Gastgezin worden!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Anonymous

ja erbij

Bericht door Anonymous »

Hoi

ze heeft op me gewacht vanmorgen! riep me zodra ik beneden was en aan de koffie zat. Kwam ze me kopjes geven en ging mauwen en toen zelf naar de doos. 10 min later kwam de eerste.

Het is best een heftige bevalling geweest. Uiteindelijk heeft het 4,5 uur geduurt voordat ze er allemaal waren. Bij de eerste 2 heb ik moeten helpen het laatste stukje, de derde moest ik de vlies van het kitten afhalen omdat mams amper doorhad dat ze nog een had gekregen.

De 4 e ging enorm snel. maar kwam meer dan een uur na de 3e.
de 5 e was eng,,,eerst een kwartier alleen vruchtbel zeg maar eruit,,die likte ze kapot,duurde nog een half uur voordat het kitten kwam, gelukkig ging het goed!

nu ligt ze heerlijk te spinnen de hele tijd.

groeten lous
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Geweldig! Mooi dat het zo goed is gegaan. Is het misschien een idee om een eigen topic te openen? Kunnen we daar verder kletsen over die kleintjes. En heb je ook een digitale camera??? :grin:
Kuess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:44

Bericht door Kuess »

Nou ik heb het gesprek gehad! En een contractje getekend. Verder heb ik een heel boekwerk met informatie gekregen. Tips, medicatie en ziektes en wat te doen enz. Heel handig.

Verder hebben ze voor alles een lijst. Alles wat er met het kitten gebeurd dat belangrijk is om te weten (ziekte enz) moet genoteerd worden. Ook krijg je met elke kat of nestje een soort van ehbo doos met allerlei medicatie.

Het is mogelijk een bench te krijgen voor de eerste dagen/week om de kittens in te houden. Alle onkosten (ook benzine kosten als je naar de DA moet) worden vergoed. Nieuwe eigenaars moeten een contract tekenen waarin oa de regel staat dat het kitten geholpen moet worden als het 8 maanden oud is. (erg goede regel! ter voorkoming van nog meer nestjes)

Ik heb een zeer tevreden gevoel na het gesprek en het doorlezen van de informatie.

Vandaag ben ik bij mijn DA geweest voor de herhalings inenting van mijn oudste kat. Ik heb meteen nagevraagd hoe het zit met die leucose inenting. Zij vond het wat vreemd en eigenlijk niet nodig. We gaan het er hier nog even over hebben of we het wel of niet laten doen...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een leucose-enting is op zich niet nodig als de opvanger gecontroleerd is op leucose en negatief is. Maar elke Fiv/FelV-test kost 40 euro, dus ik kan me voorstellen dat een stichting daar geen geld voor heeft.
Krijg je een opvanger binnen die leucose blijkt te hebben, dan kunnen jouw katten dat ook krijgen als ze met elkaar in contact zijn geweest.
De eigen katten moeten dan wel getest en als de test negatief is, na drie weken een herhalingstest. Is het dan nog negatief, dan mag je er van uitgaan dat je katten niet besmet zijn en is vaccinatie onnodig.
Een opvanger met leucose wordt vrijwel altijd geëuthanaseerd.

Het contract klinkt goed, alleen vind ik de leeftijd van 8 maanden wel erg standaard. Sommige dieren zijn eerder geslachtsrijp en zouden dus ook eerder geneutraliseerd moeten kunnen worden.

Goed dat je alles vergoed krijgt!
Kuess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:44

Bericht door Kuess »

ja er staat tussen 7 en 9 maanden. Het is daarbij wel de bedoeling dat wij de "kopers" vertellen hoe en wat en dat het echt verplicht is het kitten te laten helpen. Daar wordt zelfs op gecontroleerd door de stichting.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Staat er een boeteclausule in het contract? Anders is die verplichting niet rechtsgeldig. Ik heb er een boeteclausule van 130,- euro (geloof ik) in staan. Mochten er medische redenen zijn om het dier (nog) niet te laten helpen, dan willen wij daarvan een verklaring van de dierenarts zien.
Kuess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:44

Bericht door Kuess »

Ja er staat een boeteclausule in. Van 250 euro zelfs bij niet nakomen van het contract.
Gesloten