kattenpil

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Anonymous

kattenpil

Bericht door Anonymous »

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand het antwoord voor me weet.
Hoe vaak met je je poes de pil geven.
Het is een poes van 16 jaar oud en we durven haar niet meer te laten steriliseren dus hebben we de pil voor haar.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hallo Bima,

Er zijn meerdere topics waarin verteld wordt dat de poezenpil een ernstig vergrote kans op kanker geeft, ook bij kortdurend gebruik.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je poes al te oud is om nog krols te worden, of ze een sterilisatie aankan, en of ze de pil aankan.
Als ik jou was, zou ik dus even contact opnemen met je dierenarts en samen de risico's tegen elkaar afwegen.
Sterkte!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt voor je reactie ik zal er inderdaad wat mee doen.

En mijn kat werd inderdaad nog chrols want ze heeft 6 wkn geleden nog twee kittens gekregen vandaar dat ik dit aan het uitzoeken ben.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Wij hebben onze poes van toen zo'n 17jr ook de pil gegeven. De DA durfde steriliseren niet aan en ze was nog zeker vruchtbaar, had net een kitten gehad! Maar het was een buitenpoes dus dan moet je wel. Het heeft nadelen, maar op die leeftijd is niets doen m.i. nog erger.
Saartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2005 15:01
Locatie: Ledeberg, Gent
Contacteer:

Bericht door Saartje »

Morgen haal ik mijn exotic poesje op ze krijgt nu zeker de pil nog niet.

Maar ik vroeg me af of dit in haar geval wel nodig is?

Dus ze is wel een fokpoesje maar ikzelf heb geen volle katers. Dus bij mij thuis kan ze niet zwanger geraken.

Dus is het dan eigenlijk nodig dat ik haar later de pil geef ?
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Saartje, als je poes niet vrij naar buiten mag, is het misschien niet nodig. Als jij toch een grote kans ziet dat ze weleens kan ontsnappen, is het misschien toch handig om niet voor onverwachte verrassingen komen te staan.
Ben je van plan te fokken met het nieuwe poesje? Want anders is het misschien een idee om haar te laten helpen als ze er oud genoeg voor is. ;-)
Saartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2005 15:01
Locatie: Ledeberg, Gent
Contacteer:

Bericht door Saartje »

Ja het is een fokpoesje en in 2007 zal ze haar eerste nestje krijgen. Nouja dat is toch de bedoeling.

Ik heb vijf andere katten en geen enkel is ooit ontsnapt, we hebben een binnendeur die doen we ook altijd dicht als we naar de voordeur openen.

Voor de koer hebben we een deur gebouwen met gaas zodat ze niet buiten kunnen. Maar wel frisse lucht krijgen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik geef Giva ook geen poezenpil. Ze wordt wel krols en ze wordt binnenkort gesteriliseerd. Ze kan niet vrij buiten komen en er lopen hier geen open katers, maar te vaak krols put haar uit, dus ik laat haar binnenkort helpen.
Saartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2005 15:01
Locatie: Ledeberg, Gent
Contacteer:

Bericht door Saartje »

Dus beter wachten om te zien of ze regelmatig krols is of met lang genoege tussenpozen?

Maar wat zijn de risico's van te lang de pil te geven.

Neem nu dat ze volgend jaar de eerste keer krols wordt.

Eind april of mei 2007 zou ik graag een dekking willen kunnen plannen.

Dus dan zou ik nog niet echt de pil moeten geven, maar aangezien ze maar jaarlijks een nestje zou krijgen.
Zou ze na dat haar nest uit huis gaat aan de pil moeten gaan of niet?

En hoelang kan het ongeveer duren dat ze krols wordt als er gestopt wordt met de pil?

Weet dus eigenlijk niets van de pil.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Kijk eens, Saartje: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4957

Daarvoor bestaat de zoekfunctie. Graag dus eerst zoeken voordat je vragen stelt ;-)

Dank je wel
h.g. Emma
misty
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 11:56
Locatie: leopoldsburg

krolse kat , de pil ?

Bericht door misty »

onze poes net 8 maanden oud is voor de eerste keer krols maar omdat ze zeer tenger is 2.5 kilo en toch hoog op haar pootjes staat wil de Da haar nog niet steriliseren ,ze is te mager volgens hem en heeft een verhoogd risico bij eensterilisatie ! heb nu medicijnen gekregen en als deze niet helpen moet ik met haar bloed gaan laten nemen omdat men denkt aan een snelwerkende schildklier !
maar omdat ze serieus krols is en ik ze bij het binnen of buiten gaan niet altijd kan tegenhouden ( ze is rapper dan mezelf ) heb ik beslist ondanks de risoco's om haar voorlopig de pil te geven tot ze kan gesteriliseerd worden , nu is mijn vraag gisteren heeft zeh aar eerste pil gehad , vanaf wanneer is ze beschermd tegen zwangerschap ( want ze wil echt de tuin in )en is 1 pilletje per 2 weken echt genoeg voor haar ???? is de eerste keer dat ik een kattin heb en ben wat bezorgt ??? wie stelt me gerust ???
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Wat staat er in de bijsluiter van die pil? Ik denk trouwens dat je het beste even contact hierover kan opnemen met je dierenarts. Hij/zij heeft je dit voorgeschreven en zal toch ook wel antwoorden kunnen geven op je vragen. Ik zou dit zo snel mogelijk doen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Yvonne43

bestaat er een kattenpil?

Bericht door Yvonne43 »

Hallo, ik heb een zeer lieve poes, zelfs zo lief dat er al een aantal kennisen zijn die een nakomeling willen. Maar ze is 9 maanden en ik vind volgend jaar een nest vroeg genoeg. Bestaat er zoiets als een katten(prik)pil om een nest uit te stellen?
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Ik weet niet of je als gast (niet geregistreerd forumgebruiker) hierbij kan, maar kijk hier eens:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =kattenpil
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =kattenpil

Overigens, er zitten genoeg andere hele lieve katten die op een lief baasje wachten in de asiels en opvangcentra van Nederland. Hoeven ze niet nog een jaar te wachten ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Er bestaat inderdaad een kattenpil, alleen is dit echt niet gezond voor je poes!
Daarnaast is er in Nederland al een gigantisch kattenoverschot en zitten de asiels vol met lieve katten die een warm huisje zoeken.
Ik zou je poes gewoon laten steriliseren, dan voorkom je een hele hoop ellende.
Plaats reactie