# Wat weet je over houden van meerdere katten (geen vragen)

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Christa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2005 13:10

Bericht door Christa »

Sjiru (een lapjespoes) woonde al ongeveer 3 jaar bij mij. Mijn beste vriendin was verhuisd, en kort daarna verdween haar rosse Kater Roxy. Zelf had ze nog 2 andere poezen en een hond. Haar vriend zag dit eigenlijk niet echt zitten en was eerder blij dan treurig met de verdwijning.
Enkele maanden later kreeg ze een telefoontje van het asiel dat haar poes was binnengebracht. Roxy was een supperlieve knuffelpoes, en ik had haar altijd verteld, als je er ooit aan denkt Roxy weg te doen, denk dan aan mij. Dus Roxy kwam naar mij toe, de maanden die hij rondgezworven had, hadden van hem een echte angsthaas gemaakt. Het heeft enkele maanden geduurd voor hij echt door het huis durfde lopen, meestal zat hij stilletjes op de trap. Sjru heeft vanaf de eerste dag wel goed op hem gereageerd, overdag liet ik ze ieder apart in een deel van het huis. (Roxy Salon, eetplaats & kamer / Sjiru keuken, badkamer, en de tuin via het kattenluik) Pas na een paar maand ging ik voorzichtig met Roxy mee in de tuin, daar lag hij dan meestal lekker in de zon. Geen van de 2 poezen ging ooit buiten de tuin. Alles is dus goed verlopen, alhoewel ze nooit echt dikke vrienden waren, maar ze accepteerde de aanwezigheid van de andere. Een paar jaar later hebben m'n 2 poezen zelf een 3de poes in huis gehaald. (Poes van de buren durfde niet meer bij hen binnen, nadat er een hond was gekomen) Sjiru is wel altijd de baas van de bende gebleven. En Roxy is pas terug de echte knuffelvriend geworden toen ik mijn vriend leerde kennen. Het was alsof Roxy ineens openbloeide, en hij koos dan ook resoluut om vriendjes te worden met mijn vriend. Mijn truck was gewoon rustig toekijken, niets opdringen, het was niet leuk om Roxy zo schuw op de trap te zien zitten, maar het had zeker niet geholpen als ik hem gedwongen zou hebben meer contact te leggen. Roxy is nog 9 jaar bij ons geweest samen met Sjiru & Phoe.
Onderstussen zijn Roxy & Sjiru overleden, en is Phoe in mijn oude buurt blijven wonen (aangezien het niet mijn poes was, heb ik hem niet meegenomen met de verhuis) Hij is zowat de buurtpoes, iedereen zet wel een hapje voor hem klaar, en hij gaat slapen waar hij wil, hij is overal welkom.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Als ik dit allemaal lees heb ik heel veel geluk gehad.
Wij hadden al een oude poes Dino. Maar omdat wij allebei werken wilde wij een tweede kat erbij nemen als gezelschap. Na overleg hadden we besloten geen kitten te nemen omdat dat te druk zou zijn. Daarom zijn we in het asiel gaan kijken naar een rustige wat oudere kat. Maar kijken is meenemen en we hadden geen mandje mee. Daarom kregen we Enzo in een doos mee. Hij zat hard te mauwen en thuis kwam Dino meteen kijken wat dat was. Die kreeg de schrik van haar leven toen Enzo uit de doos kwam. Meteen blazen en grommen naar elkaar. Dit heeft een paar dagen aangehouden. Dino liet Enzo nergens toe. Niet op de bak en niet bij het eten.(meteen tweede bak gehaald natuurlijk). Maar het loste zich vanzelf op toen ik ging stofzuigen. Daar zijn ze allebei bang voor en ze vonden toen een maatje in elkaar. Vanaf toen tollereerden ze elkaar.
Helaas hebben ze maar 6 dagen bij elkaar gezeten. Toen stierf Dino......
Omdat Enzo nog geen eigen plekje had besloten we om twee dagen daarna een kitten te nemen. Die hebben we in een mand opgehaald. Mandje in de gang gezet. Enzo kwam meteen snuffelen en deed verder niks.....tot Simba uit zijn mandje kwam. Enzo begon te blazen en te grommen en met zijn poot te slaan .Heel eng om te zien. Maar door Enzo veel aandacht te geven en Simba af en toe te negeren kreeg hij door dat hij niet vervangen werd(hij is namelijk al een keer vervangen daarom zat hij in het asiel) en accepteerde hij de kleine.
En nu 5 dagen later gaat het goed. Ze slapen af en toe zelfs naast elkaar, eten naast elkaar uit de voerbak en spelen soms samen.

De da had gelijk. ze mogen mekaar of niet. als ze de eerste dag niet teveel vechten gaat het meestal goed.......Dat bleek bij ons dus tot 2 keer toe gelukkig het geval.

Fotos zijn beetje donker maar ik wilde het toch even laten zien:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Saartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2005 15:01
Locatie: Ledeberg, Gent
Contacteer:

Bericht door Saartje »

Als ik een nieuweling heb dan laat ik die gewoon vrij rondlopen ik zet de nieuwe eerst eens in de kattenbak dan ziet ze waar die staat en tijdens dat ze rondloopt zal ze er nog enkele tegenkomen. En ik toon haar ook waar het eten en drinken staat en dan mag ze gewoon rondlopen. Mijn katten zijn vrij makkelijk voor het accepteren van een nieuweling.
Gebruikersavatar
sharky
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2005 19:46
Locatie: ossendrecht
Contacteer:

Bericht door sharky »

bij ons is het allemaal verschillend gegaan
toem meppie hier kwam heeft dat echt weken geduurt en maar blazen en grommen naar elkaar
maar ik denk laat maar doen en is toch goed gekomen
toen kiwi hier kwam ( de laatste) is het eigenlijk allemaal snel gegaan binnen een week waren het dikke vrienden hier
groetjes annelies en rudy pootje van kiwi,meppie en catwezel en een tokje van poekie en polleke
http://www.haaiensite.mysites.nl
Gesloten