Onze Nicky is ziek

Maar omdat ik dierenartsen niet altijd zo vertrouw en ik nou eenmaal niet voor niets op een forum met kattenkenners zit wil ik hier graag even mijn verhaal kwijt in de hoop dat iemand me meer kan vertellen.
Sinds begin vorige week had Nicky een beetje een harde buik, niet echt opgezet, maar gewoon hard. Omdat ze verder gewoon at en poepte en levendig was heb ik het gewoon even aangekeken. Ook in verband met de jaarwisseling had ze erg veel last van stress dus vermoedde dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben.
Totdat ik woensdagmorgen uit bed kwam en eten wilde geven. Ze wilde niet komen eten (een wonder want ze eet graag) en na even rustig voor haar zitten zag ik dat haar knipvliezen te zien waren. Ook voelde ze warm aan. Toen sprong ze ineens op omdat ze naar de bak wilde, maar liep helemaal te zwabberen en viel af en toe om. Meteen naar de dierenarts dus! Conclusie: Nicky heeft last van een virusje zoals de menselijke buikgriep / buikkrampen. Heftige koorts (40,8) en protesterende darmen. De dierenarts heeft haar een injectie met pijnstiller gegeven en ik moest twee maal daags een pasta gaan geven (finidiar). Ook zou de koorts moeten gaan zakken.
De dierenarts zei ook dat het zwabberen kwam door de koorts; kan dat zo erg zijn alleen door koorts, dat is bij mensen toch ook niet???
Vanochtend zie ik nog steeds weinig verbetering. Drinken doet ze volgens mij alleen maar onder dwang (doe ik zo vaak mogelijk met een spuitje in haar bekje). Ze heeft maar 10 gram gegeten van het speciale voer van de dierenarts (voor dieren met verteringsproblemen) Daarnaast heeft ze nog steeds koorts (40,1), wel iets gezakt dus, maar nog steeds veel te hoog.
Ik heb vanmiddag (4 uur) weer een afspraak bij de dierenarts, maar ik vind dat het echt heel slecht gaat met haar, ze slaapt alleen maar en rilt van de koorts. Ze heeft gister zelfs in haar mandje geplast, en dat doet ze echt nooit!!!
Herkent iemand iets? Nog tips voor als ik vanmiddag naar de dierenarts ga?
Nog wat verdere info: Nicky is een binnenkat en mijn andere (binnen)kat vertoond geen van de verschijnselen die Nicky heeft... Nicky is gewoon ingeent en ontwormt en ontvlooit.
Ik hoop dat dit snel over gaat, want een zieke kat is echt niet leuk...