Flehmen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Flehmen

Bericht door Piekje »

Spencer is een echte "flehm"-kater. Moet aan werkelijk alles ruiken. Nou is dat niet zo vreemd maar het "flehmen" vind ik wel opvallend. Hij doet dit echt heel vaak. Zo'n grappig gezicht. Pennen zijn bijvoorbeeld leuk om van tafel te schuiven maar ook om aan te ruiken! Hij stopt hem dan bijna in zijn neus en hangt vervolgens scheel en met zijn mond openhangend boven de pen. Of aan mijn waterflesje, ik ruik er niks vreemds aan maar hij vindt het lekker. Zo zijn er nog veel meer dingen. Hij "flehmt" echt wel tien keer per dag.

Ik vind het een erg grappig gezicht. Lekker onnozel. En daarbij komt dat ik zelf ook altijd al wat met geur heb. Mijn lievelingsboek is dan ook "das Parfum" van Suskind!

Doet jullie kat het ook zo vaak?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Sarah moet ook altijd even alles ruiken.
Zeker als ik net terug kom van iets dan moet ze mijn tas uitgebreid besnuffelen.
Maar ook dingen die ze inderdaad al 100 keer gezien heeft moet ze even ruiken, kopje geven en dan is het goed :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat ruiken met de bek erna open dat doen ze hier eigenlijk alleen als ze bij één van de andere katten onder de staart hebben geroken of bij ons als we zweten.
Het ziet er inderdaad wel heel erg onnozel uit :grin:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Shaz schreef:Dat ruiken met de bek erna open dat doen ze hier eigenlijk alleen als ze bij één van de andere katten onder de staart hebben geroken of bij ons als we zweten.
Het ziet er inderdaad wel heel erg onnozel uit :grin:
Hahaha yep, hier doen ze het ook.
Het mondje blijft openstaan na het ruiken van 'funky' geurtjes, dus de andere katten hun konten, voeten, oksels en soms iets aan je schoen of zo. Zo debiel :lol:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Sinds pitou niet meer buiten komt doet ze het ook, iedere keer als wij van buiten naar binnen komen. We worden helemaal besnuffeld en de lucht wordt bijna opgegeten
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Yep, hier ook iemand waarvan de poezels meerdere keren per dag lopen te flhemen.... inderdaad een onnozel zicht.... :lol: ....ze ruiken niet alleen de geur, ze proeven hem dan ook volgens mij.... :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Belle doet het hier ook heel vaak, maar hij gaat er ook regelmatig van niezen. Zijn er meer katten die dat doen?
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

jaa claudia dat doet djessy ook gelukkig ik dacht dat alleen zij niet spoorde.
de rest heeft dit nml niet.
groetjessss
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Haha, ik lig in een deuk hier :grin: . Ik ken het hele verschijnsel niet :-P . Maar wel hartstikke grappig om te lezen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik zie het bij onze katten ook weleens, maar niet vaak. Flanna heeft eens op Wouters sporttas geplast en als de katten daar nu aan ruiken, trekken ze daar ook zo'n raar onnozel bekkie bij. :lol: (ondanks dat we de tas meerdere keren gewassen hebben trouwens :???: )

En als ik op de wc zit, doet Nerf het altijd. :oops: Terwijl die lucht van haar op de kattenbak ook niet te harden is! :evil:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Hier is het Tacuma die dat het meeste doet: we noemen het zijn 'bèh-bekje'. Hij heeft het ooit eens gepresteerd om al slapend bij mij op schoot een heel vieze wind te laten, zelf wakker te worden van de stank, en mij met zijn 'bèh-bekje' aan te kijken, alsof ík de schuldige was! :shock: Daarna stond hij snel op en ging ergens anders liggen, hahaha.

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

tacuma schreef:Hier is het Tacuma die dat het meeste doet: we noemen het zijn 'bèh-bekje'. Hij heeft het ooit eens gepresteerd om al slapend bij mij op schoot een heel vieze wind te laten, zelf wakker te worden van de stank, en mij met zijn 'bèh-bekje' aan te kijken, alsof ík de schuldige was! :shock: Daarna stond hij snel op en ging ergens anders liggen, hahaha.
:lol_sign:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik vergelijk het met de kop die ik trek als ik snipverkouden ben en vol snot zit en me klaarhou om te niezen. Haaaaaaaaaaaaaa....
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Skatje, da's nu eens de correcte omschrijving...kon het zelf niet beter zeggen...Zo ziet het er inderdaad uit als ze aan't flehmen zijn :lol: :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ah heet dat flehmen :ethink:
Hier doen ze dat ook af en toe, tis geen gezicht die wezenloze koppies :grin:
Vooral als ze iets interessants voor hun geroken hebben waar wij bij voorkeur misselijk van worden :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten