mijn tante haar poes is bevallen, niet makkelijk

Ik weet er zelf niet veel van en ik wacht nog zelf op verder nieuws.
Haar poes is een coulorpoint ( op zich een mooie poes ) , maatr die is gedekt geweest door een grotere kater. De kittens hebben het moeilijk gehad om eruit te komen :'(
ik strond echt versteld en had de tranen in mijn ogen toen mijn moeder het vertelde.
De eerste kitten: een compleet zwartje met een spitse snoet ( wat niet zoals de colorpoint is ) kw<am er zonder problemen uit.
Het 2de kitten heeft 3 uur met haar 4 pootjes in de opening vast gezeten en toen hebben ze de dierenarts gebeld.
Ik persoonlijk denk zelf dat dat kitten het niet zal halen, want 3 uur vast zitten in de opening kan niet gezond zijn.
De dierenarts heeft de poes meegenomen voor verder onderzoek, net zoals de kittens. Er wordt normaal nog 3 kittens verwacht ( dus 5 in totaal )
Hopelijk zit er 1 bij die beetje op de colorpoint gelijkt en hopelijk mag ik zon kitten hebben ( kopen ).
ik woon nog in het ouderlijk huis en mijn moeder wil niet dat ik hier een kitten naam omdat ze bang is dat het alles kapot zal krabbelen/bijten.
Denken jullie dat het een goed idee is om nu al 1 te nemen/kopen ( na 8 weken welliswaar), ik verhuis tussen de 6m en 12 m vanaf nu.
Ik persoonlijk denk dat het een goed idee is, omdat de kitten dan al minimum 6 zal zijn en het niet erg zou vinden om plots in een ander huisje te wonen.
Meer nieuws over de kittens volgt zodra ikzelf meer weet.