Kale ronde plekjes op achterpoten
Kale ronde plekjes op achterpoten
Hallo kattenlovers,
Mijn kater van 1,5 heeft sinds een tijdje op beide achterpoten een rond kaal plekje. Het is net of het haar daar weggesleten is. De plekje zitten een beetje aan de buitenkant, zeg maar op zijn hiel, en zijn redelijk symmetrisch. Ik vermoed zelf dat het komt van rennen en de wrijving daarvan, maar ga morgen toch maar even naar de DA. Ik zag op het forum wel veel over allergieen en schimmels, maar hij heeft verder geen klachten. Wie weet waar deze kale plekjes op kunnen duiden???
Bedankt van een nieuwsgierig kattenbaasje.
Mijn kater van 1,5 heeft sinds een tijdje op beide achterpoten een rond kaal plekje. Het is net of het haar daar weggesleten is. De plekje zitten een beetje aan de buitenkant, zeg maar op zijn hiel, en zijn redelijk symmetrisch. Ik vermoed zelf dat het komt van rennen en de wrijving daarvan, maar ga morgen toch maar even naar de DA. Ik zag op het forum wel veel over allergieen en schimmels, maar hij heeft verder geen klachten. Wie weet waar deze kale plekjes op kunnen duiden???
Bedankt van een nieuwsgierig kattenbaasje.
-
- Lynx
O, gelukkig nog iemand met een 'kale poten' kat! De DA zei dat hij het niet eerder gezien had.... Het is inderdaad een soort slijtage, wellicht van het hard neerploffen (wat mijn Oes graag en vaak doet) op een hard oppervalk en het afzetten op vloerbedekking. Ik moet wel in de gaten houden dat de huid niet teveel gaat irriteren. het is de bedoeling dat er eelt op gaat komen voordat de huid reageert. Hoe lang heeft jouw kat het al? Is hij/zij ook nog jong? Bedankt in ieder geval voor je reactie! Je was de enige, dus het zal niet heel vaak voorkomen 
Groeten,
Cindy

Groeten,
Cindy
2 van mijn 3 katten hebben het ook, en hebben nergens last van. Eerst vond ik het ook wel vreemd, maar het irriteert ook niet en je mag er aan zitten etc.. Zal wel niets zijn.
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
-
- Lynx
Dat vind ik nou zo fijn aan dit forum! Dat je ontdekt dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken, omdat er meer katten zijn die dezelfde euvels hebben als je eigen poezenkinders! Soms word je daar wijzer van dan van bezoekjes aan de DA (die het toch ook vaak niet helemaal weten). Bedankt voor jullie reacties en alvast een goed 2006!
Cindy
Cindy