Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Oh ja, was ik even vergeten, Moppie ligt heel vaak op haar rug met haar pootjes omhoog net zoals een hond dat doet, en ze vindt het heerlijk als ik dan over haar buikje aai.
Is dat normaal gedrag van een kat?
een lieve groet vanuit een warm hart
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat is het ultieme teken van vertrouwen en overgave, dus dat is een erg groot cadeau ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wat heerlijk dat ze al zoveel vertrouwen heeft in je! :grin:
Ze heeft een goed huisje gekozen ;-)

Jessie, ons voormalig verwilderd katje heeft ook nog wel eens schrikmomenten hoor. Denk dat je dat er nooit helemaal uit krijgt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja het komt mij ook erg bekend voor van Xandor terwijl die als jong kittentje al gevonden is en sindsdien goed behandeld is. Die heeft ook goede dagen en dan dartelt hij door het huis en dan kan je hem geen groter genoegen doen dan op zijn buikje aaien. Andere dagen schrikt hij overal van en laat hij zich bijna niet zien. Gelukkig worden die dagen steeds zeldzamer. Dat je haar nu al zo op haar buikje mag aaien vind ik in ieder geval een heel goed teken!
Volgens mij heeft ze erg geboft dat ze jullie tegen is gekomen!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

wat super had nog niet eerder gereageerd maar wel het verhaal gevolgd.
en wat fijn dat ze zo op jullie gemak is .
groetjes patricia
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hallo Ingrid,

Wat een mooi poesje! Ik las dat ze nog niet aan de krabpaal kan wennen. Emma schreef gaf al de tip een liggend krabpaaltje. Hier wil ik nog aan toevoegen: een rieten mat werkt ook heel goed!

Succes met Moppie! En heb je al meer foto's van haar? Of moet ik dan ergens anders op dit forum zoeken? :catani:
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Offuhh.. catnip proberen, onze katten worden helemaal haai van dat spul :grin:
Gewoon licht over de krabpaal strooien.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

JOEPIE eindelijk is het zover dat onze Moppie speelt.
Gisteren had ze de dolle 5 min en reesden door de woonkamer heen :lol: :lol:
Ik heb gewoon tranen gelachen daarna een tijd met een speeltje gespeeld, wat ze nu leuk aan het vinden is.
Dus weer een vooruitgang van ons meissie :lol:

Vanavond zal ik wat foto`s plaatsen waar ze aan het spelen is.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

Hierbij enkele fototjes van "onze"Moppie:




Hallo, ik ben Moppie:

Afbeelding

En ik moet mij soms een beetje wassen:

Afbeelding

Hier lig ik best wel lekker:

Afbeelding

Maar lekker naar buiten kijken vind ik ook wel fijn, soms mag ik ook naar buiten, wel aan het riempje dan natuurlijk.

Afbeelding

Ben ik zo geen foto-model????

Afbeelding

Lekker op mijn buikje kriebelen:

Afbeelding

Spelen vind ik ook wel leuk, al heeft dat dan bijna 2 weken geduurd:

Afbeelding

Ik ben nog lang niet moe, maar dat is natuurlijk niet raar als ik 22 van de 24 uur per dag slaap:

Afbeelding

En nog steeds niet:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat de tafel eigenlijk ook best wel lekker ligt, daar slaap ik 's nachts dus ook regelmatig:

Afbeelding

Nee, nog geen rimpels:

Afbeelding

Zo, nu hebben jullie weer een beetje een indruk van mij gekregen.

Ik moet zeggen dat ik mij hier steeds meer op mijn gemak ga voelen, ik begin meer en meer te spelen en ook wel een beetje ondeugend te worden.

En Ingrid en Patrick zijn helemaal dol op mij, volgens mij blijf ik vanaf nu gewoon hier en ik ben er van overtuigd dat ik het hier steeds meer naar mijn zin zal hebben, heb ik nu eigenlijk al.

Zo dat was het wel voor dit moment.

Sweet dreams en tot de volgende keer.

Knuffel van Moppie ;-) :cathappy: :thup:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ahhhh, zie nu toch hoe mooi en lief !!! Die heeft helemaal haar plekje gevonden hoor, bij ons zeggen ze dan " die is met haar gat in de boter gevallen " En jullie hebben al vanalles voor haar gekocht zie ik, krappaal, radiatorhangmat....goe bezig...jullie zijn niet meer van plan ze weg te doen geloof ik ? :lol_sign:

Zeg, ik zie op twee van de foto's haar buikje, en het viel mij op dat je haar tepels zo duidelijk kon zien, het eerste waar ik aan moest denken toen ik dat zag was, die heeft kittens gehad, dit lijken tepels van een kat die al een nestje gehad heeft.
Kan er helemaal naast zitten hoor, heb zelf alleen maar katers in huis, maar ik weet van bij onze hondjes vroeger, dat de teefjes kleine , bijna niet zichtbare tepeltjes hadden, maar éénmaal een nestje gehad, bleven die tepels groter, zichtbaarder, voor de rest van hun leven.

In elk geval, ze heeft het maar getroffen bij jullie ! En moest je op het forum actief blijven, kan je bij Roland een foto-topic aanvragen, daar kan je dan lekker veel foto's zetten.

liefs veronikske

Ps : dat kleed op de laatste twee foto's, ligt dat op tafel, ik heb namelijk net hetzelfde, maar bij mij is het een mat...doet eigelijk niks ter zaken, maar vond het wel grappig...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Na dat ik mijn vorig bericht had geplaatst, ben ik het hele topic nog eens gaan doorkijken, en op de allereerste foto's die jullie van haar geplaatst hadden, op pagina 1 dus van dit topic, daar viel mij op dat ze een "buikje" had.
Dit in combinatie, met mijn tepelverhaal, brengt mij tot de vraag : ze is toch niet zwanger hé, heeft de da dat gechekt toen jullie geweest zijn ?

Het zou ook kunnen dat ze dus een nestje gehad heeft, vandaar het wat hangbuikje en grotere tepels, maar het kan dus ook dat deze dame zwanger is !

Ik weet het natuurlijk niet, foto's kunnen soms een vertekend beeld geven hoor, kijk het toch eens na ...

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het hangbuikje zegt alleen maar dat ze waarschijnlijk al eens kittens heeft gehad, niet dat ze zwanger is.
Maar ik zat ook al te kijken naar die foto's waar ze ligt en ik vind dat ze een heel raar buikje heeft en haar tepels zijn erg duidelijk.
Dat ken ik nog van Jessie en die was heel erg zwanger :shock:
Dus ik ben ook wel benieuwd of ze daarop onderzocht is.
He bah ik hoop het niet hoor.. :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Aangezien ik nu niet de enige ben die in die richting denkt.... Voel eens aan haar buik, heb je het gevoel dat hij vrij strak staat, dat de huid gespannen is ? Normaal moet een buikje lekker soepel, en een beetje " kwabberig " zijn als je erover wrijft.
Als het allemal nogal strak en hard aanvoelt, dan vrees ik...Je kan ook eens voorzichtig op de tepels knijpen, als daar vocht uitkomt...

We willen je niet ongerust maken hoor, maar het zou ook niet leuk zijn als je op een ochtend wakker word en ontdekt, dat je poes mama is geworden, terwijl je daar absoluut niet op voorbereid bent.
Vooral foto 6, op de groene zetel, dat lijkt een zwanger buikje...

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

En de een na laatste foto, ik wist eerst niet dat Jessie zwanger was omdat ik geen idee had hoe een buikje van een zwangere poes eruit zag.
Als ze vraatzuchtig is, is dat ook een teken, Jessie ging steeds meer eten naarmate de zwangerschap vorderde
Hier kan je haar buikje zien
Afbeelding
Van bovenaf
Afbeelding
Na de abortus, een duidelijk verschil
Afbeelding
Bah, ik word nog eng als ik eraan denk :-(
Maar vergelijk deze foto's is met Moppie's buikje.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

De da heeft Moppie onderzocht ook haar buik en zij dat ze niet zwanger was, maar het was ons inderdaad ook al opgevallen dat ze zo`n hangbuik heeft.
Ik zal straks zelf nog een keer kijken.
Maar de da zij dat ze anderhalf jaar is zou ze nu dan al een nestje hebben gehad kan dat?
En als ze zwanger mocht zijn merk je dat dan ook aan haar gedrag of iets anders?
een lieve groet vanuit een warm hart
Plaats reactie