Hoelang slaapt een kat ongeveer?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sweetremco
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:03

Hoelang slaapt een kat ongeveer?

Bericht door sweetremco »

ik heb zelf 2 katers van 1 jaar en ze zijn erg vaak wakker maar kunnen ook in 1 stuk doorslapen, maar vroeg me dit gewoon af.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Remco,

De exacte cijfers kan ik je niet geven maar dat ze veeeeel slapen is mij ondertussen wel duidelijk :smile:

Wij werken overdag en 's ochtends gaan ze liggen en wanneer ik 's avonds thuis kom dan staan ze op vanuit hetzelfde plaatsje en heb zo'n flauw vermoeden dat ze daar de gehele dag hebben geslapen :shock:

Ook als ik soms onverwachts tussen de middag even thuis kom, moet ik ze wakker maken 8-) en begroeten ze me met een hele uitgebreide gaap ..

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
sweetremco
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:03

Bericht door sweetremco »

ja dat heb ik ook, de ene is zelfs doof en dan ben je al 5 minuten binnen en schrik hij ineens wakker van hee hoelang ben je al hier?
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

OOk hier een witte dove poes die zich te pletter schrikt wanneer je ineens voor hem staat. Maak altijd wat armbewegingen zodat hij aanvoelt dat er iemand in de buurt is :pdtkap:

Zielig voor Guus maar het is toch altijd weer een ontzettend lief moment :lol:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik geloof dat een kat gemiddeld 18 uur per dag slaapt. Weet alleen zo niet meer waar ik dat gelezen heb.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Die van mij zijn echt maar een paar uurtjes per dag wakker hoor. Ik denk dat ze minstens 20u slapen. Wat een leven :lol: . Maar ze hebben het dan ook zo vreselijk zwaar he.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Het hangt er ook vanaf hoeveel je poes te doen heeft op een dag. Poezen die zich vervelen , slapen meer.
Mijn poezen mogen naar buiten als het licht is, in de winter van 8 tot 17 uur en in de zomer zelfs tot 22 uur. Soms komen ze tussendoor een tijdje binnen slapen, maar als het lekker weer is zeker niet! Per etmaal slapen ze dus zo'n 10 tot 14 uur gok ik. Altijd nog een stuk meer dan wij! :-P
Oudere katten slapen trouwens ook een stuk meer dan jonge katten. En kittens en katten die nog in de groei zijn slapen ook veel.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ik meen ergens gelezen te hebben dat een kat ongeveer 16u per dag slaapt. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik zelf merk dat pitou in de zomer, als ze langer kan buiten spelen veel minder slaapt. Nu het kouder begint te worden, kan ze wel naar buiten, maar blijft ze toch liever binnen en slaapt ze meer. Zij is trouwens altijd wakker als we thuiskomen.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Als Vanessa naar buiten gaat, gaat die ook gewoon liggen slapen meestal eigenlijk :icon_shifty:
Gesloten