Guusjes avontuur.
Hé lekker zo voor het raam in de slaapkamer van mijn held en de mensenmama, beetje naar de mensen kijken die voorbij lopen, de buurpoes die zit te miauwen voor zijn deur, al die vogeltjes die heen en weer vliegen in en uit de grote berk die hier staat.
Het raam staat een stukje open, zal ik het eens proberen? Ja, het lukt, het gaat een beetje verder open, mijn kop kan er zelfs door. Dat is leuk nu kan ik alles nog beter zien en horen. Ik wordt steeds nieuwsgieriger.
Maar wat gebeurt er nu? HELP IK VAL!!!!.
Past boem auw, dat doet even zeer. Wat is dit waar ben ik? Ik schiet maar onder de eerste de beste struik om even na te denken.
Wat zal ik doen naar de deur lopen en aanbellen? Of klepperen met de brievenbus? Ik kan daar nog niet bij ben ik bang ik ben ook nog maar 5 maandjes oud. Fristi loopt ook altijd buiten en die vind dat leuk nou ik helemaal niet. Ik ben bang en begin het koud te krijgen.
Na een lange tijd hoor bekende stemmen, ik hoor mijn naam geloof ik roepen, ja hoor maar: Guusje Guusje. Ik ben hier kom me maar halen, hé ze lopen langs me heen. Waarom miauw ik nou nooit?
Het begint al aardig donker te worden en ik zit hier nu al een paar uur.
Zouden Fristi en Pepsi mij missen? Ik hun wel. En mijn grote held Peet.
En puberkindje en de mensenmama.
Puberkindje moet morgen examen doen, zou dat wel gaan lukken als hij mij mist? Mensenmama had alvast een aanmoedigingstaart gekocht daar zullen ze ook wel geen trek meer in hebben.
Mensenmama en puberkindje lopen nu al een paar keer voorbij maar ze zien me maar niet.
Wie is dat?

mijn grote held!!!! Op een fiets, kijk hem nu eens hij fietst als een kip zonder kop door de straat heen en weer.
Hé daar is puberkindje met een fel lichtje en weer roept hij Guusje, Guusje.
Pap, Mam, ik geloof dat ik iets zie. De kip zonder kop en de mensenmama komen aangerend.
HOERA ik ben ondekt!!!
Mijn grote held vouwt zich met zijn bijna 2 meter dubbel om onder de struik te komen. Ik durf nog niet zo goed te voorschijn te komen, maar dan komt er een grote vertrouwde hand en die pakt me stevig vast.
MIJN GROTE HELD!!!!!
Dat is gezellig zo in een optocht naar binnen.
Bah het ruikt een beetje vies binnen, mensenmama heeft de oven vergeten uit te zetten.
Eerst maar eens even mezelf wassen, en daaarna lekkere harde brokjes eten. Grote held gaat naar boven een dutje doen, wacht op mij!! Ik kom eraan even een slokje water. Zoals elke avond zit ik toch nog eerder op bed dan mijn grote held. Samen gaan we slapen, ik kan het toch niet laten om even mijn kop op te tillen. Het raam is dicht.
xxxxxGuusje.
Ps. Met dat examen en de taart komt het nu vast wel goed.
Zet hem op Spikey!!!!!!!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.