Vreemd gedrag na bezoek aan kattenbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

Vreemd gedrag na bezoek aan kattenbak

Bericht door Anonymous »

Mijn 15 jaar oude kater Micky vliegt, na een bezoek aan de kattenbak, door het huis en gaat dan heel laag zitten bleren. Hij heeft dit altijd al gehad en ik snap dit gedrag. Mijn andere kater Winnie (9 jaar) doet dit niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat door het huis vliegen nadat hij op de bak is geweest doet Quinto ook en wij hebben het idee dat hij dan op de vlucht is voor zijn eigen lucht, kan ik me voorstellen! :poo:
Dat lage geluid en dan door het huis vliegen doet Xandor ook wel als hij heel druk is, een verklaring hebben we daar inderdaad niet voor kunnen vinden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

even een oud topic omhoog schoppen. Maar Xiara heeft een aantal vage dingen waarvan ik me toch afvraag of dat vaker voor komt.

Als ze van de bak komt en ze heeft gepoept, gaat ze soms op haar kont zitten en trekt zich dan met haar voorpoten over de vloerbedekking.
Doet ze dit om haar anus af te vegen ofzo?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan, maar het kan ook zijn dat ze last heeft van volle anaalklieren. Een topic daarover vind je onder Ziektes ;-)
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Een vorige poes van ons deed dat ook, zag er grappig maar onhygiënisch uit. Ik heb wel eens gelezen dat ze last zouden kunnen hebben van haarballen die ze uit willen poepen maar waarbij dat net niet helemaal gelukt is, zodat er nog wat haartjes aan hangen :???: Beetje kattengras is dan de oplossing. Maar ik zou me er niet druk om maken... eens vragen als je de volgende keer bij de DA bent.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ik dacht altijd dat ze dan wormen hebben! Ze ´schuren´ om de jeuk weg te halen...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara heeft geen wormen, dat weet ik vrij zeker.
Ik heb ook gekeken naar die anaalklieren, maar niks afwijkends gezien of geroken bij haar.

Dus zou inderdaad goed dat haarbal verhaal kunnen zijn.
De kattengras is aan het groeien, dus vanaf vrijdag krijgt ze dat waarschijnlijk
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Aine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2005 20:00
Locatie: Amersfoort

Bericht door Aine »

Moortje begon ook altijd als een gek rond te racen als ie van de bak afkwam...als of ie heel erg opgelucht is! :lol:

Laag brommen deed ie later ook wel...maar dan het liefst als hij buiten in de tuin zat.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ook hier een rondrennende poes na een bezoek aan de kattebak. Geen idee waarom maar ze rent door het gehele huis om vervolgens op de vensterbank te eindigen.

Ik dacht dat we een poes hadden met neurotische kuren mar na het lezen van al jullie berichten schijnt het toch iets 'normaals' te zijn :)

Groetjes Renate
Gesloten