moeder poes bijt haar kitten.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
jet

moeder poes bijt haar kitten.

Bericht door jet »

goedemorgen poezen/katten liefhebbers,

mijn moederpoes heft sinds ruim een week 2 kittens, wat opvalt is dat ze de eerstgeboren kind soms heftig aanpakt,ze pakt hem bij de kop met haar tanden en bijt hem in z'n vacht,als wij het zien zegen we dat ze zachtjes moet doen,
ze doet het maar heel kort maar toch maak ik me daar zorgen over bij nr 2 doet ze dit niet nu moet ik wel zeggen dat nr 1 vaak piept kan dit de oorzaak zijn ? alvast bedankt voor eventuele antwoorden


groetjes jet ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Misschien doet nummer 1 haar pijn als ie drinkt? Ik weet het niet hoor, maar ik denk wel dat het zoeits kan zijn. In ieder geval gaat het er in de natuur soms wat wilder aan toe dan bij ons ;-) Ik denk dat mama poes gewoon iets duidelijk wil maken aan het kleintje.

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Bij ons deed Luus de moederpoes het ook in het begin bij haar twee dochters..ff flink hard in die keeltjes bijten :shock: wij waarschuwde ze ook want het was best een eng gezicht en de kleintjes piepten ook.Maar ik denk ook dat het een waarschuwing is van moeders.Een weekie of 2 later hebben we het nooit meer gezien en nu spelen ze af en toe nog wel hard dat de "kleintjes" hard gaan piepen maarjah..moeders is ook geen kleine lichte poes en de kleine dames blijven ook gewoon elke keer trugkomen voor meer :grin:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gesloten