Wat je absoluut NIET moet doen, is met chloor schoonmaken, want katten zijn dol op chloor.
Ik denk inderdaad dat de oude bak ze beter beviel en dat ze dus protesteren tegen de nieuwe bak. Niet leuk, en lastig af te leren

Ik heb geen ervaring met (sproeiende) katers, maar op zich lijkt dat me wel een goed idee. Het sproeien is toch om zijn territorium te markeren en dat doet hij dan met het kopjes geven ook.tacuma schreef:Zou het helpen als we de bewuste plek insmeren met Catty Home (van Beaphar) waar hij dol op is, zodat hij er kopjes aan wil geven i.p.v. er tegenaan te gaan sproeien?
Kleine poesjes doen nog niet echt aan territoriumafbakenen, dat komt pas als ze seksueel actief aan het worden zijn. Het zullen waarschijnlijk wel ongelukjes zijn. Misschien ruikt jouw dekbed naar iets wat ze associeren met de kattenbak. Een idee is om eens een ander wasmiddel te gebruiken.Suzanne1970 schreef:Zit er een bepaalde lucht aan het dekbed of doen poesjes ook hun territorium afbakenen op deze manier?want verder doen ze het nergens anders.