Gecastreerde kater rijdt tegen arm

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Gecastreerde kater rijdt tegen arm

Bericht door Angie »

Hoi,
Onze Goya is een gecastreerde kater en als de avond valt en het is rustig in huis,komt hij bij mijn vriend op de schoot liggen.
Doet die bijna altijd :smile: Maar dan draait Goya zijn hoofdje naar zijn arm en dan weten we al dat het zover is...hij draait zijn kont naar die arm en begint erop te rijden.Dit doet die dus alleen bij mijn vriend.Raar toch??
Wat kan het zijn dat die dat doet?Kan een kater dan ook krols zijn?Hij gaat dan eerst nog eens goed duwen (of 'dabben' zoals wij het zeggen) met zijn pootjes en draait zich dan naar die lekkere arm :lol:
Weet iemand hoe het komt dat die dat doet?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wees maar niet ongerust of zo hoor onze Bink doet het altijd bij mij op mijn arm, hij doet dit al vanaf kleins af aan Ik zeg altijd hij moet weer even en na een paar telen houd het op, ik ben hierom naar de DA geweest en die heeft hem toen al met 3 maanden laten casteren. maar dat heeft helaas niks geholpen hij doet het nog al word het wel iets minder, helaas heeft mijn Da hier geen oplossing voor hij noemt het haantjes gedrag, en ik vind het niet z'n ramp zolang die het maar niet doet waar de visite bij is.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Boris probeerde dat altijd te doen toen hij nog niet gecastreerd was, compleet met liefdesbeet in de rug van m'n hand. Toch stond ik het niet toe, want ik had gehoord van Emma dat dat beter was. in het afgelopen half jaar (hij is 9 maanden geleden gecastreerd) rijdt hij nog steeds heel af en toe op Romeo, maar dat laat ik maar zo omdat Romeo het niet erg lijkt te vinden.
Gast

Rijden

Bericht door Gast »

Is hier al eens eerder aan de orde geweest. Een goed teken dat hij dit doet, hij voelt zich op zijn gemak. Het feit dat een gecastreerde kater nog steeds sexuele gevoelens heeft is bekend, maar meestal laten ze dit niet bij mensen zien. Heel normaal overigens hoor!
Groetjes, Ineke
Gebruikersavatar
wendy78
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:26
Locatie: den haag

drang?

Bericht door wendy78 »

hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, erg leuke site.
Ik heb een vraag misschien komt iemand dit bekent voor. Mijn kat is nu 5 jaar jong en ongeveer 4 jaar geleden gecastreerd. de afgelopen maanden komt hij bij me zitten en gaat hij tegen mn arm aan rijden, ik vind dit zelf niet alleen onprettig, maar ik heb het idee dat hij zelf ook niet prttig vind, hij kan dan ineens erg agressief worden. ik heb ook nog een poesje van 3 jaar en haar laat hij met rust. sproeien doet hij verder niet.
heeft iemand dit ook weleens meegemaakt, het komt ook ineens zo onverwachts uit het niets. is de castratie soms niet goed gelukt of kan ik hier iets aan doen. alle reacties zijn welkom.
alvast bedankt.

groeten wendy
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Wendy, welkom op de site! :-P Kan het misschien zijn dat je kat last heeft van zijn anaalklieren? Vooral doordat je zegt het idee te hebben dat hij het zelf ook niet prettig vind, denk ik dat het niet echt 'paargedrag' is. Verliest hij soms ook wat bruin/zwarte vloeistof?
Wat we hier op de site altijd zeggen: Als je het niet vertrouwt, bel met of ga naar je dierenarts! Better safe than sorry. ;-)
Gebruikersavatar
wendy78
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:26
Locatie: den haag

Bericht door wendy78 »

hallo,

bedankt voor jullie reacties. nee er komt geen vloeistof bij kijken. ik denk dat ik de dierenarts even ga bellen, het probleem is, dat wanneer hij naar de dierenarts moet, hij eerst een slaapil nodig heeft, aangezien hij daar de hele boel op stelten ze. hij moet van niemand iets hebben, alleen ik kan alles met hm doen. op t moment dat hij tegen mn arm gaat "rijden" gaat hij wel spinnen, maar hij trekt er een koppetje bij alsof hij he helemaal niet fijn vind. nou goed ik bel maandag wel even en dan laat ik het hier nog wel weten.

fijn weekend allemaal
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Sommige dierenartsen willen, als ze de omstandigheden kennen, ook wel eens bij je thuis langs komen. Misschien kun je het vragen? Dat scheelt in ieder geval een heleboel stress bij je kat. ;-)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Het kan best zijn dat hij dan toch "rijdt" hoor :wink:
Het is ook een hele inspanning :wink: Heb je t idee dat hij van pijn spint of gewoon net als anders?

Maar als je t niet vertrouwt inderdaad even vragen of de DA even langskomt en hem even onderzoekt.

Mijn Gizmo deed het altijd op een koekussen dat ik had, die ligt nu op de vuilnisbelt :lol: En soms doet hij het op de fleece, dus die gaat ook erg vaak in de was, al kan ik nooit geen plekken vinden om t maar zo te zeggen :lol: Hij doet het echt omdat hij t lekker vind.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
wendy78
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:26
Locatie: den haag

Bericht door wendy78 »

oh dat wist ik niet, dat is wel de moeite waart om even na te vragen bedankt!

je zwarte poes, lijkt precies op mijn poes (moortje), ik zal je een foto proberen te mailen als je dat leuk vind.

@ poezebal: nee het pinnen is gewoon t zelfde als wanneer hij spint als ik hm lekker knuffel, ik zal me denk ik meer zorgen maken dan nodig is, ik vond het vooral vreemd omdat het zo plotseling gebeurde en het beviel hm wel denk, aangezien hij gelijk op mn arm komt zitten als ik op de bank ga zitten ;-)

groetjes
Gesloten