Blaasgruis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gesloten
Hen

Blaasgruis

Bericht door Hen »

hallo,

Mijn kater heeft erg last van blaasgruis, heeft iemand ervaring met homeopatische medicijnen t.v.v. blaasgruis.
Het dieetvoer e.d. is namelijk erg duur.
Sandra W

blaasgruis

Bericht door Sandra W »

Van homeopatische medicijnen weet ik helaas niet veel, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar over dieetvoer weet ik echter wel iets.

Het is absoluut noodzakelijk om hem dit dieetvoer te geven, want blaasgruis is geen kwaaltje, maar een echte ziekte!

Het dieetvoer lijkt misschien duur, maar in de praktijk valt het eigenlijk wel mee hoor.

De kat eet er namelijk veel minder van dan van gewone brokjes, dus doe je er veel langer mee. Je hoeft namelijk maar twee keer per dag een handje te geven (en altijd veel vers water voor een goede doorstoom van de urine).

Daarnaast je hoeft ook geen blik meer te kopen en dat scheelt ook een hoop. Gewoon blik is namelijk niet goed voor een kat met blaasgruis. Er is wel speciaal blik voor ze (ook duur), maar dat is alleen om ze te verwennen met iets lekkers en dat hoeft dus niet persé.

Ik ben bang dat als je geen dieetvoer geeft dat de kat dan echt ziek gaat worden en dan blijf je naar de dierenarts gaan (duur!!!).

Misschien kun je naast het dieetvoer homeopatische medicijnen uitproberen, want baat het niet, schaat het niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerdy »

Blijf alsjeblieft dat dieetvoer geven. Wij hebben hier ook een blaasgruis kater, ondanks zijn dieet heeft hij het nu toch terug gekregen.
Van de week waren we weer bij de dierenarts, daar was ook een kater met blaasgruis, geen dieetvoer. Resultaat, blaas gescheurd... kater moest worden ingeslapen.

En inderdaad wat de poster hier boven ook al zegt, het is in verhouding niet duurder dan een andere goede voeder.

Sterkte
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Kijk eens op http://www.carnibest.nl. Dat voer is niet veel duurder dan gewoon voer maar wel goedkoper dan dieetvoer. Zelf ben ik geen voorstander van dieetvoer en heb destijds mijn kat op vers gezet met hele goede resultaten.

Met homeopatische middelen heb ik ook wel een beetje ervaring. Ik heb die 1x geprobeerd maar bij mijn poes heeft het niet veel geholpen.

Sterkte met je kat verder!

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hallo,
Ik heb twee 'geholpen' poezen, één van vijf en één van tien, die beiden last hebben van blaasgruis. Die van tien is vorig jaar zelfs geopereerd aan haar blaas ivm blaasstenen.
Ik kan je niet genoeg op het hart drukken het antiblaasgruisvoer toch te geven. Het is inderdaad duur, maar het is voer waar je wat minder van hoeft te geven. Als ik mijn poezen ook maar iets anders geef, is het direct raak; kan ik weer een kuur halen bij de d.a. Daarnaast geef ik ze tegenwoordig (op aanraden van een echtpaar dat ik tegenkwam bij de dierenarts) bar le duc bronwater ipv kraanwater. Kost bijna niks en ze vinden het lekker en het is natuurlijk niet zo 'hard' als kraanwater.
Succes,
Jolanda.
Gesloten