei zal storen ofzo. In ieder geval goed dat de jouwe snel geholpen wordt ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kittens

Bericht door sandy »

chica schreef:p.s alle kittens hebben een goed onderkomen gekregen voordat iemand begint te zeiken over waarom nest nemen want dit was bewuste kueze van ons en onze buren omdat ik een katje wil en me ouders ook er nog 1 bij willen(hebben er al 4) en hun zelf ook en de dochter van buurman ook
Erg vriendelijk ben je, je zou ook is een andere toon kunnen gebruiken? :hm:
Wij zeiken niet, wij zijn ons er gewoon zeer van bewust dat nestjes nemen egoistisch en onverantwoord is terwijl opvangen en asiels elk jaar steeds meer uitpuilen en het zwerfkattenprobleem alleen maar groter word, klaar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten