Als je een echt oude kat neemt, zal het het beste gaan, want die zijn meestal erg lui. Maar dan bedoel ik wel vanaf 8 jaar. Zoals gezegd, in een asiel kom je die helaas zelfs tegen in hokjes van nog geen 0,5 m2.

kwamen deze problemen door de ruimte of door het gebrek aan aandacht? Dat lijkt me namelijk eerder.Iet schreef:Ik wil niemand beledigen, maar ik vind 25 vierkante meter echt al te klein voor een kat. Ik spreek uit ervaring, en huisgenootje van mij ooit had ook een kat genomen. Het beestje werd erg aggressief en ging uit verveling onder andere zijn kattebak leeggooien. Zodra hij mij hoorde werd er net zo lang aan de deur gekrabt tot ik open deed.
Mijn huisgenootje werd verlieft en zat een groot deel bij haar nieuwe vlam. Begrijpelijk als je 20 bent, maar arm beessie. ...Hij mocht van mij ook wel in de gezamelijke gang, maar ik moest elke keer opletten dat hij niet ontsnapte. Na een paar maandjes kwam ze bij me voor advies, want hij hield haar wakker en krabde haar. Logisch dat hij dan ook even aandacht wilde. Nee, het beestje gedroeg zich niet normaal.
Het KAN heus wel goed gaan, maar het kan ook heel fout gaan.
Als je toch eentje wil, neem dan alsjeblieft een oudere kat die het gewend is om binnen te zitten.
Ik wilde ook dolgraag een kat, maar ik heb het niet gedaan, tot ik de ruimte en de tijd voor ze had.