Last van oude botbreuk?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Last van oude botbreuk?

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Henk, Els en Nick op za 15-10-2005

Onze kater, Nick, heeft ca. 7 jaar geleden (hij is nu ongeveer 10 jaar) zijn linkerachterpoot gebroken. Hij heeft toen 3 pennen in zijn achterpoot gekregen. De dierenarts zei toen dat hij later van de pennen nog misschien last kon krijgen. Nu zit en ligt hij steeds met deze achterpoot gestrekt en wast deze heel veel.
Wij denken dat hij daar last van heeft maar om nu meteen naar de dierenarts te gaan met de daarbij behorende kosten vinden wij nu even moeilijk. Graag een advies in dit geval.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Zo te horen heeft hij er inderdaad wel last van.

Gebruikt hij hem wel goed?

Ik wil jullie toch wel adviseren om even langs de dierenarts te gaan ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het lijkt mij ook beter om toch even contact op te nemen met je dierenarts.
Die pennen zullen na verloop van tijd mischien ook wel gaan slijten of los gaan zitten door het lopen enzo mischien :geenidee:
Vooral omdat hij duidelijk toch last heeft lijkt me dat wel het verstandigst.
Als ik krap bij kas zat vroeg ik altijd of ik in gedeeltes kon betalen, als het prijzig werd.
Gezien ik daar altijd kwam deden ze daar nooit moeilijk over.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik heb altijd zoiets van, als ik langer wacht kunnen de kosten hoger zijn. Stel dat hij een ontsteking heeft dan kan een antibioticakuur helpen. Wacht je langer dan kunnen er kosten zijn van een operatie.

Mijn advies als je twijfelt GAAN!
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Mij lijkt het ook dat een bezoekje aan de Da op z'n plaats is. Het kan inderdaad zijn dat de pennen hem last bezorgen en dat ze eruit moeten gehaald worden. Dat gebeurt bij mensen soms ook, dat ze de pennen laten zitten, ( om je een tweede ingreep - narcose te besparen ) en ze worden er pas uitgehaald als je er echt last van krijgt.
Als de DA ze eruit wil halen zal dat inderdaad wat kosten meebrengen, maar ik zou dan ook vragen om gespreid te mogen betalen, de meeste DA's maken hier geen punt van.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten