Bijten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bijten

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Jeannette op donderdag 5 mei 2005

Wij hebben gisteren een poes uit het asiel gehaald. Nou bijt ze af en toe als je haar aanhaalt, ze bijt niet door maar zet haar tanden in je hand.

Heeft dit een betekenis?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Meestal is dat een teken van genegenheid :grin:
Dus een compliment ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan, maar het kan ook zijn dat ze daarmee aan wil geven dat ze liever niet of niet te lang geaaid wil worden.
Onze poes Luna beet flink toen ze uit het asiel kwam, maar gaandeweg wist ik precies wanneer ik haar en wel niet kon aaien. Dat leerde zij me door me te bijten ;-) Als ze bijt en je stopt met aaien, kijk dan eens wat er gebeurt.

Let dus goed op het gedrag, dan leer je je kat het beste kennen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou..Buffy doet het ook vaak, meestal 's morgens als de wekker gaat. Dan komt ze aandacht vragen en als we haar aaien bijt ze ons ook, zei het zachtjes in onze handen :???:
Alsof ze het niet wil maar wel om ons heen blijven draaien en knorren om geaaid te worden.
Wij weten ook niet waarom ze dat doet :geenidee:
Mischien vind ze het fijn en uit ze dat zo?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk dat het er van af hangt hoe haar houding is.

Mijn Caddy geeft liefdesbeetjes.
Hij is heel ontspannen, laat zich heerlijk aaien, en als ik stop dan krijg ik beetjes in mn hand, en dan ga ik rustig door met aaien.
En ondertussen blijft ie beetjes geven en trappelen op mn schoot omdat hij het heerlijk vind en er volop van geniet.

Als je kat met de oren naar achteren ligt en geiiriteerd lijkt, dan zou het best kunnen zijn dat ze het genoeg vind.
Hou daarom haar houding in de gaten, zodat je weet wanneer je moet stoppen met aaien.

Sandy, ik denk dat Buffy ook liefdesbeetjes geeft :grin:
Als ze om je heen blijft draaien en knorren, dan lijkt het er toch hard op dat ze het heeeeeerlijk vind :grin:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ja dat dacht ik ook Malou, maar ze gaat echt zitten kauwen als ze de kans krijgt :???: :lol:
Mischien uit zij dat zo, ze heeft het niet kunnen leren van haar moeder natuurlijk :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hallo Jeanette,

Vind je het echt vervelend, dan werkt misschien het volgende (met succes toegepast bij mijn kat Jesse):

Als je kat je bijt, trek dan je handen weg, terwijl je haar vermanend toespreekt en negeer je kat een tijdje. Ze gaat het bijten dan associeren met iets wat ze vervelend vind (namelijk geen aandacht meer krijgen).

Bij Jesse viel het kwartje al met een paar dagen. Hij heeft daarna nooit meer gebeten.

Succes!

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat werkt dus alleen met aandachts- of genegenheidsbeetjes, Vanessa.
Je moet dus goed naar de lichaamstaal van de kat kijken en in proberen te schatten of ze bang of boos is en dan bijt, of dat het genegenheid of aandacht is.
Daar kun je je beleid dan op afstellen. Een asielpoes KAN een trauma hebben; we weten natuurlijk niets van de achtergrond.

Jeanette, je kunt ook nog bezien of ze bang is voor klappen: benader haar dan eens met open hand en met de handpalm naar beneden en kijk of ze er verschillend op reageert.
dunja

bijten

Bericht door dunja »

ik word er niet goed van het ene moment is kruimel heel lief en op eens bijt hij in benen ,armen, enz hij is nog maar 10 maanden wat zal het zijn
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Dunja,

Als kitten doen alle katten dit wel, maar die van jouw word stilaan groot, en het speelse bijten doet nu natuurlijk behoorlijk pijn....
Je kan/moet hem dit afleren, want anders gaat hij dit blijven doen, en zich op die manier boven jouw stellen.
Je kan hem telkens als hij het doet, streng maar kort toespreken..."neen, niet doen", en hem dan even compleet negeren, zo gaat hij in de gaten krijgen, dat bijten hem niks leuk oplevert.
Je kan ook gebruik maken van een plantenspuit, telkens als hij bijt, onmiddellijk ff spuiten, moet wel onmiddellijk gebeuren, niet 2 minuten later, want dan legt hij de link niet meer tussen buiten, en een niet leuke straal water op z'n snoet krijgen.
Voor de rest, hem heel erg aanhalen, en lief toespreken als hij het niet doet.
Dus negatief gedrag negeren, positief gedrag belonen.

Succes ermee...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

als mijn kitten dat doet dan helpt het alleen nog maar om in z'n gezicht te blazen net als zijn soortgenoten dat doen hij is dan zo wild
maar dat hang helemaal van het soort bijten af
Desire
Gesloten