Mijn kat miauw erg veel

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Mariska
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2006 15:25
Locatie: Tilburg

Bericht door Mariska »

Hoi Cindy,

Mijn rode kater Jeroen doet bijna hetzelfde alleen gelukkig niet 's ochtends vroeg. Jeroen gaat meestal in z'n uppie naar de overloop (ik heb een open trap in de huiskamer) en dan begint het concert. Wellicht is dat zoals Lotte hierboven beschrijft het in contact willen blijven met mij, want als ik dan wat tegen hem terug praat, stopt hij meestal ook. Ook als mijn poes gaat kijken, houdt het ook meestal op. Jeroen kan ook gewoon door de huiskamer wandelen en dan ineens inderdaad in het niets gaan mauwen.

Groetjes,

Mariska.
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

Bericht door cindy »

Hallo Mariska en Lotte,
Misschien wil hij inderdaad wel contact (hij is trouwens ook rood, en een Britse korthaar, met wat Perzisch in zich). Volgens mij mauwt hij gewoon ook in het luchtledige. Als Uschi (mijn andere kater) of ik reageer, is het gelijk stil. Hij is al een paar jaar gecastreerd, maar wellicht dat katers toch nog reageren op krolse vrouwtjes? Zoals ik zei, komt hij de laatste tijd, sinds hij medicijnen krijgt voor een nare plek op zijn tong, helemaal los. Hij gaat uit zichzelf spelen, uitgebreid over de grond rollen etc. Terwijl hij daarvoor vrij in zichzelf gekeerd kon zijn en angstig. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Morgen ben ik bij de DA en zal ik het eens navragen. Misschien ligt het ook wel aan zijn medicijnen of hij voelt zich gewoon lekker en wil de hele wereld daarvan laten meegenieten

In ieder geval bedankt voor jullie reactie!
Cindy
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Aanhoudend zeuren

Bericht door mickey2602 »

Hallo,

Mijn oudste,een gecastreerde kater,die gaat af en toe naar buiten maar dan is het niet voor lang.Soms wel wat langer maar meestal is ie binnen.Dan wil hij perse bij mij liggen of hij loopt miauwend rond.Wat kan dat zijn??Het is mij bekend dat er weleens katten zijn die liever bij huis zijn en blijven,zou hij er daar 1 van zijn?
In het begin was hij wel graag buiten en kwam in 3 dagen met 4 vogels thuis :???:
Nadat ik hem een halsbandje om heb gedaan is zijn gedrag veranderd.Kan het dan ook daarmee te maken hebben?
Groetjes Michel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als hij nog nooit een halsbandje om heeft gehad kan dat de verandering wel verklaren en het gemiauw.
Hij wil dat irritante ding om zn nek kwijt en kan dat alleen zo duidelijk maken.
Dat maak ik er zo uit op althans hoor ;-)
Ik zou er bij mijn katten niet eens mee hoeven aan te komen :grin:
De meeste katten willen wel graag een frisse neus halen en ik denk dat er genoeg zijn die wel tevreden zijn met effe buiten en dan weer binnen. En sommigen zijn het liefst buiten.
Dat verschilt gewoon per kat.
Hier komen ze alleen onder toezicht in de zomermaanden in de tuin en ik heb toch zeer tevreden katten hoor ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Dat halsbandje kan er wel mee te maken hebben hoor, mickey. Het is natuurlijk een eigen keuze van een halsbandje om te willen doen, maar mij is altijd gezegd dat dit gevaarlijk kan zijn als ze buiten komen. Ze kunnen blijven haken achter een tak, of ergens willen afspringen en zo vast hangen. Niet dat ik je schrik wil aanjagen, maar misschien is het toch beter van het nog eens zonder halsband te proberen? Misschien zijn dan ook al je andere problemen van de baan! :)

Ik had nog een ander vraagje: onze Sumi miauwt niet veel, maar nu heeft ze het af en toe dat ze begint te miauwen als ze hier bij mij aan de bureau zit, dat in combinatie met het geven van kopjes aan mijn armen (redelijk hard zelfs :)). Toevallig iemand die weet wat dit kan zeggen? Van honger kan het moeilijk zijn want ik heb haar net gegeven.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Aandacht :wink: Puur aandacht vragen.

De mijne doen het ook, dan ben ik ff op @net bezig of aan t tv kijken en ineens Mraaauw, mraaaaauw, en dan luid spinnen en knorren en knuffelen :grin:
Nu staat er een rode vent naast me te duwen en t prrren en te mauwen :lol:

Over halsbandjes...
Als je een bandje neemt die niet van leer is, maar geheel elastisch, dan zal het meegeven en van het kopje afglijden als je kat eens vast komt te zitten.

Toen ik het magneetluik nog ingebruik had gebruikte ik deze, maar ik heb ze nu geen bandjes meer om.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Muizzz
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2006 12:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Muizzz »

Ik heb 2 mauwers. De ene komt s'ochtends naast mijn hoofdkussen zitten en mauwt me wakker: "eten, en snel een beetje". Duidelijk verhaal dus :-P
Mijn kater mauwt altijd als we net in bed liggen...ik ben een paar keer gaan kijken, en hij zit dan altijd bij de balkon deur. Ik denk dus dat hij van vroeger gewend is om s'nachts naar buiten te gaan?(hij komt uit het asiel, en we weten niet waar hij vandaan komt). Nu ik hem voordat we gaan slapen even lekker knuffel word het wel minder. Ook gaat hij soms overdag gewoon ineens heel hard zitten mauwen, dan wil 'ie gewoon een aai en een kopje geven denk ik. Soms weet ik het gewoon niet hoor, ik geef altijd een aai en knuffel, en dan houdt hij ook weer op. Het lijkt soms echt uit het niets te komen..Bij poes is het duidelijk dat ze aandacht wil als ze gaat mauwen.Tja, konden we ze maar verstaan ;-)
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

GiNi schreef:Ik had nog een ander vraagje: onze Sumi miauwt niet veel, maar nu heeft ze het af en toe dat ze begint te miauwen als ze hier bij mij aan de bureau zit, dat in combinatie met het geven van kopjes aan mijn armen (redelijk hard zelfs :)). Toevallig iemand die weet wat dit kan zeggen? Van honger kan het moeilijk zijn want ik heb haar net gegeven.
ik heb ondertussen ondervonden dat het iets moet zijn in de aard van dat zij denkt dat ik haar mama ben... daarnet was ze ook weer gek kopjes aan het geven en begon ze te 'spenen' aan mijn arm!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

hmm dit "spenen" begint erger te worden bij Sumi, moet ik mij daar zorgen over maken? ze heeft vaak zo dat ze begint te miauwen en rond mij te fladderen maar dan gaat ze op zoek naar een plekje voor te spenen, aan de binnenkant van mijn arm. ze doet dat eigl vooral als ik mijn badjas aan heb. als ik haar dan ergens anders zet gaat ze na een aantal keer toch gewoon eten. hoe moet ik hiermee omgaan?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Neehoor Gini, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Veel katten doen dit, helemaal als ze jong zijn. Het is vaak wel een teken dat ze te vroeg bij hun moeder weggehaald zijn.
shaman
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:37
Locatie: Heerlen

Huilend kitten

Bericht door shaman »

Ik heb een kitten zij heet Luca, zij is 12 weken oud, heel lief,maar ik heb een probleem, zij huilt heel veel. Alleen wanneer zij bij mijn dochter op de kamer is en wanneer mijn dochter aanwezig is , dan is zij stil. wat kan ik hier aan doen? :roll:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat ze een beetje last van verlatingsangst heeft en dat ze daarom huilt als ze alleen is. Ze komt uit een hele geboren situatie met moeder en broertjes en zusjes, en nu moet ze het alleen zien te rooien.

Meestal gaat dit vanzelf over bij veel aandacht en liefde, maar als ze zich eenzaam blijft voelen kun je er over denken er een kitten bij te nemen, dan kunnen ze samen spelen en slapen.

groetjes,
Sandra
shaman
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:37
Locatie: Heerlen

Bericht door shaman »

Dank je Sandra, ik had zelf ook gedacht dat het verlatingsangst kon zijn, ik hoop dat het over gaat want het is best zielig. doei
Fiepie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:54

Bericht door Fiepie »

Hoi allemaal,

Ik wou een vraag stellen over miauwen en zag dat er al een onderwerp was hierover. Ik heb een 7 maanden oude dove poes die de laatste maand of zo echt de boel bij mekaar miauwt en niet zo zacht ook. ECHT hard. Ik woon op een bovenwoning en de buren moeten hier gewoon last van hebben. Ze hoort zichzelf natuurlijk niet en ik weet ook niet of ik iets kan doen om dit te verminderen. Ze miauwt als ik wegga, als ik thuiskom en alles daartussenin. 's ochtends vroeg, 's nachts. Ze is superdruk, tot aan het dolle toe. Het lijkt een soort ontevredenheid. Ik speel met haar, ze onderzoekt vanalles, kijkt naar buiten, maar mag uiteraard niet naar buiten.

Is er iets wat ik kan doen? Ssstttt roepen helpt niet :)

Inge
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Hey Inge,

ben je al met je poes naar de DA geweest? misschien is er fysiek iets mis?
en is ze geholpen? want op 7 maanden lijkt krolsheid anders ook wel een mogelijke verklaring voor dit gedrag.
Gesloten