kat gedraagt zich een beetje vreemd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
joydiablo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2005 02:34

kat gedraagt zich een beetje vreemd

Bericht door joydiablo »

hoi beste mensen

vraagje?ik heb 2 katten ,siamesen deze zijn 10 jaar oud sinds 2 weken hebben wij er een kitten bij een bengaaltje ze is nu 16 weken oud .de eerste dagen was et blazen etc en langzaam accepteerde diablo(1 van de siamesen) ons kitten nevada steeds beter .nu zijn we een week verder en diablo doet in mijn ogen vreemd ....hij heeft braakneigingen ,slaat af en toe met ze'n bekje van links naar rechts net of er iets vast zit in zijn keel en doet soms zijn bekje open en houd em dan ef open ze'n ogen zijn hlemaal zwart dus ze'n pupilllen zijn verwijd!hij verstopt zich onder het bed of op zolder en als hij dan net als vanacht bij me komt liggen dan knort ie echt niet en als er 1 knorde dan was et diablo wel .hij laat niet toe dat we in ze'n bekkie kijken dat hebben we al geprobeerd .volgens mijn vriend eet ie en drinkt ie gewoon .nu moet ik wel ef vermelden dat nevada et kitten erg druk (x10):) en ondernemend is .vanochtend vlak nadat ik wakker was zat diablo op de overloop en kwam nevada aangerent en stopte voor diablo zijn neus en diablo reageerde met zijn tong uit zijn bek te hangen en een beetje naar achter te leunen ....is dit stress van het kitten zo ja wat kan ik hier aan doen ?of mankeerd diablo iets ...
ik ben nogal stresserig als et over mijn katten gaat dus ik zie nu overal spoken om et zo maar te noemen ..
groetjes joyce
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Het klinkt mij als een hoop stress om het nieuwe kitten.
Het duurt soms tijden voor dat een kat gewend is geraakt aan een nieuweling in huis.
Wat je kunt proberen is Diablo een ruimte geven waar alleen hij mag komen en Nevada niet. Zo heeft hij een veilige plaats, wen ze daarna langzaam aan elkaar. Misschien is het hem gewoon allemaal wat te snel gegaan.

Succes in ieder geval
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
joydiablo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2005 02:34

Bericht door joydiablo »

hoi
net toch maar ef langs de da geweest ....kom je er na jaren achter dat je kat hartruisheeft ....maar goe dat heeft niks met ze klachten te maken.
hij schijnt onstoken amandelen te hebben ....dus medicijnen voor gekregen en over een week trug.
als het dan niet over is dan gaan ze verder kijken in zijn luchtwegen etc.
en de stres van de nieuwe kat maakt het er dan ook niet beter op inderdaad ....
we wachten af!
groetjes joyce en de gangsters
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan, Joyce! Ontstoken amandelen? Worden die bij katten ook geknipt? Vast niet. Hopelijk voelt Diablo zich gauw beter.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat de stress de ziekte getriggerd heeft; dat gebeurt vaker. Dan is het er wel, maar sluimerend. En door andere omstandigheden, stress, komt de ziekte tot volle bloei.
Ik hoop dat hij gauw weer goed eet; geef hem anders tijdelijk Convalescense van RC en Hills AD, want als een kat keelpijn heeft, eet hij niet en verzwakt daardoor meer dan zou moeten.
Convalescense is dik-vloeibaar, en Hills kun je aanlengen met water, zo kun je eventueel ook dwangvoeren met een spuit.
Succes en sterkte met Diablo!
joydiablo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2005 02:34

Bericht door joydiablo »

hoi emma ,

bedankt alvast voor al het advies .
vanmiddag at diablo gewoon en gelukkig ook gewoon gedronken dus dat zit gelukkig goed we houden hem natuurlijk wel goed in de gaten !
na ze'n middag slaapie (hij's al 10 )werd ik weer overladen met knuffs en koppies en hij knorde zelfs ev ,maar er komt nog steeds geen geluid uit en dat is vrij vreemd aangezien dat ie altijd het hoogste woord heeft :) hij maakt wel miauw bewegingen maar er komt geen geluid .als het volgende week vrijdag niet in orde is wordt ie verder onderzocht ......maar we hopen et beste toch !!groetjes joyce
Gesloten