Drinken van melk of water

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Er moet ergens een topic zijn over fonteintjes, maar die kan ik niet vinden, dus ik zet het maar hier ff neer.

Maar ik merk dat Xiara erg geintreseerd is in stromend water als ik de planten water geef.
Ze mag van mij niet op het aanrecht komen, dus drinken uit de kraan is hier geen optie.

Nou weet ik dus dat die fonteintjes er zijn, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Werkt dat een beetje? Hoe reageren katten er op?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hier kun je dat topic vinden. En als je zoekt (bovenaan de pagina) op 'fontein' vind je nog wel meer. ;-)
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Bericht door brutus »

Muis schreef:Ik geloof dat op de verpakking van de Whiskaskattenmelk een maximale hoeveelheid per dag staat aangegeven. Ik geloof wel dat dat minder was dan een half pakje, maar dat weet ik niet meer zeker. Misschien dat je eens op dat pakje kan kijken?
hmm, ja, ik weet het, maar je hebt mensen die gebruiksaanwijzingen lezen en je hebt ook mensen die alles zelf willen ontdekken, de laatste ben ik,hahahahaha

Ik merk niets aan Leentje, dus het zal allemaal wel loslopen, ik vroeg mij het alleen af wat de eventuele consequenties hiervan zijn. Je hoort bij mensen wel eens dat overmatig melkgebruik tot diabetici kan leiden, zodoende.
morgen ga ik aan de lijn
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Uhh..ik drink mn hele leven al liters melk en ik heb nog steeds nergens last van hoor. :???:
Schijnt trouwens ook schadelijk te zijn ivm verschillende soorten kankers heeft recent onderzoek uitgewezen.
Ik neem het allemaal met een grote korrel zout hoor, wat is er nou niet slecht tegenwoordig :geenidee:
Volgens mij ligt het er gewoon aan of je er aanleg voor heb of dat het in de genen zit en het zal met katten niet anders zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Bericht door brutus »

@ sandy
ja, dat vind ik ook, ben ook een grote melkafnemer, komt wel op een litertje per dag!
Misschien dat Leen het van mij heeft geleerd, hihi
Tis ook elke week met de boodschappen, 7 pakken melk en 7 pakjes kattenmelk,hahahaha
morgen ga ik aan de lijn
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Wij geven Sjors ook een beetje kattenmelk.

Vandaag voor het eerst, hij heeft er iets van gedronken, maar ben benieuwd of het morgenvroeg op is.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik zou het niet te lang buiten de koelkast laten want het bederft snel. Als wij onze katten kattenmelk geven, dan halen we wat over is direct weer weg. Nu zijn ze hier met z'n 4en dus meestal blijft er niks over ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ik bewaar de kattenmelk ook altijd in de koelkast, vertrouw het anders niet zo. Als Poes niet alles heeft opgedronken (het is een prinsesje hoor, alleen als ze écht zin heeft eet ze iets anders dan brokjes of kaas) en Puk komt later daarachter, drinkt ie het echt niet meer op. Terwijl hij nou juist een soort vuilnisvat is qua eten! :grin: Dus blijkbaar is het dan niet meer goed.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zet het wel een uurtje van te voren uit de koelkast, Buffy drinkt het anders niet, te koud.
Had ze een tijdje geen melk gegeven want ze werd mager en ik wist niet waardoor. Niet door de melk dus.
Nu geef ik het weer wel, die extra voedingsstoffen kan ze wel gebruiken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Marleen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2005 22:20

hoeveel water drinkt een kater?

Bericht door Marleen »

Wij hebben sinds een aantal maanden twee nieuwe bewoners in huis: Brommer en Scooter, twee katers van nu vier maanden. Nu zijn we pas op vakantie geweest en zijn onze katten uit logeren geweest. De oppas vertelde toen we terug kwamen dat ze vond dat ze belachelijk veel dronken... Ze moest 's morgens en 's avonds het bakje vullen. Nou ik dit thuis ook, maar heb dit nooit als raar gezien. Nu is mijn vraag dan ook, hoeveel dl drinkt een kat per dag? is hier een maat voor of schilt dit per kat? Kan de dierenarts hier iets mee?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het verschilt per kat. Hier zie ik de een ook meer drinken als de ander, als ik thuis ben dan. En ze drinken vrij veel.
De waterbak is altijd vrij gauw leeg, maar er verdampt ook veel hoor.
Vooral als ze alleen brokken krijgen is het belangrijk dat ze veel drinken, dus niets om je zorgen om te maken hoor ;-)
Water zuivert. Alleen als ze echt abnormaal veel drinken kan er een nierprobleem zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Het kan inderdaad te maken hebben met de voeding dat ze krijgen.
Eten ze uitsluitend droge brokjes? dan drinken ze meer .
Ik denk als het met iets anders te maken zou hebben ziekte bv. je dat wel zou merken en het gaat hier toch om zeer jonge katertjes.
Als ze beiden veel drinken zal het wel met hun voeding te maken hebben .
Droge brokjes is nog altijd het gezondste .
Ik zie mijn katten toch ook veel drinken hoor :grin:
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Bericht door EnricoDB2 »

Onze kater (1.5 jaar) drinkt ook belachelijk veel. Maar hij krijgt dan ook vrijwel alleen maar brokjes en daar eet hij ook best veel van moet ik zeggen... Tja een puber heeft nou eenmaal veel nodig :grin:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

hou er ook rekening mee dat water, zoals sandy al zei, ook verdampt, niet alles uit het bakje is opgedronken.
Zeker nu alle kachels en verwarmingen weer aangaan, zullen de bakjes sneller leeg zijn.

Zeker bij katers is het goed als ze behoorlijk drinken, zij krijgen eerder last van blaasgruis en andere urinebuis/blaasproblemen. Veel drinken zorgt dat de kans op deze ontzettend akelige dingen kleiner wordt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Let ook op de luchtvochtigheid. Die hoort ong 65% te zijn maar is vaak veel hoger. Daar gaan ze ook meer van drinken. En langharen hebben het ook sneller warm.
Gesloten