afwachten of meteen DA?
afwachten of meteen DA?
Ik vraag me af hoe jullie dat doen; als je merkt dat er 1 niet helemaal lekker is, gaan jullie dan meteen naar de DA? Ik vind dat altijd zo moeilijk:
wél gaan: je wilt immers niet dat het beestje niet lekker is
het kan chronisch worden als je te lang wacht
niet gaan: elke keer weer kuurtje is ook niet goed
ze ontwikkelen zelf geen afweer als je steeds kuurtje geeft
wél gaan: je wilt immers niet dat het beestje niet lekker is
het kan chronisch worden als je te lang wacht
niet gaan: elke keer weer kuurtje is ook niet goed
ze ontwikkelen zelf geen afweer als je steeds kuurtje geeft
- telefoonklep
- Lynx
- Contacteer:
Als ik het niet vertrouw, maar ze eten wel en spelen gewoon dan gooi ik vraag hier neer.
krijg je wel vrij snel reactie. Wordt hier gezegd dat ik naar DA moet of het wordt erger dan ga ik wel. Ik ga liever een keer teveel dan een keer te laat.......

Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Ja, wat is snel. Ik herken toch meestal wel veel in het gedrag van mijn dieren. Als dat te sterk afwijkt van het normale dan zitten wij wel redelijk snel bij de dierenarts. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik beter 10x te veel kan komen dan 1x te weinig. En ja..... ik zou het risico kunnen lopen dat ik voor niets gekomen ben. Maar nogmaals, het gedrag zegt mij eigenlijk alles en het is nagenoeg nooit voorgekomen dat ik voor niets kwam.
Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
Als ik het niet vertrouw, bel ik meestal eerst naar de DA, die kan me dan wel vertellen of ik langs moet komen of niet. Of bijvoorbeeld bij iets aan een oogje zeggen welk zalfje ik moet gaan halen of zo. Veel diagnoses kan ze zo al stellen, en da's ook wel mooi meegenomen. Of ze kan je geruststellen en zeggen het nog even aan te kijken.
Huh? Da's lastig inderdaad... vraag me alleen wel af hoe je er in de eerste plaats opkomt dat een kat verstopping heeft? Hoe merk je dat???
Maargoed, ik zou dat eventueel wel in de bak kunnen zien. Ik heb twee poezemeisjes en maak dagelijks de bak schoon en dan zou het moeten opvallen dat er de helft minder drolletjes inligt, maar verder...
Maargoed, ik zou dat eventueel wel in de bak kunnen zien. Ik heb twee poezemeisjes en maak dagelijks de bak schoon en dan zou het moeten opvallen dat er de helft minder drolletjes inligt, maar verder...

Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
een pootje van Roos
Bij mij zou het opvallen als 1 van de katten heel vaak de bak opzoekt. Maar drollen tellen heeft hier echt geen zin omdat ze ook buiten poepen.
Wat betreft snel naar de dierenarts gaan of even afwachten, behoor ik denk ik wel tot de eerste categorie.
Maar mijn vriend tot de tweede, dus daarmee houden we elkaar goed in evenwicht.
Het hangt ook heel erg van de kat zelf af. Toen Luna een keer een dikke poot had, zag ik dat ze daar zelf veel last van had. Dus toen ik wilde ik wel dat ze daar pijnstilling voor kreeg. Maar toen Flanna een tijd later een dikke poot had (ook nog eens haar enige voorpoot
), huppelde ze rond alsof er niks aan de hand was. Het was echt toeval dat ik ontdekte dat die poot dik was. Dus toen hebben we het even aangekeken en de volgende dag was het ook weer over. 
Wat betreft snel naar de dierenarts gaan of even afwachten, behoor ik denk ik wel tot de eerste categorie.

Het hangt ook heel erg van de kat zelf af. Toen Luna een keer een dikke poot had, zag ik dat ze daar zelf veel last van had. Dus toen ik wilde ik wel dat ze daar pijnstilling voor kreeg. Maar toen Flanna een tijd later een dikke poot had (ook nog eens haar enige voorpoot