Aan een lijntje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
lianne
Poema
Poema

Bericht door lianne »

Met Fristi zijn we ook begonnen met een tuigje, eerst een heel gevecht om hem om te doen :evil: .
Buiten kroop ze ook als het ware over de grond, volgens mij niet van het tuigje maar omdat ze het best eng en nieuw vond buiten.
Je moet het tuigje inderdaad alleen onder toezicht gebruiken want Fristi raakte er ook verstrikt in.
Wat later mocht ze met tuigje los lopen en je hoorde haar bijna denken wat is mijn lijntje lang vandaag :grin:
Daarna zonder iets, wel eng maar Fristi blijft gelukkig in de buurt.

Wat ik wel doe is af en toe naar haar roepen en dan een praatje maken en weer weg gaan zodat ze niet het roepen van mij gelijk koppeld aan naar binnen moeten.
mootje
Huiskat
Huiskat

Bericht door mootje »

dat is wel slim dat praten....
ik liet minousch ook ff buiten maar die ging snel weer naar binnen..
maar als ze zonder iets om bij de deur zit gaat ze wel naar buiten niet
verder dan een meter van de deur hoor lekker haar nagels scherpen en op de mat liggen hahaha

ik heb een held op sokken :grin: :-P :grin: :-P :grin: :-P
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Mijn 2 kanjers moeten verplicht een tuigje van me aan als ze het balkon op gaan...en je zult het niet geloven, als ze de keus hebben gaan ze gewoon liever niet.
De tuigjes vinden ze verschrikkelijk...alleen al het aandoen is een gevecht van jewelste...en daarna kunnen ze ook " niet meer lopen".
Als ik ze dan maar binnen laat, zitten de de gehele tijd dat ik zelf buiten zit te miauwen...
Nu laat ik ze in de kamer die grenst aan het balkon en kunnen ze achter het raam samen met mij op het balkon zitten...da's voor iedereen zo veilig.. ;-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Waarom zet je het balkon niet af met gaas, dan kunnen je poezen wel veilig buiten van het zonnetje genieten.

groetjes,
Sandra
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Dat mag helaas niet....
Heb een koop-appartement en in onze huisregels van de VVE staat vermeld dat we niks aan/ op of boven ons balkon mogen hangen.

Moet ook zeggen dat ik het zelf ook niet alles vind om tegen het gaas aan te kijken als ik lekker zit te eten.

Ikben heel makkelijk met mijn kids, maar als ze geen tuigje om willen: dan maar niet naar buiten....ze missen er niks aan.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Bomac schreef:Ik ben heel makkelijk met mijn kids, maar als ze geen tuigje om willen: dan maar niet naar buiten....ze missen er niks aan.
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik ga er tenminste uit jouw woorden vanuit dat je echte binnenkatten hebt, bij echte buitenkatten kan het een drama worden om die binnen te houden.

Ik heb ook een echte binnenkat én een heel veilig balkon waar ze gewoon op mag. Maar denk je dat ze er op zit? Nee, hoor, zelfs in de zomer zit mevrouw liever binnen voor het raam. Rare beesten soms, poezen ;-)!

groetjes,
Sandra
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Ik heb inderdaad binnenkatten en die liggen ook het liefst voor het raam..lekker naar beneden kijken en alles wat voorbij komt taxeren.

Wat is het toch heerlijk om kat te zijn... ;-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Muis
Jaguar
Jaguar

Bericht door Muis »

Heb je ze wel rustig laten wennen aan het tuigje? Want zomaar ineens omdoen, werkt vaak averechts. Je kan ze beter eerst dat tuigje eens goed laten besnuffelen, dan alleen het nekbandje omdoen en ze ermee laten lopen, daarna het borsttuigje erbij doen en ze ermee laten lopen en daarna kun je ze een keer aan de lijn doen. Verspreid de "wenperiode" over een week of 2, en het zal een stuk minder stress opleveren!

Succes!
lianne
Poema
Poema

Bericht door lianne »

Bij Fristi was het in het begin ook steeds een gevecht om het tuigje om te doen, tot hij het in de gaten kreeg dat 1+1 2=.
Zonder tuigje mocht hij niet naar buiten en dat wilde hij nu juist zo graag.
Ik denk ook dat je rustig de tijd moet nemen om te laten wennen

Duim voor je dat het gaat lukken.
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Heb ze al van kitten af aan om de zoveel tijd een tuigje omgedaan en laten wennen...
Toen aan een lijntje..
Toen aan het lijntje naar buiten...
En nu is het nog steeds moord en brand..
Moet ik wel bij zeggen dat een van mijn 2 kanjers er een hekel aan heeft om opgepakt te worden..dus dat speelt nog eens extra mee.

En nogmaals, dan maar niet hoor. Heb de stress er niet voor over. Daarnaast zijn ze overwegend wit met rood en blauwe ogen en zal je zien dat ik ze eindelijk buiten heb, ze lichte " verbrandingskwaaltjes" krijgen van het zonnentje..

Nee, laat ze maar lekker achter het raampie van de zon genieten. :-P
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Wat, heb jij rood-wit-blauwe katten? Dat zie je niet vaak, haha! Zonder grapjes: dat lijkt me echt heel mooi een rood/witte kat met blauwe ogen, want de meeste ogen blijven jammergenoeg niet blauw. Heb je een foto?

groetjes,
Sandra
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Hahaha...ergug goeie!!!
Yep mijn kiddies zijn echt hollands.
Ik heb wel wat pics maar meer van de koppies ( zijn ook zo aandoenelijk al zeg ik het zelf...)
Krijg ze alleen niet online..moet nog effe een fotoboek opstarten.
Maar als je ze toch al graag wilt zien kun je kijken op:
http://www.juudsworld.nl
Hier zie je nog meer pics, maar ook een aantal van mijn kanjers.

Groet Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
GiNi
Poema
Poema

Bericht door GiNi »

wat een lieve poezels Bomac!!!! echt mooi, en met die blauwe ogen zijn ze heel speciaal! en ook je paardje mag best gezien worden ;)
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Gini, je neemt me de woorden uit de mond: wat een prachtige beestenboel heb jij Judith!

Ik ben best een beetje jaloers! Mijn paard is van Barbie en mijn cabrio is van Ken :???:

groetjes,
Sandra
Bomac
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bomac »

Hahaha...heel hard werken en na 10 jaar je ex verlaten zorgt ervoor dat je hele leuke dingen in je leven kunt doen... ;-)

Maar ehh...thanx.. 8-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gesloten