Doen ze haar pijn?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Doen ze haar pijn?

Bericht door claudia »

Er is hier iets raars gaande. Belle, Bo & Bindi kunnen prima met elkaar overweg, en er wordt flink gestoeid. Meestal is Bindi degene die de heren uitlokt voor een ren- en vliegpartijtje. En daarbij staat ze zeker haar mannetje, ondanks dat ze nog vrij klein is.
's Nachts slapen onze katten met zijn allen op de gang. De laatste paar weken, als wij net in bed liggen, begint Bindi vaak te piepen en miauwen alsof ze pijn heeft, hetzelfde geluid dat ze ook wel eens maakt als het spelen eventjes te hard gaat. Alleen doet ze dat 's avonds dus vrij lang. En op het moment dat wij gaan kijken wat er aan de hand is, zitten ze ons aan te kijken alsof er niets gebeurt. Maar wat ik nu wil weten is: Wat gebeurt daar? Vaak is Belle bij haar en ligt Bo ergens anders. Doet Belle haar pijn? Of lokt zij Belle uit? Hoe kunnen we daar achter komen?
Het is echt een rotgeluid om steeds bij in slaap (proberen) te vallen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ehhh ik herken dit alleen als zodanig met Missy en Redney.
En dat is als Redney bovenop Missy springt wat zij niet wil en dan hoor ik haar ook klaaglijk miauwen.
Hij heeft het 1 keer gedaan bij Jessie, zij maakte dat precies zelfde geluid.
Zo van ik wil dit niet.
En Redney is geholpen! Maar blijft toch bij tijd en wijle dat vervelende gedrag vertonen.
Hij weet dat ik het niet pik, dus gaat er ook als een speer vandoor als hij mij ziet.
Gelukkig gebeurt het vrij sporadisch maar leuk vind ik het niet :roll:

Hoe oud is Bindi nu? Het kan zijn dat ze krols aan het worden is en dat wekt ook zulk gedrag op al is een kater geholpen.
Anders zou ik het niet weten :geenidee:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Bindi is een maand of 8. Maar ik dacht juist dat ze pas krol zou worden als de dagen weer gaan lengen? :geenidee:
Ik vraag me ook ten zeerste af of Belle wel de boosdoener is hoor, het is zo'n sulletje. Bindi is zelf veel gehaaider. En daarbij, wij zien dus never nooit wat er gebeurt. Redney deed het bij jullie ook overdag en waar jullie bij waren?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou 8 maanden is toch echt wel de leeftijd om krols te worden ongeacht de tijd van het jaar hoor :???:
Die stommerd deed het overdag waar ik bij was ja :lol: Maarja weet hij veel dat het ongewenst gedrag is voor ons :???:
Maar het gebeurde ook als ik er niet bij was hoor, dan hoorde ik het aan Missy's klaaglijke gemiauw.
Maar ik kan er ook naast zitten hoor, ik herkende het gewoon gelijk.
Mischien wil Bindi nu ineens bij jullie in de kamer en maakt dat zo kenbaar? Of doet ze geen aanstalten om in de slaapkamer te komen als je gaat kijken?
Misschien wil ze aandacht, en je bent nou eenmaal gaan kijken toen zij zo miauwde dus die link is voor haar gauw gelegd natuurlijk.
Het een kan wel met het ander te maken hebben, dat de krolsheid zit te werken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nee, meestal zijn ze beneden in de gang als ze dat geluid maakt. En ze is verder ook niet bang of schrikachtig voor Belle (of Bo) of zoiets. Was Missy dat wel?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nee als hij niet vervelend deed speelden ze gewoon met elkaar en ging de omgang verder ook normaal.
Ze sliepen ook vaak vlak bij elkaar, dus daar zal je geen verschil aan merken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

claudia schreef:Nee, meestal zijn ze beneden in de gang als ze dat geluid maakt.
Flits heeft een speciale mauw, die hee klaaglijk en raar klinkt. Die gebruikt ze enkel al zij beneden ergens zit, en iedereen (meestal ook de andere katten) zich boven bevindt. Als ik haar dan roep, komt ze wel en houdt het op. Maar het klinkt echt heel raar :geenidee:. Misschien is het bij jou ook een soort zoek-mauw?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

sKatje schreef: Flits heeft een speciale mauw, die hee klaaglijk en raar klinkt. Die gebruikt ze enkel al zij beneden ergens zit, en iedereen (meestal ook de andere katten) zich boven bevindt. Als ik haar dan roep, komt ze wel en houdt het op. Maar het klinkt echt heel raar :geenidee:. Misschien is het bij jou ook een soort zoek-mauw?
Ja, dat herken ik ook wel. Luna heeft ook een hele gekke klaaglijke mauw als wij niet binnen handbereik zijn en ze toch graag aandacht wil.
Beginnende krolsheid zou me ook niet verbazen, Claudia. Ze heeft er wel de leeftijd voor en volgens mij reageren katten die veel binnen zijn minder op de seizoenen.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nee, haar gewone miauw klinkt heel anders. Dit is echt een soort van pijn-geschreeuw, heel naar om te horen. De enige manier om erachter te komen is denk ik een camera of zoiets. Maarja, dat doen we maar niet. :lol:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Sinds ik dit topic geopend heb, is het niet meer voorgekomen. Rare katten, misschien hebben ze het wel door. :silly:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

:shock: Gert heeft vanavond gezien wat er gebeurt. :shock: Het is niet Bindi maar Belle die het geluid maakt terwijl hij achter Bindi aan jaagt, klaar om te paren. Gelukkig is Bindi stoer genoeg om achterom te kijken en net te doen of Belle er niet is. Maar wat gek vind ik dit! Het klinkt echt als een gilletje van Bindi.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

:???: Claudia, heb ik al eens gezegt dat jij maffe katten hebt??
Maar Belle heeft last van hormonen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Maar Belle is een jaar geleden ofzo al gesteriliseerd. Kan hij daar dan nog last van hebben? Ik weet dat ik rare katten heb! :lol:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Geen idee Claudia of dat nog kan :???:
Ik dacht dat het over was na de ballenbak, maar als hij met haar wil paren??
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten