Drinken van melk of water
Ik denk niet dat een kat zich gauw overdrinkt hoor of er moet een medische oorzaak zijn.
Wat Claudia al zei, het kan best een haarbal wezen.
Die raken ze niet altijd al bij de eerste kotsbui, om het zo maar even te noemen, kwijt heb ik gemerkt.
Redney van ons heeft het ook een paar dagen 'volgehouden' hoor dat kotsen en uiteindelijk kwam er een haarbal mee en toen was het over.
Maar mocht het te lang aanhouden zou ik ook zeker even een dierenarts raadplegen.
Wat Claudia al zei, het kan best een haarbal wezen.

Die raken ze niet altijd al bij de eerste kotsbui, om het zo maar even te noemen, kwijt heb ik gemerkt.
Redney van ons heeft het ook een paar dagen 'volgehouden' hoor dat kotsen en uiteindelijk kwam er een haarbal mee en toen was het over.
Maar mocht het te lang aanhouden zou ik ook zeker even een dierenarts raadplegen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond vond ik hem er een beetje sloom uitzien. Zijn buik was opgezet, hij keek een beetje lodderig.... Ik was vastbesloten vandaag naar de DA te gaan...... Hoe het kan weet ik ook niet, maar hij is weer helemaal zichzelf vandaag. Rent door het huis, achter z'n muisje aan, is vrolijk, geeft kopjes enz. Hij heeft gegeten en gewoon, uit z'n bakje, water gedronken en dus niets uitgekotst. Natuurlijk hou ik 'm goed in de gaten. Straks zet ik weer de drinkfontein aan en dan ben ik reuze benieuwd of het spugen weer begint. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Peet
Gisteravond vond ik hem er een beetje sloom uitzien. Zijn buik was opgezet, hij keek een beetje lodderig.... Ik was vastbesloten vandaag naar de DA te gaan...... Hoe het kan weet ik ook niet, maar hij is weer helemaal zichzelf vandaag. Rent door het huis, achter z'n muisje aan, is vrolijk, geeft kopjes enz. Hij heeft gegeten en gewoon, uit z'n bakje, water gedronken en dus niets uitgekotst. Natuurlijk hou ik 'm goed in de gaten. Straks zet ik weer de drinkfontein aan en dan ben ik reuze benieuwd of het spugen weer begint. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Peet
- Het sprankelende bosbesje
- Huiskat
Kattenmelk
hallo!
Mijn htk-cyper-silver-tabby-blotched-vuilnisbakkie-kat, is helemaal dol op kattenmelk, al sinds kitten zijnde.
Elke dag een, zowat, half pakje melk (Athena van de Dekamarkt), als ik hem niet meer kan negeren.. Hij komt buiten, is enorm gezond, ik zeg altijd 'hij is in de oorlog geboren' want hij eet alles!
Maar is dat wel goed voor een kat? Wat kunnen de consequenties zijn?
Dit is meneer, uitbuikend na, natuurlijk, een bak melk...

alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Marjolein en Leentje!
Mijn htk-cyper-silver-tabby-blotched-vuilnisbakkie-kat, is helemaal dol op kattenmelk, al sinds kitten zijnde.
Elke dag een, zowat, half pakje melk (Athena van de Dekamarkt), als ik hem niet meer kan negeren.. Hij komt buiten, is enorm gezond, ik zeg altijd 'hij is in de oorlog geboren' want hij eet alles!
Maar is dat wel goed voor een kat? Wat kunnen de consequenties zijn?
Dit is meneer, uitbuikend na, natuurlijk, een bak melk...

alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Marjolein en Leentje!
mijn katje heeft ook een tijdje kattenmelk gedronken, vond ze toen wel lekker. Ook zij werd er niet dikker van en at verder haar brokjes gewoon goed.
Alleen lust ze het nu niet meer
Madame lust alleen nog brokjes en vis 
Alleen lust ze het nu niet meer

Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
voor sommige kittens is het trouwens wel goed mijn kitten was ondervoed en toen heb ik haar kattenmelh gegeven met rijsetebloem.
en dat gaat geweldig met 2 weken was ze helemaal bij.
in de winter is het 1 keer in de week een goed extraatje vooral als ze naar buiten gaan binnenkatten hoeven dat dus weer niet.
(trouwens wat een schitterende kat trouwens)
groetjes patricia
en dat gaat geweldig met 2 weken was ze helemaal bij.
in de winter is het 1 keer in de week een goed extraatje vooral als ze naar buiten gaan binnenkatten hoeven dat dus weer niet.
(trouwens wat een schitterende kat trouwens)
groetjes patricia
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Kattenmelk is eigenlijk aanvullend voer. Er zitten extra voedingsstoffen zoals vitaminen, ruwe as, ruwe celstof, etc. in die ook voorkomen in een hoogwaardig voer.
Als je bijv. al hoogwaardig voer aan je kat geeft (de dagelijkse hoeveelheid), dan krijgt hij/zij dus extra voedingsstoffen binnen en is het voer niet meer 'uitgebalanceerd'.
Persoonlijk zou ik het geven van kattenmelk beperken tot 1x in de week.
Als je bijv. al hoogwaardig voer aan je kat geeft (de dagelijkse hoeveelheid), dan krijgt hij/zij dus extra voedingsstoffen binnen en is het voer niet meer 'uitgebalanceerd'.
Persoonlijk zou ik het geven van kattenmelk beperken tot 1x in de week.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Aanvulling op Roland: voor jonge kittens is kattenmelk niet goed. Als een jong kitten te mager is, kun je beter goede kittenmelkpoeder kopen om samen met Nutrix pap van te maken
De stoffen in de melkpoeder bevatten veel meer voeding die speciaal voor het tere kittenmaagje en -darmpjes zijn gemaakt, waardoor ze makkelijker over kunnen schakelen op vast voer.

De stoffen in de melkpoeder bevatten veel meer voeding die speciaal voor het tere kittenmaagje en -darmpjes zijn gemaakt, waardoor ze makkelijker over kunnen schakelen op vast voer.
Haha, 1x per week! Leendert kills me!Roland schreef: Persoonlijk zou ik het geven van kattenmelk beperken tot 1x in de week.
Als ik nu een teil kattenmelk neerzet, doet ie er wel een week mee,hahahahaha
Maar bedankt voor de reacties! Ondanks alle waarschuwingen hou ik me bij het dagelijks geven van de melk, zoals ik al zei, hij is kerngezond, dus het zal wel niet zo schaden.
Groetjes Marjolein
Ik heb Buffy toen wij haar kregen met 10 weken ook elke dag kattenmelk gegeven, ze is nu 9 maanden en krijgt het nog steeds dagelijks alleen doe ik er 3 dagen mee
Zij was broodmager dus ik vond het wel een goeie aanvulling op haar andere voer en ze deed en doet het er nog steeds goed op en vind het heerlijk dus waarom niet.
Lijkt mij ook dat wel meevalt met het schadelijke hoor
Onze volwassen kater van bijna 4 lust ook nog wel een slokkie elke dag alstie de kans krijgt.

Zij was broodmager dus ik vond het wel een goeie aanvulling op haar andere voer en ze deed en doet het er nog steeds goed op en vind het heerlijk dus waarom niet.
Lijkt mij ook dat wel meevalt met het schadelijke hoor

Onze volwassen kater van bijna 4 lust ook nog wel een slokkie elke dag alstie de kans krijgt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.