Zoals jullie weten is Wodan ongeveer 10 dagen geleden gecastreerd. Voor de castratie was Wodan de allerliefste knuffelkont die er rondliep. Als ik voor de tv of pc zat, moest wodan gewoon uren aan een stuk in m'n nek komen liggen, hij zat dan met m'n haar te spelen en te spinnen.
De hele dag eigelijk moest meneer aandacht hebben, hij wilde gepakt worden, moest overladen worden met kusjes enz...Een echte lieve knuffelkont dus...Hij liep ook de hele dag te praten tegen mij, soms werd ik er gek van...
Sinds zijn castratie echter is hij helemaal uit z'n doen....

Hij komt ook niet meer bij me liggen, in m'n nek, komt gewoon niet meer in m'n buurt, als ik in de zetel lig, gaat hij in de keuken liggen. Hij praat ook niet meer, af en toe maauwt hij nog eens , maar dat is het dan....
Dit gedrag vind ik zo erg, heb eerlijk gezegd al menig traantje vergoten

Hij is verder niet ziek, eet en drinkt goed, t'is echt puur gedragsmatig dat hij helemaal veranderd is.
Met de andere katten komt hij nog steeds prima overeen, ze ravotten nog steeds dat het een lieve lust is.
T'is dus duidelijk enkel bij mij, dat hij erg veranderd is, hij moet van mij gewoon niets meer weten....

En als het nu gewoon zo was, dat het knuffelen minder was geworden, daar zou ik nog mee kunnen leven, maar het is echt zo, dat Wodan van mij niks meer wil weten, hij gaat lopen als ik dichterbij kom, wil niet meer aangeraakt end worden....Ik word er echt hopeloos van...
Is er iemand die ideeen heft over wat er aan de hand zou kunnen zijn, en wat ik kan doen...

Het enige dat misschien van belang zou kunnen zijn, Wodan is doof...